شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس‌جمهور کشورمان با حضور در دانشگاه تهران اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده که در دانشگاه‌های ما فضای آرامش را ایجاد کنیم ضمن اینکه همه گروه‌ها نظر سیاسی و نقد خود را داشته باشند در عین حال همه بدانند اینجا دانشگاه است، باشگاه سیاسی، مرکز فعالیت احزاب نیست. حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری با اشاره به انقلاب مشروطه و حرکت‌های مردمی در این انقلاب، گفت: در پی انقلاب مشروطه تاسیس عدالتخانه و حکومت قانون در سایه فعالیت مجلس شورای ملی و تاسیس بانک ملی ایران به‌عنوان نهاد مهم اقتصادی و همچنین تاسیس دانشگاه تهران در همین مکان معروف به باغ جلالیه بود.
رییس‌جمهور کشورمان ادامه داد: سالیان دراز در ایران وقتی گفته می‌شد دانشگاه، معنایش دانشگاه تهران بود که بعدها دانشگاه‌های دیگر در رشته‌های مختلف حضور علمی یافتند. نه به‌عنوان آنکه خود دانش‌آموخته این دانشگاه هستم و حضور و عبورم از این دانشگاه خاطره‌انگیز است، بلکه این دانشگاه حلاوت و عظمت خاص خود را دارد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه مجموعه حرکت علمی ما مطلوب است گفت: دولت وعده‌هایی را که نسبت به دانشگاه داده، فراموش نکرده و به بخشی جامه عمل پوشانده است. روحانی با بیان اینکه «آمدن من به دانشگاه بیشتر برای شنیدن است تا حرف زدن» گفت: نقد دانشجو بی‌غل‌وغش است، نباید بترسیم اساتید ما در کلاس‌ها سخنان متفاوتی مطرح کنند. نظرات و سخنان متفاوت غیر‌از سخن مغرضانه است. سخت‌گیری‌های بی‌مورد منجر به عدم تساهل می‌شود و عدم تساهل منجر به رانده شدن افراد لایقی می‌شود که بیانشان صریح است.
روحانی با تاکید بر اینکه نگذاریم فضای تملق در دانشگاه باز شود، گفت: سخت‌گیری موجب می‌شود تملق‌گوها بالا بیایند. روحانی گفت: همه مردم صالح و بی‌گناه هستند، مگر اینکه عکس آن ثابت شود. این جزو اصول مسلم مبانی دینی ماست. اگر ما می‌خواهیم فردی را مورد نقد قرار دهیم، دلایل و مدارک کافی ارائه دهیم، متاسفانه در مراکز تصمیم‌گیری بسیار مهم می‌گویند فلان آقا برای ریاست دانشگاه خیلی مناسب نیست، به این راحتی ما آبروی مردم را معامله می‌کنیم، اسم آن را دقت نظر می‌گذاریم! این دقت نظر نیست، این تخریب مسلم و از بین بردن آبروی مردم است.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حکومت و اداره کشور بدون سعه‌صدر امکان‌پذیر نیست. او گفت: بگذاریم افراد حرف خود را بزنند، به خاطر یک اشکال کوچک و خرده‌اشکال، آدم‌های بزرگ را کنار نگذاریم. رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچکس در این جامعه معصوم نیست، گفت: فقط 14 معصوم، معصوم هستند. همه اشتباه و خطا می‌کنند، افراد را زیر سوال نبریم. در طول یک سال گذشته تلاش ما بر این بود که فضای دانشگاه از فضای امنیتی فاصله و فاصله و فاصله بگیرد. او گفت: تلاش ما بر این بود که اگر فردی با دلایل ضعیف، کنار گذاشته شده بر سر کار یا کلاس خود بازگردد.
رییس‌جمهور یادآور شد: تلاش ما بر این بوده که در دانشگاه‌ها فضای آرامش را ایجاد کنیم ضمن اینکه همه گروه‌ها نظر سیاسی و نقد خود را داشته باشند در عین حال همه بدانند اینجا دانشگاه است، باشگاه سیاسی، مرکز فعالیت احزاب نیست. ضمن اینکه همه می‌توانند در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور یابند. دانشگاه که برای دادن مدرک نیست؛ دانشگاه برای این است که انسان‌های مسئول و مشارکت‌جو بسازیم. تنها چیزی که در علم از آن فاصله می‌گیریم، علمی است که با اخلاق فاصله داشته باشد. دنبال سلاح کشتارجمعی و هسته‌ای و شیمیایی نمی‌رویم. در زمینه علمی، فعالیت‌های ما باید در چارچوب اخلاق علمی باشد. این دولت چقدر دارد هزینه می‌دهد که اخلاق علمی را دنبال کند. البته حق مجلس شورای اسلامی است که تحت استیضاح به وزیری رای ندهد اما ما هم نمی‌توانیم تأسف خودمان را ابراز نکنیم از اینکه دکتر فرجی‌دانا را به‌عنوان یک وزیر عالم و انقلابی و دانشمند از دست دادیم. وقتی آن همه اساتید دانشگاه برای من نامه می‌نویسند که آقای دکتر فرجی‌دانا شایستگی دارند مدیریت این وزارتخانه را به‌عهده بگیرند، من با فشار این و آن، حاضر شوم به او بگویم استعفا دهد؟ این با اخلاق و چارچوبی که از روز اول این دولت به مردم قول داده است، انطباق پیدا می‌کند؟

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oIgrREzc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه