شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
پس از درخشش در شطرنج «گرند‌پری» تهران

تلاش سارا خادم الشریعه برای استاد بزرگی شطرنج مردان جهان

8 سال پیش ( 1394/12/4 )
 

سارا خادم‌الشریعه در حال نزدیک‌شدن به استادبزرگی شطرنج آقایان جهان است. او که در درحال‌حاضر جزو سه بانوی ایرانی است که عنوان استادبزرگی خانم‌ها را در دنیا دارد، حضور چشمگیری در رقابت‌های جایزه بزرگ جهانی تهران داشته است. مرحله دوم رقابت‌های شطرنج جایزه بزرگ بانوان جهان با حضور ١١ شطرنج‌باز برتر جهان و سارا خادم‌الشریعه، نماینده شطرنج کشورمان از 22 بهمن ماه در تهران آغاز شده و تا چهارم اسفند ادامه خواهد داشت.

خادم‌الشریعه که پیش از این، ناتالیا پوگونینا، استادبزرگ روس و نایب‌قهرمان شطرنج بانوان جهان در سال ٢٠١٥ را متوقف کرده بود، یکشنبه‌شب در دور نهم این مسابقات به یک پیروزی ارزشمند دست یافت و برابر آنتوانتا استفانوا، قهرمان سابق بانوان جهان به برتری رسید. عملکرد درخشان خادم‌الشریعه او را تا رده چهارم جدول (هم‌امتیاز با رده سوم) و با فاصله تنها نیم‌ امتیاز با صدر جدول بالا آورد تا موفق به کسب یک نرم استاد بزرگی آقایان شود. 

62464242724724631613623473473457834589465

با توجه به اینکه مسابقات جهانی شطرنج در بخش آقایان از کیفیت بالاتر و رقابت سخت‌تری نسبت به مسابقات بانوان برخوردار است، رسیدن به استادبزرگی در این بخش دشوار‌تر و به گفته اهالی این رشته به مراتب ارزشمند‌تر است. با توجه به این موضوع، سارا خادم‌الشریعه درحال‌حاضر اولین شطرنج‌باز زن ایرانی است که توانسته یکی از این نرم‌های استادبزرگی شطرنج آقایان را کسب کند. شطرنج‌بازان برای کسب درجه استادبزرگی جهانی مردان باید سه نرم را کسب کنند که وی در حال حاضر موفق به کسب اولین نرم آن شده است و در تلاش است در رویدادهای جهانی آینده دو نرم بعدی را کسب کند تا به این درجه بزرگ نائل شود. 

گفتنی است احسان قائم‌مقامی، امیر باقری، الشن مرادی‌، مرتضی محجوب، شجاعت قانع، همایون توفیقی، اصغر گلی‌زاده، پوریا درینی و حسن عباسی‌فر  پویا ایدنی از استادبزرگ‌های شطرنج مردان ایران هستند و همچنین شادی پریدر، آتوسا پورکاشیان و ساراسادات خادم‌الشریعه نیز تاکنون موفق به کسب عنوان استادبزرگی شطرنج زنان شده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cMhWIU1V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه