شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاور مجمع عالی کارگران با اشاره به توافق گروه‌کارگری و کارفرمایی برای افزایش پایه سنوات کارگران در سال آینده گفت: این اقدام موجب افزایش رغبت به کار و بهره‌وری کارگران در سایر سطوح مزدی می‌شود. 

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با فارس در مورد مسائل مطرح شده در جلسه روز گذشته شورای عالی کار اظهار کرد: قرار بود در این جلسه گروه کارفرمایی درباره افزایش پایه سنوات اعلام نظر کنند که نمایندگان کارفرمایان به طور تلویحی موافقت خود را با این مسئله اعلام کردند، اما منجر به مصوبه‌ای در این زمینه نشد. مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران افزود: نمایندگان کارفرمایان قصد داشتند، مسئله افزایش پایه سنوات را به‌عنوان یکی از مولفه‌های افزایش حداقل دستمزد سال آینده در نظر بگیرند که ما به‌شدت مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که جبران کمبود سال‌های گذشته انجام شود، چون در سال‌های اخیر فاصله سطوح مزدی با حداقل دستمزد کم شده و به همین دلیل جذب نیروی متخصص در بازار کار کاهش یافته است.  توفیقی تاکید کرد: اگر نیروی متخصص و ماهر بداند حقوق و دستمزد مناسب دریافت می‌کند، بیشتر به سمت بازار کار جذب می‌شود، ضمن اینکه پایه سنوات اصولا به کارگر حداقل‌بگیر تعلق نمی‌گیرد که آن را در قالب ماده 41 قانون کار قرار دهیم. به گفته وی، با افزایش پایه سنوات، میل و رغبت به کار و بهره‌وری کارگران در سایر سطوح مزدی افزایش پیدا می‌کند

 این فعال کارگری اضافه کرد: پس از بحث در این جلسه کارفرمایان این مسئله را پذیرفتند و اعلام کردند که افزایش سنوات را در بسته مزدی پیشنهادی‌شان لحاظ کرده و در جلسه‌ بعد ارائه می‌کنند. نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: بر این اساس موضوع افزایش پایه سنوات هنوز بسته نشده، به نتیجه نرسیده و مصوبه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم. 

توفیقی بیان کرد: دولت در این جلسه موضع سکوت را اختیار کرد و اجازه داد که نمایندگان کارگر و کارفرما در این باره بحث و بررسی انجام دهند و این اقدام دولت مناسب بود. 

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران بیان کرد: با توجه به توافقی که به طور ضمنی انجام شده پایه سنوات کارگران در سال آینده از 500 به هزار تومان در روز افزایش پیدا می‌کند، اما خواسته ما این است که در قالب ماده 41 انجام نشود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dqaAi5s9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه