دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
هالیوود هر سال تقریبا 150‌میلیون دلار برای تصاحب اسکار هزینه می‌کند

جدال پول و کیفیت

9 سال پیش ( 1394/10/2 )
پدیدآورنده : رامین پروین گنابادی  

با وجود اینکه برد جوایز اساسا باید بر مبنای کیفیت آثار باشد گذشت زمان ثابت کرده نکته‌ای که در معادلات اسکار اهمیت دارد، راه‌اندازی و مدیریت هوشمندانه کمپین‌های تبلیغاتی است. هاروی واینستین در سال 2013 استفانی کاتر سخنگوی کمپین تبلیغاتی باراک اوباما را به کار گرفت تا مسئول کمپین فیلم کتاب بارقه امید باشد و نتیجه فوق‌العاده بود. بودجه استودیوها برای ایجاد کمپین از 3میلیون دلار تا 25‌میلیون دلار متفاوت است.

برندگان جایزه اسکار بهترین فیلم تقریبا 10‌میلیون دلار صرف راه‌اندازی کمپین کرده‌اند. برنامه‌ریزی برای زمان مناسب اکران هم از وجوه کلیدی موفقیت در اسکار است. 56 درصد فیلم‌هایی که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده‌اند در ماه اکتبر یا نوامبر اکران شده‌اند.

با این حساب پول کمپین‌های اسکار خرج چه چیزی می‌شود؟ بخش زیادی در زمینه تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌شود. کمپین‌های اسکار از دو فاز تشکیل می‌شوند. فاز اول جهت کسب نامزدی برنامه‌ریزی می‌کند و در فاز دوم تلاش‌ها معطوف به برد جایزه می‌شود. معمولا 44‌درصد از بودجه در فاز اول و 56‌درصد بودجه در فاز دوم سرمایه‌گذاری می‌شود.

یکی از تاکتیک‌های معمول تبلیغات آگهی در مطبوعات است. هر یک صفحه آگهی در نیویورک‌تایمز بین 50 تا 100‌هزار دلار و در هالیوود ریپورتر 72هزار دلار هزینه دارد.  تکثیر و فرستادن فیلم‌ها برای اعضای آکادمی بخش دیگری از هزینه تبلیغات را در بر می‌گیرد. هزینه تکثیر هر نسخه از فیلم بین 4تا 13 دلار است به اضافه هزینه ارسال آنها برای هزاران نفر از رأی‌دهندگان. پخش‌کننده فیلم تصادف که در سال 2005 برنده اسکار بهترین فیلم شد 250‌هزار دلار صرف تکثیر و پخش نسخه‌های فیلم کرد.

هزینه کمپین برای جوایز دیگر فصل مانند بفتا و گلدن گلوب نیز در زیرمجموعه هزینه اسکار قرار می‌گیرد زیرا موفقیت در این جوایز باعث ایجاد جو تبلیغاتی شده و شانس فیلم برای تصاحب اسکار را نیز بالاتر می‌برد. یکی از مهم‌ترین موارد هزینه‌های کمپین مربوط به اکران ویژه فیلم برای اعضای آکادمی است. بعد از اعلام نامزد‌ها، آکادمی تنها دو نمایش اختصاصی را مجاز می‌داند بنابراین عمده بودجه در این بخش خرج نمایش‌های اختصاصی پیش از اعلام نامزد‌ها می‌شود.

دو نمایش اختصاصی بعد از اعلام نامزد‌ها مجموعا 160‌هزار دلار هزینه دارد. اما قوانین آکادمی برای زمان‌بندی تبلیغات محکم است. نیکولاس کارتیر، تهیه‌کننده فیلم محفظه رنج پس از اتمام مدت قانونی تبلیغات شخصا به رأی‌دهندگان آکادمی ایمیل فرستاد و از آنها خواست به فیلم او رأی دهند. در ازای این حرکت آکادمی اسکار او را از حضور در مراسم منع کرد.

اما هزینه‌‌ها شامل موارد جزئی‌تری هم می‌شوند هزینه مهمانی‌ها و هتل و حمل و سفر ستارگان نیز بر عهده کمپانی است و در یک مورد یک کمپانی تا 100‌هزار دلار فقط برای حمل‌و‌نقل اعضای فیلمش هزینه کرده است.بازیگران، کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان و سایر سینماگران زمانی که کمپانی سازنده فیلم بنیه مالی را برای ایجاد یک کمپین تاثیر‌گذار نداشته باشد با هزینه شخصی کمپین به راه می‌اندازند.

معمولا در فصل جوایز بازیگران دستمزد مسئول تبلیغاتشان را دوبرابر می‌کنند. ضمنا آنها 20‌هزار دلار برای کسب نامزدی یا برد اسکار از بازیگرشان دستخوش می‌گیرند. اسکار در کنار افزایش اعتبار کاری و محبوبیت بازیگران موفقیت‌های مالی را نیز به دنبال دارد. یک بازیگر مرد بعد از برد اسکار تا چهار‌میلیون دلار افزایش دستمزد خواهد داشت.

اما چه کسانی رأی‌دهندگان آکادمی اسکارند؟ این جمعیت را دست‌اندرکاران سینما تشکیل می‌دهند که براساس تخصص به 17 شاخه تقسیم می‌شوند. براساس تحقیقی که در فوریه 2012 در لس‌آنجلس تایمز به چاپ رسید، 94‌درصد اعضای آکادمی سفیدپوست و 77درصد آنها مرد هستند و میانگین سن آنها 62 سال است. 33‌درصد اعضا برندگان یا نامزدهای پیشین جایزه بوده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/byniqewt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه