پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه به لطف معاملات مثبت دقیقه های پایانی با 11 واحد رشد در جایگاه 79 هزار و 218 واحدی آرام گرفت. شاخص کل که تا مرز 79 هزار و 153 واحد افت کرده بود، تحت تاثیر حمایت های پایانی اندکی جان گرفت و بالا رفت.

اکثر نمادها در گروه های خودرو کانه های فلزی و فرآورده های نفتی شرایط کاهشی را تجربه کردند. نماد فولاد خراسان با بیش از ۲۲ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سهام داشت. در این نماد بیش از ۷۸ درصد از عرضه ها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۲۱ درصد از خریدها نیز مربوط به سهامداران حقیقی بود.

از مجموع ۱۶عرضه ای که دیروز در این نماد رخ داد، ۱۴ عرضه مربوط به سهامداران حقیقی و دو عرضه مربوط به سهامداران حقوقی بود. پس از نماد فولاد خراسان، فولاد اصفهان گروه مدیریتی سرمایه گذاری امید و پتروشیمی پردیس بیشترین نقش را در نوسانات شاخص داشتند.

در گروه استخراج کانه های فلزی بیشتر نمادها شاهد افت قیمت پایانی بودند. در این گروه ۲۵ میلیون و ۷۹۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در گروه فرآورده های نفتی شرایط اکثر نمادها نزولی بود. در این گروه ۸ میلیون و ۳۰۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۳ میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بازار سهام، روی موج تعادل

بازار سهام دیروز شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود. در این بین انگیزه بازارگردانی سهام از سوی معامله گران حقوقی باعث شد در میانه بازار و با جمع آوری سهام شرکت های پیشرو در گروه های معدنی، فلزات اساسی، پالایشی ها و شرکت های پتروشیمی، شاخص کل بورس سبزپوش شود.

در عین حال انتشار گزارش های عملکردی توأم با تعدیل مثبت سود 9ماهه شرکت ها هنوز نتوانسته معامله گران تالار شیشه ای را برای تغییر استراتژی سرمایه گذاری از نوسانگیری و نگاه کوتاه مدت به دید میان مدت و بلند مدت تغییر دهد. دیروز بازار سهام، بازاری متعادل بود که در نهایت حقوقی ها به جمع آوری سهام پرداختند.

در حال حاضر افزایش قیمت محصولات پایه در جهان باعث شده است که قیمت محصولات شرکت ها نیز افزایش پیدا کند و بر این اساس پیش بینی می شود در سه ماهه پایانی سال شاهد تعدیل های مثبت شرکت ها و صنایع بورسی باشیم. از سوی دیگر، برابری نرخ ارزهای مختلف و سیاست هایی که دولت های بزرگ مصرف کننده کامودیتی ها اتخاذ می کنند طی ماه های آینده می تواند روی بازار سهام اثر بگذارد.

افت 4 واحدی شاخص کل فرابورس

در مجموع بازارهای فرابورس ایران در دومین روز معاملاتی این هفته، بالغ بر 231 میلیون ورقه در 38 هزار و 899 نوبت دادوستد معامله شد که ارزش کل این معاملات بیش از یک هزار و 539میلیارد ریال بود. دیروز 3 بهمن 95 در بازار سهام، شاهد دادوستد افزون بر 91میلیون سهمی در بیشتر از 30 هزار نوبت معاملاتی بودیم. ارزش کل معاملات دیروز بازار سهام نیز نزدیک به 395 میلیارد ریال بود.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه، نماد «حسیر» متعلق به شرکت ریل سیر کوثر با دادوستد بیش از 18 میلیون سهم به بیشترین حجم معاملاتی دست یافت. نماد «شلیا» متعلق به شرکت مواد ویژه لیا نیز با نزدیک به 121 میلیارد ریال ارزش معاملاتی، بالاترین ارزش دادوستدهای بازار سهام را تجربه کرد. در جریان معاملات دیروز شاخص کل فرابورس با افت 4 واحدی در ارتفاع 838 واحدی قرار گرفت.

نمادهای «مارون» و «شراز» به ترتیب 1.5 و کمتر از یک واحد، مانع از رشد آیفکس شدند و در سمت دیگر نماد «خراسان» نیز 0.3واحد تاثیر مثبت بر شاخص برجای گذاشت. در میان نمادهای فرابورسی نمادهای «غدیس»، «فزرین» و «ثالوند» به ترتیب از گروه های محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شكر، فلزات اساسی و انبوه سازی، املاك و مستغلات بیشترین افزایش قیمت را تا سقف 4.6درصدی به همراه داشتند و در مقابل نمادهای «کمرجان»، «کرمان» و «شراز» به ترتیب با 4.9 درصد، 4.2 و 4 درصد بیشترین افت قیمتی را به خود دیدند.

نگاهی به معاملات صورت گرفته در بازار اوراق با درآمد نشان می دهد که نماد «اخزا9» با مبادله بیش از 204 هزار ورقه به ارزش افزون بر 177 میلیارد ریال در صدر ایستاده است و در مجموع، این بازار میزبان نقل وانتقال نزدیک به 920 هزار ورقه به ارزشی بالغ بر 862 میلیارد ریال بوده است.

همچنین مبادله 85 هزار و 353 ورقه به ارزش بیش از 63 میلیارد ریال، حاصل نقل و انتقال های صورت گرفته در بازار تسهیلات مسکن بود. در این بازار امتیاز تسهیلات مسکن شهریور 95 با 752 هزار ریال بیشترین قیمت را دارا بود و تسه اسفند 93 با 720 هزار ریال با کمترین قیمت معامله شد.

گفتنی است مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن صادرشده در 1393/05/15 با نماد معاملاتی «تسه9305» به منظور نقل و انتقال (خریدوفروش و هبه) در تاریخ 15 بهمن ماه 1395 تمام می شود، بنابراین نماد معاملاتی یادشده در پایان معاملات روز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه متوقف می شود.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g2NHKnwS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه