کوکاکولا اعلام کرد قصد دارد، طی سه سال پیشرو تا سال 2017 به میزان 4.000 میلیون دلار (معادل 3.510 میلیون یورو) در چین سرمایهگذاری کند. شرکت چندملیتی تحت تأثیر آشفتگی بازارهای آسیایی و تهدید کند شدن اقتصاد قرار نمیگیرد و تصمیم دارد برای رشد در این بازار متعهد شود. براساس گزارش خبرگزاری چینی «شین هوا» از گفتههای رئیس و مدیرعامل شرکت کوکاکولا که در سفر خود به چین از کارخانه جدید دیدن کرده بود، سرمایهگذاری شرکت بیش از 3.500 میلیون یورو خواهد بود و جمعا به 8.000 میلیون یورو سرمایهگذاری میرسد که شرکت پس از ورود خود از سال 1979 به بازارهای آسیایی انجام داده است.
«موهتار کنت» مدیرعامل کوکاکولا گفت: «چین از نظر حجم فروش سومین بازار بزرگ محصولات ما است و برای پیشرفت ما در آینده اعتبار مهمی به حساب میآید.» در سه ماه دوم سال 2015 میزان فروش شرکت کوکاکولا در بازار بزرگ آسیایی به نسبت زمان مشابه در سال گذشته 6 درصد افزایش پیدا کرده است. کوکاکولا کارخانه جدید خود را با ظرفیت 250میلیون واحد در سال در شمال کشور چین افتتاح کرد که برای شرکت بیش از 50 میلیون یورو هزینه داشته است. مدیر اجرای پروژه گفت: دور جدید سرمایهگذاری شامل زیرساختها، سیستمها و همچنین برنامههای بازاریابی و. . . خواهد بود.