یکی از استراتژی هایی که معمولا شرکت ها برای گسترش بازارشان به کار می برند، ورود به بازارهای جدید است. در این راستا شرکت بنسر محصول جدیدی را با عنوان خمیر دندان زغالی بنسر با قیمت 16 هزار و 500 تومان به بازارعرضه کرده است.
این در حالی است که این شرکت محصول خود را لوکس معرفی کرده و نحوه توزیع آن را به صورت سفارش تلفنی در نظر گرفته است. در این خصوص «فرصت امروز» در گفت وگو با تورج تاج، پژوهشگر بازاریابی به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته که در ادامه می خوانید.
ایجاد تمایز در محصولات
تورج تاج می گوید: بازاریاب ها دو دسته هستند. عده ای که به تمایز اهمیت زیادی می دهند و می گویند وقتی تمایز وجود داشته باشد، این تمایز باعث فروش می شود. دسته دیگر معتقدند که باید محصول را بهبود بخشید. ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: «خواهی نشوی رسوا، هم رنگ جماعت شو» اما به نظر بنده باید رسوا شد و دیده شد، به همین دلیل نباید همرنگ شویم.
وی می افزاید: گاهی اوقات تیم تولید محصولات غذایی، طعم های جدیدی ایجاد می کنند و در برخی محصولات شوینده نیز از رنگ ها، سایزها و حتی عنصرهایی که ما انتظار آن را نداریم استفاده می کنند (مانند خمیر دندان زغالی). پیش از این شرکت پرژک شامپو با مایع مشکی، تولید کرده بود که به خودی خود باعث دید و جلب توجه می شد.
به نظر می رسد شرکت تولید کننده خمیر دندان زغالی نیز با چنین دیدگاهی به تولید این محصول پرداخته است. در هر صورت از بعد تولید، با توجه به استانداردهایی که محصول از وزارت بهداشت و سازمان استاندارد می گیرد، خمیر دندان زغالی محصولی استاندارد است و به وظیفه خود که پاکی دندان است عمل می کند.
درس گرفتن از تجربه شرکت های بزرگ
وی با اشاره به تمایز این محصول با محصولات رایج در بازار می گوید: برخی از مهندسان شیمی یا مهندسان تغذیه به تیم تولید و تحقیق و توسعه می گویند که می توان چنین کاری را انجام داد و چنین محصول متمایزی را عرضه کرد. آنها نیز از این موضوع استقبال و محصول را تولید و روانه بازار می کنند. در صنایع غذایی این کار با درصد بالایی جواب می دهد و مورد استقبال قرار می گیرد.
این در حالی است که اگر تمایز ها بر مبنای شناخت نیاز از مشتری باشد بهتر است و اطمینان ما از فروش بیشتر می شود، اما اگر این تمایز براساس شناخت نیازهای مشتریان نباشد با ریسک همراه است. به عنوان مثال شامپو سیر پرژک حدود 8 تا 10 سال سابقه حضور در بازار دارد و محصول صنعتی است که بالغ بر 50 سال در ایران سابقه دارد و از این صنعت استقبال می شود.
این محصول به خوبی جای خود را در بازار پیدا کرد و مورد استقبال قرار گرفت، زیرا تمایز در عنصر این محصول بود و با توجه به فرهنگ مردم ایران، افراد، خصوصا در هرم سنی بالا و در رده سنی بیش از 50 یا 60 سال نگاه بسیار مثبتی به آن دارند.
این کاری است که برای خمیر دندان زغالی نیز انجام شد و براساس این مدل پیش رفت، با این وجود که برای خمیر دندان زغالی مقداری ریسک وجود دارد، زیرا شرکت هایی بزرگ در جهان مانند KT&G یا یونیلور که تیم تحقیق و توسعه، تیم بازاریابی و تیم بازخورد و ارتباط با مشتریان قوی دارند و از افغانستان و سودان تا کشورهای پیشرفته، همه را تحت پوشش خود قرار داده اند، چنین ریسکی را انجام نداده اند.
این به آن معنا نیست که این موضوع به فکرشان نرسیده باشد، بلکه این شرکت ها این کار را به صورت آزمایشی انجام داده اند و محصولات شان را در یک بازار محدود پخش کرده اند، اما بازخورد مثبتی نگرفتند، بنابراین خط تولید آن محصول متمایز را حذف کرده و دیگر چنین محصولی را تولید نکردند.
استراتژی جسورانه
به عقیده تاج، این شرکت ایرانی تولید کننده خمیر دندان زغالی که یک خمیر دندان سیاه رنگ را تولید کرده، این محصول را به یکباره وارد بازار کرده است و تبلیغاتی هم از جنس معرفی کننده انجام داده که در بازار رقابتی خمیر دندان، یادآوری کننده و تمایزبخش است.
در واقع پروموشن های شرکت های خارجی، خصوصا یونیلور بسیار افزایش یافته و می گویند یک خمیر دندان بخرید و دو خمیر دندان بگیرید یا 30 درصد تخفیف برای خرید هر محصول خمیر دندان یا به همراه خمیر دندان یک مسواک هم به صورت رایگان عرضه می شود.
همچنین ساب برندهایی مانند کرست و سیگنال ابعاد مختلفی دارند و تأثیر گذار هستند. حال در چنین فضای رقابتی، عرضه یکباره چنین محصولی جسورانه بوده و با ریسک همراه است. با توجه به اینکه شرکت های بزرگ در سراسر جهان دست به چنین کاری نزده اند، می توان این نکته را برداشت کرد که این اقدام نتیجه بخش نبوده و به همین دلیل انجام نشده است.
اشتباه لوکس
این پژوهشگر بازاریابی معتقد است: اشتباهی که برخی از شرکت ها انجام می دهند این است که محصولات خصوصی را لوکس معرفی می کنند، در حالی که در محصولات خصوصی، لوکس بودن معنا ندارد. زمانی ما از یک کالای لوکس استفاده می کنیم، خصوصا در کشور در حال توسعه ای همچون ایران که آن کالا را بتوان به نمایش گذاشت.
به عنوان مثال یک کیف یا کفش یا ساعت یا گوشی موبایل لوکس می خریم تا مردم ببینند و به واسطه آن خودمان را بالا بکشیم. اما برخی از کالاها مانند مسواک یا خمیر دندان خصوصی هستند و دیده نمی شوند، بنابراین لوکس جلوه دادن آن ها اشتباه است. کالاهای خصوصی در کشورهای پیشرفته حتی ثروتمند، لوکس محسوب نمی شوند، مگر اینکه استراتژی بهتری داشته باشند که این استراتژی را بسیاری از شرکت ها انجام داده اند و بازار آنها پر رقابت است.
به عنوان مثال شرکت تولید کننده این محصول روی قشر تأثیر گذار بر آن دست بگذارد که جامعه پزشکان و دندان پزشکان است و این محصول را منتخب یک قشر خاص جلوه بدهد. شرکت GUM این کار را کرده و از آنجا که این برند هم قدیمی است، مورد استقبال قرار گرفته است. اگرچه افراد به لوکس بودن تمایل دارند کما اینکه محصول تقلبی باشد، اما با این حال زمانی افراد به سمت یک برند می روند و از آن استفاده می کنند که منزلت فردی آنها را افزایش دهد، برای محصولات شخصی مانند شامپو یا خمیر دندان لوکس بودن معنایی ندارد و معرفی یک کالای شخصی به عنوان لوکس، بسیار پرریسک است.
بسته بندی محصول
تاج در خصوص بسته بندی این محصول می گوید: به نظر می رسد تیم بسته بندی و کسانی که کار گرافیک آن را انجام داده اند به خوبی به کار خود مسلط هستند و این کارشان تحسین برانگیز است. بسته بندی محصول طبق استراتژی شان بوده و براساس چیزی که عنوان کرده اند یعنی لوکس بودن طراحی شده است. اینطور که به نظر می رسد قیمت گذاری نیز طبق استراتژی پیش می رود.
ولی اینکه آیا این استراتژی برای این کالا مناسب است یا خیر یا اینکه آیا این استراتژی برای این کالا، جامعه درستی را هدف گرفته است یا نه جای تأمل دارد که به نظر می رسد تیم بازاریابی این محصول در این مورد پاسخ درستی نداده است.
ضعف شبکه توزیع
وی می افزاید: شبکه توزیع این محصول قوی نیست. شبکه های بازاریابی می دانند که کجا دست بگذارند و محصولی که عرضه می کنند تک محصولی نیست و همراه با خمیر دندان چند محصول پرسود نیز برای توزیع کننده و خرده فروش قرار می دهند.
به عنوان مثال صابون و شامپو هم به خرده فروشان ارائه می دهند و می گویند اگر کسی این محصول را بخرد این محصولات را نیز به همراه آن می دهیم. یعنی با اجبار و فشار محصول را وارد سبد فروش می کنند. براساس نشانه هایی که دیده می شود به نظر می رسد تیم توزیع ضعیف عمل کرده است. معمولا سفارش و خرید محصولاتی مانند دستمال کاغذی و شامپو به صورت تلفنی انجام نمی شود. حتی اگر افرادی مشتاق به عنوان چشنده وجود داشته باشند و محصولات مختلف را تست و به دیگران معرفی کنند.
انتخاب این افراد برای معرفی محصول بسیار مهم و حائز اهمیت است و به نظر نمی رسد این افراد هم پس از یک بار مصرف نظر مثبتی به این نوع فرآیند فروش داشته باشند و این کار بازخورد خوبی داشته باشد. شاید این محصول مورد استفاده قشر خاصی از جامعه هم قرار بگیرد اما به نظراین کار چندان موفقیت آمیز نخواهد بود.
قیمت محصول
تاج با اشاره به قیمت این محصول می گوید: شاید با توجه به هزینه ای که مخاطب برای این محصول می پردازد، این محصول خوب به نظر برسد اما این نکته را نباید فراموش کرد که معمولاً خریداران محصول با توجه به فیزیک، رنگ، قیمت و المان های دیگر الزاما چنین برداشتی ندارند. ریسک این محصول مربوط به خود محصول است. به عبارت دیگر شاید برخی از افراد عامه با استفاده از این محصول، به دلیل سیاه بودن رنگ آن احساس کنند زغال به دندان های شان می زنند. اما با این حال برای یک مصرف کننده این موضوع و پیام منفی که در مورد آن داده می شود، اثر گذاری کمتری دارد.
به عنوان مثال در صنعت خودرو اگر یک مکانیک بگوید این خودرو به این دلیل مصرف سوخت بالایی دارد تأثیر گذار است زیرا هم خودرو کالای اساسی محسوب می شود و هم اینکه یک متخصص چنین نظری را داده است اما اگر یک فرد عادی این حرف را بزند شاید چندان تأثیر گذار نباشد. در مورد خمیردندان زغالی نیز اگر یک فرد عادی و عامه در مورد رنگ آن نظر بدهد شاید القا کننده باشد اما نمی تواند تأثیر گذار باشد.
ارزیابی رقبا
وی می افزاید: به نظر می رسد قیمت 16 هزار تومان برای این محصول مناسب باشد. افرادی که محصولات مختلف را حتی یک بار هم امتحان می کنند این محصول را با چنین قیمتی می خرند. اما باید توجه داشت که در این حوزه رقیب سنگینی همچون سنسوداین وجود دارد که هم قدمت بالاتری و هم توزیع خیلی خوبی در ایران دارد و حتی در داروخانه های شهرهای کوچک نیز یافت می شود. بنابراین با وجود چنین رقیبی که در رده قیمتی یکسانی قرار دارد و جایگاه برند خوبی در میان مردم و افرادی که به بهداشت خود اهمیت می دهند پیدا کرده است، این حضور در بازار و رقابت، با ریسک همراه است.
ارتباط با نویسنده:m_farazmand_66@yahoo.com
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
تیموری :
8 سال پیش
به نام خدا
بنده کاملا با نظر ایشان موافقم/ هم این خمیر دندان وهم شامپو به رنگ سیاه کار اشتباهی بوده و محکوم به شکست خواهند بود/ آخر چرا ما محصولی تولید کنیم تا برای بدون ایراد بودن آن در دید مصرف کننده مجبور به هزینه گزاف تبیلغات شویم/ بازهم در درازمدت مجیور به حذف آن از سبد کالای خود خواهیم شد/ به عقیده بنده ایشان بهتر بود با استفاده از تکنولوژی و فرایندهای شیمیایی از رنگ سیاه استفاده نمیکردند اما همان خاصیت را حفظ میکردند / مثلا مثل خمیر دندانهای دو یا سه رنگ ایشان هم یک نوار خاکستری در رنگ سفید خمیردندان استفاده میکردند تا وجه تمایز را حفظ وخاصیت را نیز اثبات میکردند.
pouya :
8 سال پیش
اصلا خريد اين خمير دندان و توصييه نميكنم ديدن رنگ نا خوشايند ان و طعم عجيبش حس خوبي را به انسان نميدهد ...در موردش زياد اغراق شده درسته شامپو گردو سياه بود قبلا شامپو امرون سياه هم داشتيم اما براي من رنگ خمير دندان و طعمش منو ياد قير يا لجن ميندازه به نظرم ابتكار هوشمندانه اي نيست رنگ كيك قهوه اي هوس بر انگيز است اما كيك سياه ابدا.....جالبه در شبكه هاي ماهواره اي تبليغ هم ميشه
محبوبه :
8 سال پیش
اما من کاملا مخالفم. ینی من به عنوان خریدار و با توجه اطلاعات ناچیزی که از کاربردهای ذغال دارم (مثلن قدرت پاک کنندگی و بوگیریش)، تصمیم دارم این خمیردندون رو بخرم. چون تمام خمیردندونای ایرانی و خارجی رو امتحان کردم اما طعم همه شون گند و افتضاح بوده و حتا اونایی که طعم نعنا هم نداشتن بازم بدمزه هستن و من واقعن نمیتونم طعمشونو تحمل کنم و بخاطر همین خیلی کم مسواک میزنم. به همین خاطر حاضرم برای یک بار هم که شده این خمیردندون ذغالی رو استفاده کنم شاید بتونم مزشو تحمل کنم و بشه مرتب مسواک بزنم.
ای کاش به جای اینکه خمیردندون ذغالی رو با سایر خمیردندونا از جهت قیمت و بازاریابی مقایسه کنین، یک تحقیق علمی درمورد کیفیتش می ذاشتین.
شهرام کیانی :
8 سال پیش
آقا نخرید از روزی که من دارم استفاده میکنم تمام دندونام حساس شدن میخندم باد به دندونام میخوره درد میگیره. چایی میخورم درد میگیره آب میخورم درد میگیره. هیچوقت اینجوری نبودم. یعنی نصف بیشترش مونده انداختمش سطل آشغال. واقعا متاسفم برا این محصول. پولمو دور ریختم.
محمدرضا قربانی :
8 سال پیش
با سلام و احترام؛
ممنون بابت مطالبی که در اختیارمون گذاشتین ولی پیرو نظر دوستان خیلی بهتر بود که درباره کیفیتش هم تحقیقی انجام میشد ...
خواهش میکنم قبل از استفاده و یا بدون داشتن آگاهی و تجربه از یه محصول نظراتمون رو بهمدیگه القا نکنیم؛ صرف اینکه رنگش مشکیه و حس بدی به یه نفر دست میده دلیل بر بی کیفیت بودن اون محصول نیست، ضمنا چون ایده جدیدی داره باید محکوم به شکست باشه!؟
قضاوت رو نگهداریم برای بعد از استفاده از محصول ...
من حدود دو ماهه که از این محصول استفاده می کنم و رضایت کامل هم دارم.
رسول :
8 سال پیش
سلام به همه. من یه مدتیه از خمیر دندان ذغالی تکسو استفاده میکنم.درسته رنگش سیاهه که خب طبیعیه وقتی اسم ذغال میاد رنگش هم دنبالش هست.خیلی قدرت سفید کنندگی بالایی داره اونم با طعم لیمو. درضمن من وقتی از محصولات دیگه استفاده میکردم تا چند ساعت بعدش دهانم خیلی خشک بود ولی این خمیر دندان این خاصیت را هم نداره که خیلی عالیه
رها :
8 سال پیش
من 3 هفته اس که استفاده میکنم خیلی عالیه
همه ی خانوادمون هم استفاده میکنن
نه طعم بدی داره و نه حتی باعث حساسیت دندون میشه
اتفاقا به خاطره رنگ سیاهش باعث میشه تایم مناسبی که باید مسواک بزنی یعنی 3 تا 5 مین مسواک بزنی تا کله خمیر روی مسواک دندونارو شوست و شو بده
ما که خیلی راضی ام بقیه دوستانو نمیدونم
عبدالله قریشی :
8 سال پیش
خیلی عالیه
شب که مسواک میزنی صبح اصلا طعم و بوی بد از دهان احساس نمیشه .
موقع مسواک زدن اصلا احساس بدی که موقع استفاده از خمیردندانهای دیگه به آدم دست میده و حالت تهوع دست میده ایجاد نمیشه .
مزه خاصی نداره که اذیت کنه .
در کل عالیه
زنده باد ایران و ایرانی
بهزاد :
8 سال پیش
اين خمير دندان داراي هيچ نشان و آدرس و تلفني نيست . مجوزش از وزارت بهداشت هم شبيه مجوزهاي وزارت بهداشت نيست من نميدونم اين خميردندان كجا و با چه مجوزي توليد ميشه اسم شركت رو هم اگه سرچ كنيد پيدا نمي كنيد
مهدي :
8 سال پیش
من كه از استفاده از اين خميردندان احساس خوشايندي داشتم واز اينكه محصول ايران هست افتخار ميكنم فقط اميدوارم كه كيفيت اين محصول دراينده نيز حفظ شود
مهدي :
8 سال پیش
من كه از استفاده از اين محصول احساس خوشايندي داشتم اگر در اينده نيز چنين بود حتما دوستان عزيز رو مطلع خواهم كرد
Amir :
7 سال پیش
ممنون از مطلبتون...باید بگم واقعا خمیر دندون زغالی تکسو از همش بهتره هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت...فوق العاده است
amin :
7 سال پیش
من چند روزه از این محصول استفاده میکنم ، بو و مزه خوبی نداره ولی قدرت پاک کنندگی و سفید کنندگی بالایی داره به طوری که در همان دفعات اول تاثیرشو مشاهده میکنید . از این رو فکر میکنم استفاده روزانه از آن باعث آسیب رساندن به دندان ها بشه ، پیشنهاد میکنم در کنارش از یک خمیردندان معمولی هم استفاده کنید .
Amir :
7 سال پیش
[quote name="amin"]من چند روزه از این محصول استفاده میکنم ، بو و مزه خوبی نداره ولی قدرت پاک کنندگی و سفید کنندگی بالایی داره به طوری که در همان دفعات اول تاثیرشو مشاهده میکنید . از این رو فکر میکنم استفاده روزانه از آن باعث آسیب رساندن به دندان ها بشه ، پیشنهاد میکنم در کنارش از یک خمیردندان معمولی هم استفاده کنید .[/quote]
از چه برندی استفاده میکنید؟؟؟؟برند تکسو خیلی خوبه و میتونید روزانه استفاده کنید
رادمنش دی :
7 سال پیش
ولی استفاده از این خمیر دندان ضرر داره.شما بعد از هر بار مسواک زدن دهانتونو با اب نمک قرقره کنید یا با نمک کف دریا بشورید تو همین حالت که هست بمونه
سجاد :
7 سال پیش
اصلا خمیر دندان خوبی نیست من یک بار که زدم دندونای جلوم بدجور درد میکنن فک کنم قدرت ساییدگیش خیلی بالا باشه
جعفر :
7 سال پیش
شرکت رو خدا لعنت تون کنه من از این بنسر لعنتی استفاده کردم مینای تمام دندونام آسیب دیده و همه فکم درد میکنه
هرکی این پیام رو میخونه بدونه این خمیردندان خیلی قویه و دندون ها رو داغون میکنه
morteza :
7 سال پیش
من 2 ماهه دارم استفاده میکنم (هفته ای یک مرتبه) ولی هیچ تغییری تو سفیدی دندونهام تا حالا که نداشته . آیا باید تعداد دفعات رو بیشتر کنم؟؟
نسرين :
7 سال پیش
من اين خمير دندان را خريدم اول بگم كه نصف تيوپ خالي بود كه چه خوب شد چون بعداز سه چهار بار استفاده لثه ها بسيار حساس شد وبا كوچك ترين سرد و گرم شدن دهان دندانها به درد مياد بنظر من كه اصلا خوب نيست ومن نميدونم چطوري به اين شركت كه حتي توليد كننده هم نيست مجوز داده شده .
منا :
7 سال پیش
نه غلظت مناسب و نه بو و مزه خوبی داره و دقیقا نصف تیوب خالی بوده، با توجه به قیمت که معادل قیمت بهترین خمیردندان های باکیفیت خارجی هست، آدم توقع بیشتری داره، صرفا هرنوع تمایزی باعث نمیشه که یه محصول موفق باشه، کاش اونقدری که ما به فکر حمایت محصولات داخلی بودیم، تولید کنندگان هم در کیفیت دقت بیشتری می کردن.
علی :
7 سال پیش
من ۱ماه دارم استفاده میکنم وهیچ تغییری مشاهده نکردم بلکه وضعین دندانم بدتر نیز شده باشدواحساس خوشایندی بعد از استفاده به ادم نمیده با این پول میشه برند خارجی خرید وبعد مسواک احساس بهتری داری
صبا :
7 سال پیش
خميردندون زغالي بنسر محصول خوبيه
من استفاده كردم از روز و شبش راضي بودم
رضا :
7 سال پیش
با سلام من از محصولات این شرکت استفاده کردم بسیار کیفیت بالایی داره بسته بندیش هم در بین محصولات ایرانی بی نظیره
رادین :
7 سال پیش
من هم با محصولات این شرکت آشنام من از شامپوی هاش هم استفاده کردم خیلی با کیفیته
زهرا :
7 سال پیش
من از نخ دندانش استفاده کردم خیلی باحال بود با رنگ سیاه که آدم را بیاد زغال می اندازه حس خوبی به آدم میده
baharrahimi1362 :
7 سال پیش
من هنوزم دارم مصرف میکنم عالیه
احمد :
7 سال پیش
واقعا خمیر دندون بی نظیری هستش عالیه من دو دورس دارم استفاده میکنم هیچ آسیبی به دندونام نزده
مرتضی :
7 سال پیش
چی شد ؟ ناگهان دیدگاهها عوض شد آن هم با فاصله زمانی خیلی کم. تاحالا همه از بدی این محصول میگفتند. بالای 90 درصد احتمال میدم اینهایی که دارند تعریف میکنند از عوامل خود بنسر هستند
نازنین :
7 سال پیش
خمیر دندون زغالی بنسر فوق العادس و انتخاب اول و آخرم هستش دندان هام نسبت به قبل سفید تر شده جدا از این خمیر دندون زغالی، از خمیر دندون روز وشبش هم استفاده میکنم تاثیر خوبی پذاشته رو دندونام
نازنین :
7 سال پیش
[quote name="مرتضی"]چی شد ؟ ناگهان دیدگاهها عوض شد آن هم با فاصله زمانی خیلی کم. تاحالا همه از بدی این محصول میگفتند. بالای 90 درصد احتمال میدم اینهایی که دارند تعریف میکنند از عوامل خود بنسر هستند[/quote]
[quote name="مرتضی"]چی شد ؟ ناگهان دیدگاهها عوض شد آن هم با فاصله زمانی خیلی کم. تاحالا همه از بدی این محصول میگفتند. بالای 90 درصد احتمال میدم اینهایی که دارند تعریف میکنند از عوامل خود بنسر هستند[/quote]
تو چه دانی قیمت نقل و نبات
amirali1320703 :
7 سال پیش
این خمیر دندون ذغالی بنسر منم دارم مصرف میکنم خوبه دندونامو تمیز میکنه خداییش اینترنتی ام خریدم برای مصرف در روز و شب از خمیر دندونه روز و شبش استفاده کنید اونو خانومم مصرف میکنه خوبه راضیم ازش
مرتضی :
7 سال پیش
من خودم از متضررین این خمیردندان هستم تا دو ماه مصرف کردم هیچ تغییری ندیدم دندانهام شروع به دردگرفتن کرد
زهرا :
7 سال پیش
[quote name="مرتضی"]من خودم از متضررین این خمیردندان هستم تا دو ماه مصرف کردم هیچ تغییری ندیدم دندانهام شروع به دردگرفتن کرد[/quote]
درد دندان می تونه از صد نوع مشکل باشه.. من که استفاده کردم و بسیار راضی ام
مرتضی :
7 سال پیش
[quote name="زهرا"][quote name="مرتضی"]من خودم از متضررین این خمیردندان هستم تا دو ماه مصرف کردم هیچ تغییری ندیدم دندانهام شروع به دردگرفتن کرد[/quote]
درد دندان می تونه از صد نوع مشکل باشه.. من که استفاده کردم و بسیار راضی ام[/quote]
عدم تغییر در ظاهر دندان رو چی میگید؟ بعد از دو ماه مصرف نباید سفید میشد؟
هومن :
7 سال پیش
عالیه این خمیر دندون واقعا بی نظیره این خمیر دندون
نیکیتا :
7 سال پیش
خیلی خمیر دندون خوبیه بسته بندیش هم خوبه استفاده میکنم روزی 3 بار مسواک میزنم با خمیر دندون زغالی بسر هیچ مشکلی هم برام پیش نیومده
Rambod :
7 سال پیش
خدایی خیلی خمیر دندون خوبیه حتی از کرست و سنسوداین هم بهتره تیزرتون رو هم در اینستا دیدم خیلی جالب بود
Rambod :
7 سال پیش
با پیشنهاد پزشکم از خمیر دندون زغالی بنسر استفاده میکنم البته از خمیر دندون روز و شب هم استفاده میکنم هیچ مشکی هم برام پیش نیومده چن وقتیه ک از بنسر استفاده میکنم محصولات خوبی داره خیلی هم راضیم به خصوصو کیفیتش
Rambod :
7 سال پیش
سلام من یه مدتیه از خمیر دندان ذغالی بنسر استفاده میکنم.درسته رنگش سیاهه که خب طبیعیه وقتی اسم ذغال میاد رنگش هم دنبالش هست.خیلی قدرت سفید کنندگی بالایی داره اونم با طعم لیمو. درضمن من وقتی از محصولات دیگه استفاده میکردم تا چند ساعت بعدش دهانم خیلی خشک بود ولی این خمیر دندان این خاصیت را هم نداره که خیلی عالیه
مریم :
7 سال پیش
این همین خمیر دندونیه که تو تبلیغش کریم باقری بود البته تبلیغ جالبی بود!دوستام از این خمیر دندون استفاده میکنن راضین بهم معرفی کردن از داروخانه خریدم بسته بندی خوبی داره 5 دوره از این خمیر دندون دارم استفاده میکنم هیچ آسیبی هم به دندونم نزده محال خمیر دندون دیگه ای جز بنسر استفاده کنم
amirali1320703 :
7 سال پیش
اره تبلیغشو کریم باقری کرد تبلیغش خیلی جذاب بود
hamed :
7 سال پیش
سفید کنندگیش عالیه معرکس واقعا
amirali1320703 :
7 سال پیش
منم اینترنتی خریدم راحت اورد برامون جلو در خونه رایگان
baharrahimi :
7 سال پیش
اگه کسی لینک سایت این خمیردندون ذغالیو داره بفرسته برام
ممنون میشم
Farhad :
7 سال پیش
بنسر عالیه حیف پولایی ک دادم بابت خمیر دندون های قبلی محال خمیر دندون دیگه ای به جز بنسر استفاده کنم
mahsashams121212 :
7 سال پیش
خمیردندون روز و شبشم من میزنم خیلی به صرفه است اگه نیاز دارین استفاده کنین ذغالیه
majid HY98 :
7 سال پیش
من از داروخانه خریدم البته 1 دونه اشتانتیون دادم بهم
narges :
7 سال پیش
خمیردندون خوبیه به راحتی استفاده کنین من تضمینش میکنم
narges :
7 سال پیش
چون خمیردندونش واقعا خاصه هرجایی نداره نمونشو ذغالیم ک هست بنسره دیگه
افسانه :
7 سال پیش
وافعا خمیر دندون نابیه
افسانه :
7 سال پیش
واقعا خمیر دندون نابیه
کوروش :
7 سال پیش
خمیر دندون فوق العاده ایه واقعا از خمیر دندون قبلی خیلی بهتره خداروشکر دندونامم نسبت به قبل سفیدتر شده
مرتضی :
6 سال پیش
سلام با اینکه روش زده بود 16500من 5 تومن خریدمش امروز استفاده کردم انگار یه خاصیت خورندگی داره قویتر از خمیردندونای دیگس ببینم میتونه جرم دندونام رو از بین ببره
sohrab :
6 سال پیش
[quote name="baharrahimi"]اگه کسی لینک سایت این خمیردندون ذغالیو داره بفرسته برام
ممنون میشم[/quote]
[quote name="baharrahimi"]اگه کسی لینک سایت این خمیردندون ذغالیو داره بفرسته برام
ممنون میشم[/quote] برای راهنمایی و خرید خمیر دندان زغالی با شماره 09120244209 تماس حاصل فرمایید . با تشکر
پانی :
6 سال پیش
همچین چیز خاصیم نیست در ضمن کامنتایی که همش تعریف تمجیده خیلی مشخصه که از عوامل خود شرکت بنسره و در ضمن بسته بندیشم خیلی چیز خاصی نیست که یکی نوشته بسته بندیش خیلی عالیه و لاکچری کیفیتش مهم تره در ضمن وقتی ما میخویم از تولیدات ملی حمایت کنیم چرا خود تولیدکنندگان فقط به فکر چاپیدن مردم اند؟؟ و اینم بگم ک با توجه به کیفیتش خیلی گروونه اصن این محصول چرا اینقدر گرونه ؟؟؟؟
Hamid :
6 سال پیش
آیا باید فقط هفته ای یک بار استفاده شود
ستاره :
3 سال پیش
اولین بار امروز از خمیر دندان بنسر استفاده کردم چون خمیر دندان من ال سی مد هست گفتم حالا که نظرات مثبت و منفی رو خوندم بد نیست که این خمیر دندان ایرانی رو استفاده کنم تا ببینم چه نتیجه ای میگیرم از استفادش