یك كمپین اهدای خون ملی اخیرا با همكاری سازمان اهدای خون انگلستان و موسسه خون و پیوند NHSBT از بینندگان خواسته به نام حمایت از انگلستان به شیوهای هدفمند از جا برخیزند. هدف از انجام این كار جذب 100هزار نفر اهداكننده جدید خون برای انجام كاری شگفتانگیز و اهدای خون به خاطر انگلستان است. در جدیدترین آگهی تبلیغاتی این سازمان روی یك گل سرخ در این كشور تمركز شده است. در آگهی تبلیغاتی«Bleed for England» میبینیم كه با جریان یافتن مجدد خون درون رگهای یك شكوفه پژمرده، یك شاخه گل به زیبایی جان میگیرد. این فیلم هشدار میدهد كه كمتر از 3درصد مردم به شكلی هدفمند از انگلستان حمایت میكنند.
آگهی تبلیغاتی 30 ثانیهای را آژانس تبلیغاتی Pablo با همكاری شركت فیلمسازی Squire ساخته است. هنرمندی به نام «دیوید بایو» در پی نقاشی كشیدن از روی یك گل با آبرنگ تركیبی از خون و جوهر را در طول فرآیند انتقال خون برای نمایش جریان خون به رگهای یك گل تزریق میكند. در كانالهای متعدد، این كمپین همچنین شامل یكسری پوستر میشود كه ضمن اشاره به برندگان جام جهانی راگبی blood of English از قبیل جانی ویلكینسون، مارتین جانسون و بن كای، در قالب چند فیلم ورزشكاران را در حال جابهجا کردن شغلهای خود با اهداكنندگان از همهجا بیخبر نشان میدهد.
جان لاتام، معاون در موسسه خون و پیوند NHS با تقدیر از این ایده عالی، در مقایسه با دیگر كمپینهای بزرگ راگبی، كمپین فوق را با بودجه كم به یادماندنی میداند كه تغییری واقعی در زندگی هزاران نفر به وجود خواهد آورد. پیام اصلی «BleedForEngland#» مسئله مهمی است كه در سطوح مختلف مورد توجه قرار میگیرد. این كمپین بهسادگی با تاكید روی نیاز به اهداكنندگان جدید خون و سپس از طریق ارائه یكسری تصاویر نمایشی، نشان دادن احساسات و با لحن طنز یكسری گزارههای كلیدی در سطوح مختلف را مطرح میكند.
گرت مرسر، موسس و مدیر عامل آژانس تبلیغاتی Pablo، اقدام به حل چالش الهام بخشیدن به یك ملت برای بذل توجه كافی به غریبهها و اهدای وقت و خون خود برای امداد واقعی كشورشان كرده است. عمل كردن به موعظهها و همكاریهای صورت گرفته به این ترتیب لذتبخشترین راه برای كسب یك نتیجه بسیار خاص به شمار میرود.