چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
در بررسی بازدهی صنعت کانی‌های غیر‌فلزی از ابتدای امسال مطرح شد

تفاوت بازدهی خیره‌کننده سال‌های 92 و 93

9 سال پیش ( 1393/11/8 )
 

صنعت کانی‌های غیر‌فلزی دارای پنج طبقه همچون فرآورده‌های نسوز، عایق‌ها، فرآورده‌های چینی، محصولات سیمانی و انواع شیشه است و سهام 14 مجموعه فعال در این گروه نیز در بورس معامله می‌شود. براساس گزارش بورس نیوز، گروه کانی غیرفلزی در حالی بازدهی بیش از هفت درصدی را طی 10ماهه امسال به دست آورده که بورس طی این مدت کمتر از یک درصد بازدهی مثبت به سهامداران خود اعطا کرده است. این در حالی است که طی دوره مشابه سال گذشته گروه مذکور بازدهی مثبت بیش از 355 درصدی کسب کرده بود و سهامداران نیز بازدهی مثبت 180درصدی از معاملات 10 ماهه خود در همان سال به دست آورده بودند.

براساس اطلاعات موجود، از میان 14 شرکت فعال در این گروه، هفت مجموعه با رشد قیمتی همراه شدند و به معاملات خود در مسیر صعودی پایان دادند و در مقابل، نمادهای باقیمانده نیز با افت ارزش سهام مواجه شدند. به‌گونه‌ای که شرکت شیشه دارویی رازی با بازدهی مثبت حدود 202 درصدی عنوان پربازده‌ترین سهم این گروه را از آن خود ساخت. مجموعه‌های پارس سرام و خاک چینی ایران در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرند.

همچنین شرکت‌های فارسیت درود، آذریت، فرآورده نسوز پارس و نیز پشم شیشه ایران رتبه‌های چهارم تا هفتم را از آن خود ساختند. این در حالی است که شرکت سرامیک اردکان از ابتدای امسال تا اواخر دی ماه بازدهی منفی بیش از 46 درصدی را محقق ساخته و به همین دلیل به‌عنوان کم‌بازده‌ترین سهم مطرح می‌شود. نماد معاملاتی «کسرا» از 25 تیر ماه سال جاری تاکنون به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران متوقف مانده است. بعد از آن شرکت‌های آبگینه و فرآورده‌های نسوز ایران در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

همان‌طور که از جدول فوق مشخص است، مجموعه‌های مذکور طی دوره مشابه سال گذشته بازدهی‌های قابل توجه چندصددرصدی را محقق کرده‌اند. همچنین طی معاملات 10 ماهه سال گذشته شرکت آذریت تنها مجموعه‌ای بود که بازدهی منفی محقق ساخته که البته نماد معاملاتی آن در بازار پایه توافقی معامله می‌شود، «ساذری» طی این دوره با افت قیمتی 53.34 همراه شده است. شرکت‌های فرآورده‌های نسوز آذر، فرآورده‌های نسوز ایران و نیز شیشه همدان به‌عنوان نقدشونده‌ترین سهام در گروه کانه‌های غیر‌فلزی مطرح می‌شوند. حجم و ارزش معاملات نیز طی 10 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با روند نزولی همراه بوده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KYzx0uXP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه