پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
تعیین نرخ خوراک ظرف 2 هفته آینده

تغییر رویکرد پتروشیمی‌ها در تولید متانول

8 سال پیش ( 1394/7/22 )
 

مدیرعامل صنایع پتروشیمی در خصوص تغییر رویکرد پتروشیمی در زمینه تولید متانول گفت: ما اجازه تولید 25 میلیون تن متانول را داده بودیم اما بازار امکان جذب بیش از 16 میلیون تن را ندارد بنابراین در فکر این هستیم که راهی برای تبدیل متانول به دیگر فرآورده‌های نفتی پیدا کنیم. به گزارش ایلنا، عباس شعری‌مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران درخصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزیر در کمیسیون صنایع مجلس داشتیم مقرر شد که ظرف دو هفته آینده نرخ‌ها تعیین شود.

وی درخصوص تأخیر در اعلام نرخ خوراک اظهار داشت: یکی از دلایل این تأخیر وضع اقتصادی کشور و همچنین تحریم‌ها بوده اما با توجه به تصویب برجام در مجلس نرخ خوراک نیز تعیین‌تکلیف خواهد شد. معاون وزیر نفت درخصوص اینکه آیا وزارتخانه با نرخ 13 سنت موافق است، گفت: وزیر به دنبال کمک به توسعه کشور است.

2451523513513513562623513562362

وی درخصوص نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور و ارتباط آن با مشخص شدن نرخ خوراک ظرف دو هفته آینده تصریح کرد: البته زنگنه از ابتدای ورود به وزارت نفت تحت فشار بوده که قیمت خوراک کم شود ولی ایشان در هر صورت تابع مجلس و دولت است. شعری‌مقدم با اشاره به تحت فشار بودن وزارت نفت بابت یارانه‌ها ابراز امیدواری کرد که با شرایط کنونی و مصوبه مجلس در زمینه برجام تصمیمات بهتری اتخاذ شود. وی درپاسخ به اینکه آیا ممکن است نرخ خوراک کاهش پیدا کند، گفت: اینکه نرخ ثابت باشد یا کاهش یابد مشخص نیست، اما در هر صورت ظرف دو هفته آینده نرخ‌ها اعلام خواهد شد. وی یادآور شد: تعیین تکلیف قیمت خوراک هیچ ارتباطی به نامه چهار وزیر ندارد. 

مدیرعامل صنایع پتروشیمی در خصوص تغییر رویکرد پتروشیمی در زمینه تولید متانول گفت: ما اجازه تولید 25 میلیون تن متانول را داده بودیم، اما بازار امکان جذب بیش از 16 میلیون تن را ندارد بنابراین در فکر این هستیم که راهی برای تبدیل متانول به دیگر فرآورده‌های نفتی پیدا کنیم. وی ادامه داد: اما این را نیز باید در نظر داشت که متانول سرمایه‌گذاری کمتری لازم دارد ولی پروژه‌های تبدیل به فرآورده‌های پلیمری نیاز به حدود یک میلیارد دلار سرمایه دارد. 

شعری‌مقدم همچنین اظهار داشت: در جلسه کمیسیون صنایع مجلس مقرر شد اگر به جایی رسیدیم که قیمت‌ها ضربه می‌خورد و فروکش خواهند کرد پروژه‌های دیگری غیر از متانول را آغاز کنیم، اما این را نیز باید در نظر داشت که از گاز طبیعی غیر از اوره و آمونیاک نمی‌توان تولید کرد. ضمن اینکه با اوضاع جهانی نیز مواجه هستیم از جمله اینکه چین هم متانول زیادی از زغال سنگ تولید می‌کند و همه این عوامل دست به دست هم داده که این وضعیت به وجود آید.

وی درخصوص ملاقات با ژاپنی‌ها و شرکت میتسوبیشی اظهار داشت: این شرکت زمانی که هنوز طرح برجام در مجلس تصویب نشده بود با ما مذاکره کرده و علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران بوده اما در هر صورت همه کشورها و شرکت‌ها منتظر نتیجه لغو تحریم‌ها هستند. شعری‌مقدم تصریح کرد: در شرایط جدیدی که پیش روی خارجی‌ها گذاشته‌ایم ما فقط تکنولوژی نمی‌خریم بلکه این شرکت‌ها باید سرمایه‌گذاری نیز داشته باشند. شعری‌مقدم همچنین گفت: شرکت‌های خارجی بیشتر تمایل دارند که در تولید اوره، آمونیاک، متانول و الفین‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشند.

شعری‌مقدم درخصوص اینکه آیا شرکت‌های خارجی نرخی را نیز درخصوص خوراک اعلام کرده بودند یا خیر گفت: شرکت‌های ژاپنی مرتب در خصوص نرخ خوراک سوالاتی را مطرح می‌کردند اما خودشان هیچ نرخی را اعلام نکردند و در هر صورت به آنها اعلام کردیم که ظرف دو هفته آینده قیمت‌ها مشخص می‌شود. وی درخصوص زمان برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست نیز گفت: ما تمایل به تغییر زمان برپایی این نمایشگاه داشتیم اما امکان جابه‌جایی وجود نداشت و نظر بر این است که در موعد مقرر نمایشگاه تشکیل شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xRGqvuBh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمد نکویی فرد :
8 سال پیش
ظرفیت مازاد تولید متانول می تواند با استفاده از فناوری MTG تبدیل به بنزین پاک بدون بنزن و سولفور شود و ارزش افزوده فرآوانی برای کشور بیافریند. فناوریتبدیل متانول به بنزین توسط شرکت پژوهشی فناوری های پیشرفته پترو مهر امیران نکو بومی شده. http://iranpetromehr.ir
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه