اگر به یاد داشته باشید، چند روز پیش گزارشی راجع به چگونگی تاسیس رستوران در همین صفحه به چاپ رسیدکه خوشبختانه بازتاب خوبی هم داشت. امروز در این کلاف قصد داریم به این صنعت از زاویه دیگری برای سرمایهگذاری نگاه کنیم، زیرا رییس اتحادیه رستورانداران و سلف سرویس تهران و کشور تاکید کرده رستورانداری یک صنعت است و باید برای شناخت این صنعت از برنامههای فرهنگی نیز در رستورانها با برند ایرانی استفاده شود.
وی گفته ضرورت اهمیت رستوران با برند ایرانی و توجه به موضوعات فرهنگی و شناساندن فرهنگ کشورمان موضوع مهمی است که بهتر است در رستورانهایی که با برند ایرانی هستند نیز مورد توجه قرار گیرد...
یک کارشناس دیگر نیز با بیان اینکه غذای ایرانی این ظرفیت را دارد که گسترش یابد گفته یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که وقتی جهانگردی به کشور وارد میشود باید هویت و فرهنگ ایرانی را در همه زمینهها و از جمله در رستورانها مشاهده کند، بنابراین توجه به زمینه فرهنگی نیز در بحث رستورانها قابل اهمیت بوده و باید برای شناسایی فرهنگ کشورمان در رستورانها نیز برنامه داشته باشیم.
حال بیایید به این فکر کنیم که برای گسترش فرهنگ ایرانی درون رستورانها چه پتانسیلهایی برای سرمایهگذاری وجود دارد؟ آیا میتوان مدیران رستورانهای بزرگی را که اغلب محل رفتوآمد توریستهاست، متقاعد کرد مکانی را در نظر بگیرند که در آن محصولاتی به فروش برسد که تداعیکننده فرهنگ ایرانی باشد؟ آیا این مدیران، حاضرند برای سرمایهگذاری به شما اطمینان کنند؟ اصلا چه راههایی برای این موضوع وجود دارد؟ شانس خود را امتحان کنید!