دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تنوع محصولات رمز موفقیت

7 سال پیش ( 1395/9/4 )
 

بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان تجهیزات حرارتی و برودتی بر این باورند که گزینه های محدودی برای انتخاب و تامین نیازهای خود دارند درحالی که روند توسعه شهرنشینی و همچنین تغییر سبک زندگی ما باعث شده تا محصولات و تولیدات جدیدی در این زمینه وارد بازار تولید شود؛ تنوعی که تولید کنندگان اگر به دنبال موفقیت خود در بازار هستند بدون تردید نباید به آن بی توجه باشند.

توحید مهدیخانی، مدیرعامل شرکت زرین صنعت آلپ، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: امروز بحث تولید تجهیزات حرارتی و برودتی تقریبا به یک هنر تبدیل شده است، چون صرفا تولید رادیاتور پنلی یا پکیج های معمولی گذشته پاسخگوی نیاز بازار نیست، بنابراین اگر سرمایه گذاران به دنبال موفقیت و دستیابی به سهم بیشتر بازار هستند باید به این نیاز مخاطبان نیز پاسخ دهند.

مهدیخانی در ادامه افزود: به عنوان مثال اکنون رادیاتورهای پنلی شیشه ای، سیستم گرمایشی از کف ساختمان و انواع اقسام خشک کن های خانگی در بازارهای بین المللی دیده می شود که باید تولید کنندگان ایرانی نیز به آن توجه داشته باشند.

مدیر عامل شرکت زرین صنعت آلپ که بیش از سه دهه است در این زمینه فعالیت می کند، تاکید کرد: تنوع محصول یکی از رموز اصلی موفقیت است چون با این شیوه هزینه های تولید در واقع به محصولات دیگر نیز سرشکن خواهد شد، از این رو سرمایه گذاری فقط برای تولید رادیاتور یا پکیج ممکن است در برخی دوران به دلیل کاهش تقاضا باعث کاهش فروش شود.

این فعال صنعتی معتقد است استفاده از فناوری های روز دنیا می تواند اصلی ترین عامل موفقیت تولید کنندگان باشد چون دستگاه ها و تجهیزات نوین نه تنها هزینه های تولید را کاهش می دهند بلکه عاملی در ثبات تولید خواهند بود. به این ترتیب که رکورد تولید در بخش های مختلف کاملا قابل تخمین است و می توان برای پاسخگویی به بازار برنامه ریزی کرد.

مهدیخانی با اشاره به سرمایه گذاری حدود 5میلیاردی برای خرید خط تولید تمام روباتیک به خبرنگار ما گفت: از سال 1392 خط تولید رادیاتورهای پنلی تمام اتوماتیک را در این واحد تولیدی به کار گرفتیم که در نگاه اول سرمایه گذاری بسیار سنگینی بود، اما با درنظر گرفتن توان تولیدی 400 متر رادیاتور در روز و همچنین کاهش ضایعات و افزایش بهره وری می بینیم این سرمایه گذاری در مدت کوتاهی سودآوری قابل توجهی برای کارخانه داشته است.

این تولید کننده معتقد است سرمایه گذاران امروز باید به فکر سرمایه گذاری هدفمند در شبکه های فروش و خدمات پس از فروش خود باشند و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک حداقل نیروی انسانی را در کارخانه های خود به کارگیرند.

چون اصل سرمایه گذاری در این زمینه ارائه خدمات مناسب و جذب مشتریان و وفاداری آنهاست. به عنوان مثال این واحد تولید اکنون نزدیک به 400 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در سراسر ایران در اختیار دارد.

حضور در نمایشگاه؛ دستیابی به بازارهای صادراتی

مهدیخانی در ادامه تاکید کرد: حضور مداوم تولید کنندگان در نمایشگاه های تخصصی داخلی یا خارجی رمز موفقیت تولید کنندگان و دستیابی به بازارهای صادراتی است، چون خریداران در این نمایشگاه ها می توانند از نزدیک با توانمندی های تولیدی کارخانه ها آشنا شده و اقدام به عقد قرارداد کنند.

این تولید کننده که از یک دهه پیش در بازارهای بین المللی مثل عراق، افغانستان، لیبی، آذربایجان، ازبکستان و... حضور گسترده ای دارد به «فرصت امروز» گفت: مسئولان دولتی اگر واقعا تصمیم به حمایت از تولید کنندگان ایران دارند باید شرایط صادرات و همچنین حضور فعال تولید کنندگان ایرانی در نمایشگاه ها را فراهم کنند؛ این کاری است که کشور همسایه ما ترکیه درباره تمام صنایع خود انجام می دهد.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان حمایت را صرفا در ارائه تسهیلات ریالی یا ارزی خلاصه کرده اند درحالی که وقتی یک کارخانه شروع به تولید کرد اگر بازار داشته باشد کمتر نیازمند دریافت تسهیلات است، بنابراین باید به گونه ای سیاست گذاری انجام شود که دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی برای تولید کنندگان آسان باشد نه اینکه موانع گسترده ای پیش روی تولید کننده قرار داده شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wJgfxmMN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه