دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روز گذشته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی برای چندمین بار اعلام کرد که آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تداوم خواهد داشت. پدیده وارونگی، آلودگی هوا و غبار در شهرهای تبریز، تهران و زابل شهروندان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

به طوری که محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوای تهران خطوط قرمز آلودگی را در نوردیده و پایداری آلایندگی موجب ایجاد شرایط اسفباری شده است. او با بیان اینکه هوای این روزهای کلانشهر تهران و حال و روز شهروندان با گزارش های روزانه سازمان های مختلف و تصمیمات دستگاه هایی که در قالب کمیته اضطرار آلودگی هوا گرفته می شود متفاوت است، گفت: حداکثر کاری که دستگاه ها برای بهبود آلودگی هوا انجام می دهند این است که محدوده طرح ترافیک را به وسعت طرح زوج و فرد توسعه می دهند.

او با اشاره به اینکه واقعیت این است که این روزها هوای تهران و 10 شهر کشور در وضعیت اسفناکی قرار دارند، گفت: 9میلیون جمعیت تهران، 3میلیون جمعیت شهرها و شهرک های اطراف تهران و 7میلیون جمعیت 10 شهر کشور به جای استنشاق اکسیژن، سم تنفس می کنند و بیشترین آثار تنفس سموم موجود در هوای آلوده نیز متوجه سالمندان، نوزادان، بانوان باردار و افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی است.

حقانی با بیان اینکه شهروندان کشور به لطف باد و باران گاهی به جای آسمان سربی رنگ آبی آسمان را می بینند، افزود: شهروندان ساکن در شهرها و شهرک های اطراف تهران از جمله اسلامشهر، نسیم شهر، شهر قدس و. . . نیز تحت تأثیر آلودگی هوای پایتخت قرار دارند.

او ادامه داد: البته علاوه بر شهروندان کلانشهر کشور همچون کرج، اصفهان، تبریز و اهواز ساکنان شهرهای بزرگ و متوسط در چهار گوشه کشور از جمله اراک، قزوین، بوشهر، سنندج، خرم آباد و بجنورد نیز با آلودگی شدید دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه نمی توان به 9 میلیون جمعیت ثابت و 12 میلیون جمعیت شناور در تهران گفت که در خانه هایتان بمانید، گفت: البته ظاهراً چاره دیگری پیش روی شهروندان نیست؛ چرا که کاری برای بهبود هوا انجام نمی شود و واقعیت این است که امروز هر نفسی که شهروندان می کشند به جای آنکه ممد حیات باشد مخل حیات است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iV8hWtbj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه