پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اکثر ما هنگام جابه‌جایی وسایلی که از سوپر یا فروشگاه‌های محل زندگی‌مان خریداری می‌کنیم، متوجه تکه کاغذها یا بروشورهای تبلیغاتی که برخی شرکت‌ها از فروشندگان می‌خواهند آنها را در داخل نایلون خرید مشتریان قرار دهند، شده‌ایم. در واقع بسیاری از شرکت‌ها به‌خصوص آنهایی که خدماتی مانند نظافت خانه یا سرویس‌ وسایل منزل ارائه می‌کنند، از این شیوه تبلیغاتی بهره‌ می‌برند. شیوه‌ای که معمولا شرکت‌ها برای ارائه آن نازل‌ترین کاغذ و طرح تبلیغاتی را به کار می‌برند. اکثر شرکت‌ها کاغذ یا همان بروشور تبلیغاتی‌شان را در این شیوه پر از اطلاعاتی می‌کنند که شاید تعداد اندکی از مخاطبان حوصله و وقت مطالعه و دقت به آنها را داشته باشند.

3464564

این شیوه با توجه به اینکه از رسانه ارزان‌قیمتی برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند، به نظر هزینه‌چندانی برای شرکت‌ها به همراه نخواهد داشت. حال چرا شرکت‌های بزرگ کمتر سراغ این شیوه تبلیغاتی می‌روند، سوالی است که شاید برای بسیاری از مخاطبان ایجاد شده باشد. به نظر شرکت‌ها با کمی ابتکار و خلاقیت می‌توانند از این شیوه، بهره‌برداری‌های بزرگ‌تری کنند.

به مشتریان شیوه‌های پخت محصولات را آموزش دهید

در همین راستا به تازگی روشی باب شده که در آن بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موادغذایی سعی می‌کنند به مشتریانشان شیوه‌های پخت غذاهای مختلف را به‌وسیله محصولات تولیدی خود آموزش دهند. اکثر شرکت‌ها برای این شیوه تبلیغاتی هزینه‌های کلانی را صرف می‌کنند. برای مثال یکی از شرکت‌های تولیدکننده ماکارونی برنامه‌ آشپزی را در تلویزیون به این موضوع اختصاص داده ‌است یا شرکت تولیدکننده مواد پروتئینی کتابچه‌هایی را به همراه یک آشپز معروف آمده و ارائه می‌کند، این کتابچه‌ها با توجه به نوع کاغذ و طرح‌هایی که در آن به‌کار رفته کاملا معلوم است هزینه زیادی برای شرکت به همراه داشته است.

در این راستا شرکت دیگری از شیوه سمپلینگ استفاده کرده است، این شرکت با قرار دادن تجهیزات مخصوص جلوی فروشگاه‌های مختلف، سوپ آماده خود را به مشتریان ارائه و روش‌ آماده‌سازی آن را به مخاطبان آموزش می‌دهد. تمام این شیوه‌ها هزینه‌های زیادی برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت. شیوه‌هایی که شاید تاثیرگذاری زیادی هم نداشته باشد. همه این شرکت‌ها می‌دانند که مخاطبان اصلی‌شان خانم‌های خانه‌دار هستند، گروه هدفی که تصمیم نهایی را در خانه به منظور خریداری محصولات مختلف غذایی می‌گیرند. حال وقتی شرکت‌های موادغذایی می‌دانند که گروه مخاطبانشان چه کسانی هستند، چرا این‌گونه سرگردان در پی آنها هستند. شیوه‌های به‌کاررفته توسط این شرکت‌ها طبق تحقیقات صورت گرفته اثربخشی خود را به خاطر تکرار توسط شرکت‌های مختلف تا حدودی از دست داده‌ است.

البته نمی‌توان به‌طورکلی نسبت به این موضوع نظر قطعی داد. در واقع چنین شرکت‌هایی با کمترین هزینه می‌توانند شیوه‌های پخت غذاهای مختلف خود را روی بروشورهای متنوع با طرح‌های زیبا طراحی و از فروشنده فروشگاه و سوپرمارکت‌ها بخواهند که آن را در کیسه خرید مشتریانشان قرار دهند. مطمئنا اگر گروه هدف اصلی این شرکت‌ها با چنین بروشورهای خلاقانه و شیوه‌‌های پخت غذاهای مختلف روبه‌رو شوند به سرعت آن را مطالعه و برای دیگران نیز بازگو خواهند کرد. حال اگر درصدی از مخاطبان طرز پخت غذایی را که شرکت ارائه کرده به کار گیرند، شرکت به هدف اصلی خود رسیده، چون این مشتری برای دریافت دستور پخت بعدی حتما سراغ آن فروشگاه و محصول آن شرکت خواهد رفت.

از بروشورها مانند رسانه‌‌ای برای اطلاع‌رسانی استفاده کنید

یکی از دغدغه‌های شرکت‌ها اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره محصولاتی است که تازه به بازار ارائه کرده‌اند. محصولاتی که شاید بسیاری از ورودشان بی‌اطلاع هستند و تا بخواهند نسبت به آمدنش باخبر شوند، شرکت تولیدکننده بخشی از بازار را از دست خواهد داد. شرکت‌ها معمولا برای اطلاع‌رسانی سراغ رسانه‌های گرانی مانند تلویزیون و رسانه‌های محیطی می‌روند. رسانه‌های گرانی که به خاطر هزینه بالا خلاقیت را از شرکت‌ها می‌گیرند. این موضوع بیشتر در مورد شرکت‌های موادغذایی صدق می‌کند. وقتی شرکت‌ها رسانه‌‌ای به این سادگی دارند که به‌راحتی و مستقیما به دست گروه هدفشان می‌رسد، چرا از آن‌ بهره‌برداری نمی‌کنند؟ آنها می‌توانند با استفاده از تصاویر خلاقانه از محصولاتشان از این بروشورها و کاغذها به مانند یک خبرنامه استفاده کنند. خبرنامه‌ای که از فروشندگان بخواهند در اختیار مشتریانشان قرار دهند. فروشندگان کافی است بار اولی که این بروشور خبری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، درباره آن توضیح دهند. اگر این خبرنامه جالب باشد، مشتریان با هر بار مراجعه به مرکز خرید برای دریافت آن‌ از فروشندگان سوال خواهند کرد. مطمئنا شرکت‌ها برای توزیع این شیوه نیز با مشکل مواجه نخواهند شد، چون کافی است هنگام تحویل محصولشان به مراکز خرید این بروشورها را نیز به فروشندگان تحویل دهند و از آنها درخواست کنند که هنگام تحویل خریدهای مشتریان، آنها را در سبد خرید قرار دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yOp6CZUW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه