جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (383)

تعامل با شرکت‌های صادرکننده محصولات

8 سال پیش ( 1394/11/4 )
 

پرسش: مدیر یک شرکت تولیدکننده مواد‌غذایی هستم و قصد صادرات محصولات محدودی را به کشور پاکستان داریم اما با توجه به هزینه‌های زیادی که ایجاد نمایندگی در این کشور دارد قصد داریم از شرکت‌های صادرکننده محصولات استفاده کنیم؛ به نظر شما استفاده از این شرکت‌ها چه مزایا و معایبی را برای ما به همراه خواهد داشت؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی ایجاد نمایندگی در کشور‌های دیگر با هزینه‌های زیادی که شامل نیروی کار، توزیع و. . . است، همراه می‌شود؛ به همین دلیل سازمان‌های زیادی از استراتژی‌های مختلفی در مقوله صادرات استفاده می‌کنند؛ به‌عنوان نمونه حق امتیاز یا فرانچایز می‌دهند؛ البته این استراتژی را سازمان‌هایی اتخاذ می‌کنند که محصولات معتبری را به بازار عرضه کرده باشند و این محصولات مورد تقاضای کشور‌های دیگر باشد اما برخی دیگر از سازمان‌ها که محصولات‌شان در مرحله معرفی است، بهتر است که از شرکت‌های صادرکننده محصولات استفاده کنند؛ این شرکت‌ها مزایا و معایبی را برای شرکت‌ شما به همراه دارد؛ به‌عنوان نمونه شما بدون سرمایه‌گذاری محصولات‌تان را به بازارهای جدید معرفی می‌کنید و‌ درصدی از سود را برای آنها در نظر می‌گیرید.

از طرفی در موضوع صادرات سازمان شما با قوانین گمرکی و محدودیت‌های کشورهای دیگر مواجه نمی‌شود اما در این میان می‌توان اظهار داشت که یکی از معایب استفاده از این استراتژی این موضوع است که سازمان شما هیچ‌گونه کنترلی روی قیمت و محصول در کشورهای دیگر ندارد و ممکن است شرکت‌های صادر‌کننده محصول شما را به هر قیمتی به فروش رسانند.

یکی دیگر از معایب این استراتژی این موضوع است که در حوزه تحقیقات بازار و شناخت بازار و مخاطبان سازمان شما هیچ‌گونه اطلاعاتی را نمی‌توانید کسب کنید؛ چون شرکت‌ شما در کشور مقصد حضور ندارد و شرکت‌های صادر‌کننده نیز در این راستا اطلاعات زیادی را کسب نمی‌کنند که شما بتوانید از آن اطلاعات استفاده کنید؛ این موضوع باعث می‌شود که شما به نیاز‌های مخاطبان واقف نشوید.

شرکت‌های صادر‌کننده چون محصولات متفاوتی را به بازارهای مختلفی صادر می‌کنند، ممکن است محصول شما در هنگام صادرات در کنار محصولات دیگری قرار بگیرد؛ به‌عنوان نمونه محصول شما در کشور پاکستان در کنار برخی محصولات بی‌کیفیت قرار بگیرد و این موضوع باعث شود که از اعتبار محصول شما کاسته شود؛ چون معمولا شرکت‌های صادر‌کننده سیستم توزیعی مانند شرکت‌های پخشی در داخل کشور دارند؛ یعنی تمامی محصولات را در قالب یک توزیع‌کننده به بازار عرضه می‌کنند.

به صورت کلی اتخاذ استراتژی مناسب در این راستا بسیار حائز اهمیت است و پیشنهاد می‌شود با شرکت‌ صادر‌کننده‌ای وارد مذاکره شوید که در کشور مبدا دارای اعتبار زیادی باشد و از این طریق معرفی محصول شما تسهیل شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iVd3FIPO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه