پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مهدی کرباسیان، رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از آمادگی این سازمان برای همکاری با کشورهای عضو اکو برای توسعه فعالیت های فرآوری مواد معدنی خبر داد و گفت: با توجه به سیاست توسعه همکاری های با کشورهای همسایه سومین کارگاه فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه با حضور کشورهای فعال در این زمینه برگزار شد.

توسعه فعالیت های فرآوری مواد معدنی با کشورهای عضو اکو

به گزارش «فرصت امروز»، کرباسیان در نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه فرآوری، فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه، درباره این سمپوزیوم گفت: محققانی از کشورهای مختلف در زمینه فرآوری مواد معدنی در این سمپوزیوم حضور داشتند و امیدواریم فرصتی ایجاد شود تا امکانات و ظرفیت های این مرکز تحقیقات فرآوری معدن ایران را به کارشناسان و شرکت های بین المللی معدنی برای شروع همکاری های مشترک در پروژه های معدنی ایران و سایر کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بشناسانند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه معدن کاری نقش مهمی در اقتصاد در مقیاس جهانی دارد، افزود: تحقیقات و نوآوری های مسئولانه در اقتصاد و توسعه پایدار نقش بسزایی دارد. رشد قابل توجه کشورهای در حال توسعه موجب افزایش تقاضا برای مواد معدنی و فلزات شده است. در ایران هم ذخایر معدنی فراوانی وجود دارد که بهره برداری از آنها به اقتصاد ایران کمک قابل توجهی می کند و توسعه فناوری های جدید و بهره برداری از آنها در چرخه تولید مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته کرباسیان، مرکز تحقیقات فرآوری معدن ایران با توجه به سابقه زیاد و نیروی متخصص و همچنین برخورداری از تجهیزات پیشرفته می تواند خدمات قابل توجهی به شرکت های معدنی در ایران و سایر کشورها ارائه دهد.

او ادامه داد: اکثر معادن مناسب و پربازده ایران مورد بهره برداری قرار گرفته و لازم است معادن با بهره اقتصادی کمتر و عیار پایین تر مورد استفاده قرار گیرد که فرآوری چنین معادنی به انرژی زیادی نیاز دارد که در نتیجه موجب بالا رفتن مصرف انرژی در بخش معدن خواهد شد.

کرباسیان همچنین درباره تفاهمنامه ای که میان سازمان ایمیدرو و مرکز زمین شناسی فنلاند امضا شد، توضیح داد: این تفاهمنامه در زمینه همکاری میان ایمیدرو با سازمان زمین شناسی فنلاند درباره اکتشاف و استخراج و تبادل اطلاعات، همکاری در عناصر نادر خاکی و همچنین همکاری های آموزشی بین دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

او ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که در حوزه پژوهش، فعالیت های خود را گسترش دهیم که بر همین اساس تفاهمنامه ای با دانشگاه شریف و 22 دانشگاه دیگر امضا شده است و همچنین با دانشگاه تهران نیز موسسه ای با سرمایه 5 میلیارد تومان برای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی ایجاد شده است.

غلامرضا ملاطاهری، سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، دراین سمپوزیوم با اشاره به اینکه مهم ترین هدف این نشست تبادل دیدگاه ها و اطلاعات در حوزه تحقیقات فرآوری مواد معدنی است، گفت: فرآوری مواد خام و فلزات گران بها، نقش آنالیز در فرآوری، استفاده از آب و انرژی از جمله مواردی است که در این سمپوزیوم مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته او، انواع ذخایر مواد معدنی در ایران وجود دارد اما با مشکلاتی از جمله محدودیت منابع، تولید و.... مواجه هستیم و مرکز تحقیقات فرآوری معدن ایران یکی از بزرگ ترین مراکز در خاورمیانه برای مواجهه با چنین مشکلاتی است.

ملاطاهر ادامه داد: همه بخش ها در این مرکز دارای به روزترین تجهیزات است و تاکنون حدود 15 پروژه فرآوری در سه آزمایشگاه این مرکز به سرانجام رسیده است. مهم ترین هدف این مرکز دسترسی به دانش مواد معدنی و تجهیزات نوین در این حوزه است.

میکا نیکانن، مدیرکل مرکز زمین شناسی در فنلاند نیز از جمله سخنرانان این سمپوزیوم بود که درباره توسعه فعالیت های معدنی در فنلاند توضیح داد: ما در کشور خود سعی داریم از طریق تحقیق در این زمینه به توسعه پایدار صنایع معدنی و کاهش ریسک های زیست محیطی برسیم و همچنین با کسب دانش و تجربه در این زمینه از بروز اتفاقات احتمالی جلوگیری کنیم.

او درباره اهمیت سمپوزیوم گفت: در این سمپوزیوم افراد متخصص و کارشناس از مناطق و کشورهای محتلف حضور دارند که نشان از اهمیت این جایگاه دارد. ما خوشحال هستیم که در این گردهمایی نمایندگانی از آفریقای جنوبی هم حضور دارند، زیرا فنلاند و آفریقای جنوبی در زمینه فرآوری مواد معدنی همکاری هایی باهم دارند.

مدیرکل مرکز زمین شناسی در فنلاند اظهار کرد: از نظر من حوزه معدن بخش بسیار مهمی است و حوزه های تحقیقاتی و نوآوری های متفاوتی در این بخش وجود دارد که شرکت ها می توانند با همکاری یکدیگر موفقیت های چشمگیری در این زمینه رقم بزنند. نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری ایران و سومین کارگاه فرآوری، فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه روز گذشته در مرکز تحقیقات فرآوری معدن ایران با حضور نمایندگانی از کشورهای آفریفای جنوبی، ترکیه، هندوستان، فنلاند، کانادا و استرالیا برگزار شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Bsxc7eJE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه