پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ثبات قیمت نفت در پی رشد اقتصادی آلمان

8 سال پیش ( 1394/6/17 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

انتشار اطلاعات مثبت از رشد اقتصادی آلمان سبب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی به ثبات برسد. این ثبات در حالی اتفاق می‌افتد که بازار طلای سیاه همچنان به دلیل وجود نفت مازاد بر نیاز در بازار و چشم‌انداز تیره اقتصاد آسیا تحت فشار قرار دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌رغم کاهش رشد اقتصادی چین، حجم صادرات و واردات آلمان در ماه جولای به بالاترین حجم خود رسید. در این راستا حجم صادرات آلمان با افزایش 2/4 درصدی به 103 میلیارد و 400 میلیون یورو رسید، این در حالی است که واردات این کشور نیز با افزایشی 2/2 درصدی به 80 میلیارد و 600 میلیون یورو رسیده که این میزان بالاترین رقم واردات در آلمان به شمار می‌رود. انتشار آمار مربوط به رشد اقتصادی آلمان در حالی منتشر می‌شود که فعالان بازار نفت معتقدند این اطلاعات سبب شده از فشار کاهش رشد اقتصادی آسیا و چشم‌انداز تیره آن بر قیمت نفت کاسته شود.

2343563412425353647

در ادامه روند نزولی بازار، نفت‌خام ایالات متحده با یک دلار و 31 سنت کاهش به قیمت 44 دلار و 71 سنت در هر بشکه معامله شد. تعطیل شدن یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های شرکت اکسون موبیل که روزانه 550 هزار بشکه نفت‌خام مصرف می‌کند، یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت‌خام آمریکا عنوان شده است. در این میان ارزش معاملات آتی شاخص نفتی برنت واکنش منفی به تعطیلی پالایشگاه‌ها نشان نداد و با 66 سنت افزایش به قیمت 48 دلار و 18 سنت در هر بشکه معامله شد. لازم به ذکر است که به‌رغم این افزایش قیمت، شاخص بین‌المللی برنت همچنان به میزان یک دلار و 9 سنت کمتر از قیمت آن در روز دوشنبه معامله می‌شود.

در ارتباط با وضعیت نامناسب اقتصاد کشورهای آسیایی، اقتصاد ژاپن با کاهش 2/1 درصدی رشد سالانه خود مواجه شده درحالی‌که پیش از این پیش‌بینی می‌شد رشد اقتصادی این کشور افزایش یابد. اوضاع اقتصادی چین نیز تعریف چندانی نداشته و این کشور حجم نفت‌خام وارداتی خود را 4/13 درصد معادل 6 میلیون و 290 هزار بشکه در روز کاهش داد. ایگور سچین، مدیر اجرایی غول انرژی روسی Rosneft در ارتباط با کاهش نرخ رشد اقتصادی کشورهای آسیایی می‌گوید: «کاهش رشد اقتصادهای آسیایی قابل کنترل است. بهبود شرایط بازار مسکن در چین و همچنین حجم قابل توجه ذخیره ارزی این کشورها سبب شده بحرانی مشابه سال‌های 1997 و 1998 ایجاد نشود.»

سچین ادامه داد: «انتظار من این است که تقاضای چین برای نفت‌خام در بلند‌مدت افزایش خواهد یافت. براساس تخمین‌ها و مطالعات صورت گرفته، چین در 15 سال آینده حجمی بالغ بر 850 میلیون تن نفت‌خام مصرف خواهد کرد. که این میزان در صورت تحقق 350 میلیون تن بیش از حجم مصرفی فعلی این کشور است.»

با این حال نفت مازاد همچنان نقش بسیار زیادی در نوسان قیمت ایفا می‌کند. موسسه مالی مورگان استنلی در برآورد خود از وضعیت بازار اعلام کرد: انتظار می‌رود قیمت نفت تازمانی که اقدامی جهانی جهت کنترل تولید نفت‌خام در سه‌ماهه چهارم سال 2016 صورت پذیرد، در سطح فعلی باقی مانده و نوسان همچنان در بازار وجود داشته باشد.

ایگور سچین در رابطه با احتمال همکاری روسیه با اوپک به منظور کنترل تولید و حمایت از قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: «شرکت‌های انرژی روسی نمی‌توانند به سادگی تولید نفت خود را کاهش دهند چرا که اغلب این شرکت‌ها در حال همکاری با شرکای خارجی بوده و باید به سهامداران خود پاسخگو باشند. این به معنای آن است که دولت نمی‌تواند نظر خود را به آنها اعمال کند.»

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wUObCiMo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه