پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سنا - با توجه به نزدیک شدن پایان مجلس نهم، اصلی‌ترین کاری که نمایندگان می‌توانند برای تقویت بازار سرمایه و رفع مشکلات پیش‌روی آن انجام دهند، تقویت جایگاه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه است. ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان مطلب فوق گفت: سهم بازار سرمایه در اقتصاد کشور به نسبت سال‌های گذشته زیاد شده اما هنوز نتوانسته نقش خود را در اقتصاد کشور به درستی ایفا کند.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه وقتی موفق است که بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی برای تأمین مالی به جای مراجعه به بانک‌ها منابع مورد نیاز را از بورس تأمین کنند. این نماینده مجلس با بیان اینکه باید سرمایه‌های کوچک خانواده‌ها به سمت بازار سرمایه سوق داده شود، گفت: عدم ثبات نسبی و نوسانات شدید که اعتماد مردم را از بورس سلب می‌کند می‌تواند جایگاه بازار سرمایه را در بین عموم مردم دچار خدشه کند این در حالی‌است که بورس یکی از ابزارهای تعادل بخش در نظام اقتصادی کشورهاست.

وی با اشاره به برخی قوانین از جمله قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 و قوانین رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گفت: به کمک این قوانین بورس می‌تواند جهش مناسبی داشته باشد اما هنوز با جایگاه مطلوب فاصله دارد بنابراین باید برای دوران پساتحریم برنامه مدونی وجود داشته باشد تا زمینه رونق بدون تورم ایجاد شود.

فتحی‌پور با بیان اینکه با نزدیک شدن به پایان دوره نهم مجلس فرصت چندانی برای رفع مشکلات قانونی وجود ندارد، گفت: کمیسیون اقتصادی آمادگی دارد به کمک نمایندگان سازمان بورس روی احکام مورد نیاز بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه بررسی تخصصی انجام دهد تا احکام مدونی برای برنامه ششم تصویب شود که در جهت رونق بازار سرمایه از آن استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بررسی لایحه یا طرح در مدت باقیمانده از عمر مجلس نهم بسیار زمانبر است امیدواریم اصلاح قوانین در مجلس آتی مورد توجه نمایندگان قرار گیرد. فتحی‌پور خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی از هیچ اقدامی برای تقویت بازار سرمایه دریغ نمی‌کند تا وضعیت بازار سرمایه بهبود یابد که باعث بی‌اعتمادی نشود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iYAjD91t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه