ناوگان حملونقل عمومی با وجود اینکه درآمدهای خوبی دارد اما همیشه اعلام میشود که این سازمان بهتنهایی قادر به توسعه زیرساختهای تجهیز این بخش نیست و نیاز است بخشخصوصی با سرمایههای خود به کمک این سازمان برود. به گفته این سازمان حدود ۴۵هزار میلیارد تومان در دهه گذشته در بخش حملونقل سرمایهگذاری شده که سهم بخشخصوصی از این سرمایهگذاریها رقمی حدود ۱۷درصد بوده است، ۵۱
درصد از منابع عمومی و مابقی آن توسط منابع داخلی سازمان و شرکتهای تابعه وزارت راه از محل عمران تأمین شده است، درحالیکه سالانه به بیش از ۵۷هزار میلیارد تومان در حملونقل و زیرساختها نیاز است که همین رقم نشان از پتانسیلهای بالای سرمایهگذاری برای بخشخصوصی دارد. در این خصوص امیرامینی معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه حملونقل و مسکن سهم ۴۰درصدی در زندگی مردم دارد، گفت: حملونقل پایدار سه ویژگی پاک بودن، ایمنی و یکپارچگی را باید داشته باشد.
معاون اقتصاد و برنامهریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۷ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری نیاز داریم، گفت: پیمانکاران ما در حال حاضر بهشدت وابسته به منابع عمومی دولت هستند که این راه ورود سرمایهگذاران خارجی را به زیرساختها باز میکند. وی با انتقاد از اینکه در سرمایهگذاریها به پسکرانهها توجه نشد، گفت: در سالهای گذشته ما به توسعه کرانهها پرداختیم و پسکرانهها توسعه نیافت، ضمن آنکه توسعه و تجهیز لجستیکپارکها از موضوعاتی است که در حملونقل مغفول مانده و نیاز است که با سرمایهگذاری روی آنها تمرکز شود.
ما هم با توجه به نیازهای این سازمان و همچنین نیاز به توسعه حملونقل عمومی و فراهم آوردن زیرساختهای این بخش، پیشنهاد میدهیم توجه بیشتری به این ناوگان کنید.