شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ترویج مطالعه میان كودكان با کایت!

9 سال پیش ( 1394/2/28 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

شما چگونه بچه‌ها را تشویق به كتابخوانی می‌كنید؟ موسسه Pró-Livro برزیل به منظور نزدیك‌شدن به بچه‌ها و تشویق آنها به مطالعه یك ایده خلاقانه را ارائه داده است. با الهام از روز جهانی كتاب در 23 آوریل، موسسه Pro-Book با مشاركت آژانس تبلیغاتی Salles Chemistri و همكاری نویسندگان مشهور برزیلی مثل آنا ماریا ماچادو، بندیتو باربوسا، پدرو باندیرا و زیرالدو تصمیم گرفت كه در قالب پروژه «داستان‌ها در آسمان» داستان‌های این نویسندگان را روی یكسری كایت چاپ كند. كودكان جوامع فقیر به دلیل عدم دسترسی اكثرشان به كتاب در منزل، عادت به كتابخوانی ندارند. به هر حال، آنها همگی عاشق كایت‌های پرنده هستند كه البته همین ایده الهام‌بخش موسسه Pre-Book )IPL) برای تزیین 500 كایت با داستان‌های محبوب شد.

7980767078

نویسندگان، كارتونیست‌ها و نقاشان معروف برزیلی هنگام اهدای آثار خود برای این كمپین الهام بخش كه البته هدف از برگزاری آن ترویج ادبیات و توسعه قدرت تخیل نسل جوان‌تر بود، بسیار خوشحال بودند. به طور كلی، مطالعه امكان پرواز خیال و در این مورد، پرواز كلمات را به وجود می‌آورد. در این راستا، بچه‌ها پس از مطالعه داستان‌های چاپ شده روی كایت‌ها تا زمان پاره شدن نخ، آنها را در آسمان به پرواز درخواهند آورد. با بریده شدن نخ، داستان به دست بچه‌هایی خواهد رسید كه البته در ادامه آنها نیز به دنیای شگفت‌انگیز داستان‌سرایی معرفی می‌شوند. ناگهان آسمان شهر مارو‌سانتا مارتا در ریو دو ژانیرو پر از پانصد عدد كایت شد و ناخودآگاه لبخند را بر لبان بچه‌های این شهر نشاند.

آلیسون پاتریك، یك كودك 10 ساله كه اخیرا موفق به كشف پروژه «داستان‌ها در آسمان» شده است، اعتقاد به جذابیت بالای این كار دارد. او همیشه برای نگاه كردن به كتاب‌ها به كتابخانه می‌رود. در صورت پیدا‌كردن یك كتاب خوب، آن را برای مطالعه با خود به خانه می‌برد. او علاقه خاصی به كایت همراه با گزیده‌هایی از داستان «پسر دیوانه» دارد. او این كتاب را جذاب دانسته و تصمیم به مطالعه آن گرفته است. در ادامه، آلیسیا ویكتوریا، یك دختر 8 ساله می‌گوید كه به طور كلی، او فقط كتاب‌هایی را می‌خواند كه مدرسه او را وادار به مطالعه آنها می‌كند. او فقط وقتی بیكار است سراغ مطالعه كتاب می‌رود. 

67697979

در شهری كه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت آن در جوامع فقیر زندگی می‌كنند، ادبیات همیشه اولویت نیست. به همین دلیل چنین اقدامات مبتكرانه‌ای از سوی موسسه Pró-Livro حتی اهمیت بیشتری نیز می‌یابد. آن خلاقیتی كه منجر به لبخندزدن بچه‌ها می‌شود همیشه مورد استقبال قرار خواهد گرفت، آیا این طور نیست؟ 

پروژه آسمان داستان‌ها

دست‌اندركاران: موسسه Pro-Book
آژانس تبلیغاتی: Publicis Salles Chemistri
مدیریت خلاقیت: هوگو رودریگز، آنتونیو كوریا و لوییس فیلیپه فیگوئیردو

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7NLXfUdG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه