جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول کل پروژه احداث باند دوم محور هراز ۶۳ کیلومتر است، گفت: کل پروژه تا اواخر سال ۹۵ یا اوایل سال ۹۶ افتتاح می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۸کیلومتر از باند دوم محور هراز حدفاصل پل بلده تا پنجاب اظهار داشت: محور هراز به‌دلیل اینکه به میانه استان مازندران وارد می‌شود و کوتاه‌ترین مسیر اتصال تهران به شمال کشور است از یک موقعیت استثنایی و حساس برخوردار است، بنابراین نه‌تنها تعریض جاده هراز بلکه طراحی مجدد این محور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که بخشی از آن جاده قدیم و بخش دیگر محور جدید خواهد بود.

564573476347534357234634735895690

وی با بیان اینکه ۲۰ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در کل مسیر قرار دارد گفت: حدود ۱۷ درصد مسیر را این تونل‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین در طول محور هراز ۲۹ دستگاه پل به طول ۳۲۰۰ متر اجرا می‌شود که از دره‌های عمیق عبور می‌کنند. علاوه بر این حدود ۳۲ کیلومتر عملیات دیوار‌سازی در طول محور هراز قرار دارد که بین ۷ تا ۱۷ متر ارتفاع این دیوارها است بنابراین جاده‌سازی در محور هراز یک جاده‌سازی معمولی نیست به‌طوری که هزینه تمام شده هر کیلومتر جاده در محور هراز ۵ برابر هزینه تمام شده در جاده‌های معمولی کشور است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۵۵ کیلومتر از عملیات اجرایی در محور هراز باقی‌مانده که ۸کیلومتر آن امروز افتتاح شد. از این ۸ کیلومتر دو رشته تونل به طول ۱۷۷۵ متر، ۲۳۰ متر پل و مابقی مسیر را دیوارسازی شامل می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم به منظور تسهیل تردد و سفر ایمن مسافران ۱۲ کیلومتر دیگر از ۵۵ کیلومتر باقی مانده تا قبل از ایام نوروز به بهره‌برداری برسد، گفت: محور هراز به سه فاز تقسیم شده که یک فاز از ابتدای تهران به سمت هراز حدفاصل آبشار تا زیارباغ به طول ۸ کیلومتر، یک فاز از زیارباغ تا بایجان به طول ۳۰ کیلومتر و فاز سوم از بایجان تا پارک جنگلی به طول ۲۵ کیلومتر است که تلاش ما این است ۲۰ کیلومتر از فاز سوم که مسیر بسیار سختی است تا ایام نوروز افتتاح شود. آخوندی افزود: در ابتدای فاز نخست این پروژه یک تونل با عنوان تونل آبشاران وجود دارد که بخش اعظم آن تکمیل شده ضمن اینکه من از پیمانکاران درخواست کردم که عملیات اجرایی آن تا ایام نوروز تکمیل شود.

وی بابیان اینکه کل مسیر هراز تا اواخر سال ۹۵ و اوایل ۹۶ افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن حدود ۶۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است. آخوندی درباره سایر محورهای منتهی به شمال کشور نیز گفت: تلاش می‌کنیم کل محور فیروزکوه- قائم شهر تا ایام نوروز تبدیل به بزرگراه شود و در ایام نوروز مورد استفاده مسافران قرار گیرد. علاوه براین عملیات اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال نیز به خوبی در حال انجام است و پنج پیمانکار پروژه در حال فعالیت هستند. تا ایام نوروز سه کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dBIl3zuC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه