یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

تصویر درخشان‌تر به بهای قبض گران‌تر

8 سال پیش ( 1394/9/1 )
 

تلــویــزیــون‌های اولـــتـــرا اچ‌دی، تصاویر پاك‌تر و درخشان‌تری به خانواده ارائه می‌دهند اما این تمام ماجرا نیست چون به همان اندازه که كیفیت را بالا می‌برند، مبلغ قبض برق را هم بالا می‌برند.این تلویزیون‌ها كه UHD یا گاهی 4K  خوانده می‌شوند چهار برابر تلویزیون‌های اچ‌دی موجود در بازار باكیفیت‌تر هستند اما نتایج یك تحقیق كه توسط شورای دفاع از منابع طبیعی در آمریكا منتشر شده نشان داده است به ازای آن كیفیت برتر، 30‌درصد هم بیشتر برق مصرف می‌كنند. در این گزارش آمده است: «در صورتی كه تمام تلویزیون‌های 30 اینچ به بالا در منازل مسكونی در آمریكا به 4K تبدیل  شوند، هزینه مصرف برق به بیشتر از یك‌میلیارد دلار خواهد رسید.»

بعد از یك سال، مصرف برق این تلویزیون‌ها به 8‌میلیارد كیلووات خواهد رسید كه به اندازه مصرف برق تمام سانفرانسیسكو خواهد بود.از منظر محیط‌ زیستی، این میزان افزایش مصرف برق، به معنای 4.5‌میلیون تن مربع گاز سمی اكسیدكربن در هر سال خواهد بود. این گزارش گفته است كه تاثیر انتقال از تلویزیون‌های اچ‌دی فعلی به تلویزیون‌های 4K روی محیط‌‌زیست، ‌بسیار چشمگیر خواهد بود.برخلاف تصور عموم، افزایش اندازه تلویزیون‌ها ضرورتا رابطه مستقیمی با افزایش استفاده برق ندارد. این گزارش گفته است عامل اصلی افزایش مصرف برق، چراغ‌‌های پشت تصویر هستند كه برای ارائه تصویر درخشان‌تر با پیكسل‌های بیشتر، باید نور بیشتری داشته باشند.

همین نور بیشتر باعث استفاده بیشتر برق می‌شود.دیگر نگرانی بزرگ، فناوری HDR است. این فناوری چند تصویر را با هم تركیب می‌كند و بهترین بخش هر كدام از این تصاویر را انتخاب می‌كند تا در نهایت تصویری بی‌نقص و عالی ارائه بدهد. این فناوری با اینكه تصاویر بدیعی می‌دهد اما در بخش انرژی، واقعا ترسناك است چون 47‌درصد بیشتر از دیگر فناوری‌ها برق مصرف می‌كند. در تلویزیون‌های جدید، گزینه‌هایی مانند وای‌فای هم باعث شده است مصرف برق بیشتر شود.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fzu6JXWA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه