جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نماینده ویژه دیوید کامرون خبر داد

تلاش بریتانیا برای رفع موانع بانکی ایران

8 سال پیش ( 1395/2/11 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

نماینده ویژه نخست‌وزیر بریتانیا در امور تجارت با ایران و رئیس اتاق بازرگانی مشترک انگلیس – ایران با حضور در اتاق تهران با مسعود خوانساری دیدار و گفت‌وگو کرد. لرد لامونت که سال‌ها سابقه کار به‌عنوان خزانه‌دار در بریتانیا را دارد، با همراهی کاردار بریتانیا در تهران با مسعود خوانساری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه در کارنامه روابط دو کشور ایران و انگلیس فراز و فرودهای زیادی دیده می‌شود اما این مناسبات همواره برقرار بوده است، گفت: از نظر تجاری، انگلیس در مقایسه با سایر شرکای اروپایی ایران دارای روابط کمتری با ایران است و به نظر می‌رسد که برای دولتمردان این کشور، مسائل سیاسی از اولویت بالاتری نسبت به مسائل اقتصادی برخوردار است.

5735834583578357246123246247347358358358357824572

رئیس اتاق تهران از جمله ظرفیت‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور را علاوه بر بخش نفت، در حوزه‌های معدن، خودرو، آلومینیوم و سایر صنایع اعلام کرد. خوانساری با اشاره به برگزاری چندین گردهمایی تجاری و اقتصادی در انگلستان و بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری‌های اقتصادی از عدم برقراری روابط بانکی و مالی انتقاد کرد.

او گفت: بر‌خلاف مفاد صریح در برجام و نیز اذعان مقامات دولت ایالات متحده آمریکا مبنی بر عدم نگرانی بانک‌های اروپایی برای همکاری با ایران، اما این نگرانی‌ها هنوز در میان موسسات مالی و بیمه اروپا وجود دارد و ترس از اعمال جرایم سنگین از سوی آمریکا مانع جدی همکاری بانک‌های اروپا با ایران است.

رئیس اتاق تهران، یکی از زمینه‌های شکل‌گیری مناسبات اقتصادی میان ایران و بریتانیا را تمرکز شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران انگلیس بر پروژه‌های کوچک و متوسط اقتصادی عنوان کرد که به گفته وی، به 20 تا 100میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. به گفته مسعود خوانساری، حجم مبادلات تجاری دو کشور تا پیش از آغاز تحریم‌ها نزدیک به 2.5میلیارد دلار بوده و در سال 94 به 450میلیون دلار رسید.

نماینده ویژه نخست‌وزیر بریتانیا در تجارت با ایران در این دیدار، به سابقه خوب مناسبات تجاری دو کشور تا پیش از اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: به‌دنبال روی کار آمدن دولت آقای روحانی، درهای روابط سیاسی و اقتصادی با جامعه جهانی به روی ایران باز شد و تبادل هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها وارد رقابت برای آغاز دوباره همکاری‌های اقتصادی با ایران شده‌اند.

لرد لامونت، در خصوص وضعیت برقراری مناسبات اقتصادی میان انگلیس و ایران، گفت: «در حال حاضر در بخش‌های نفت و گاز، صنایع هوایی و نیز خدمات زیربنایی ظرفیت‌های بالایی برای همکاری میان ایران و بریتانیا وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران به انجام مذاکرات جدی در داخل بریتانیا برای شکل‌گیری مناسبات اقتصادی با ایران اشاره کرد و توضیح داد: شخصا با مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ نفتی بی‌پی (BP) و شِل در خصوص همکاری با ایران مذاکره کرده‌ام و آنها این اطمینان را داده‌اند که علاقه‌مند به آغاز دوباره همکاری‌ها هستند و به طور جدی آن را دنبال می‌کنند.»

لرد لامونت جدی‌ترین مانع بر سر راه آغاز روابط گسترده اقتصادی غرب با ایران را مسائل بانکی دانست و گفت: ایران تعهدات خود در قبال برجام را انجام داده است و حال نوبت طرف‌های غربی است تا موانع را بردارند.

وزیر سابق دارایی بریتانیا در ادامه از تلاش جدی خود و سایر دست‌اندرکاران دولت این کشور برای اطمینان‌بخشی به بانک‌های بزرگ انگلیس و حتی اروپا در شروع دوباره همکاری‌ها با ایران خبر داد و گفت: «آنچه مسلم است، ما نمی‌توانیم به‌صورت دستوری با بانک‌های اروپایی وارد گفت‌و‌گو و مذاکره شویم اما می‌توانیم در مواجهه با آنها، اطمینان روانی لازم را برای این نهادهای مالی ایجاد کنیم که در صورت همکاری با ایران، به هیچ‌وجه دچار جرایم مالی و تحریم‌های مجدد از سوی ایالات متحده آمریکا نخواهند شد.

لرد لامونت تشویق بانک‌های کوچک و متوسط را راهی برای ورود بانک‌های بزرگ برای کار با ایران عنوان کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RDGqfX3l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه