سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت لبنیات پاستوریزه پاک به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان صنعت لبنی با بیش از 50 سال سابقه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای لبنی کشور تلقی می‌شود و همواره در تمام رسته‌های تولید لبنی دارای سهم قابل تامل در صنعت بوده است. شرکت پاک از جمله شرکت‌های استراتژیک گروه لبنی است. یکی از مشخصات بارز این شرکت تخصص‌یافتگی بالای آن است. یکی از دلایل مهم این میزان تخصص یافتگی، سابقه زیاد این شرکت در صنعت لبنیات است. یعنی پیش از آنکه رقبا به شکل امروزی در سطح کشور گسترده شوند این شرکت به‌عنوان نخستین شرکت‌های تولید فرآورده‌های لبنی و بستنی در جامعه مطرح شده است.

بیان استراتژی شرکت

عمده‌ترین استراتژی آینده شرکت را باید در چند بخش به شرح ذیل خلاصه کنیم:

الف-توسعه و رسوخ بیشتر در بازارهای پرجمعیت تهران و البرز که پایین‌ترین هزینه‌های توزیع و فروش را به همراه داشته باشد، در کنار حفظ بازارهای موجود

ب-توسعه فروش در بازارهای فرا‌منطقه‌ای و کشورهای همسایه با استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های تابعه

ج-ایجاد تنوع در محصولات، با تاکید بر نیازهای بازار مصرف

د-تقویت زنجیره تامین به منظور کاهش قیمت تمام شده

ه-توسعه منابع انسانی

برنامه و چشم‌انداز شرکت:

- نهایی کردن سیستم کنترل تولید به منظور نظارت مستمر بر عملکرد
- اصلاح و استقرار نرم‌افزار جدید فروش مویرگی
- اصلاح و به‌روز آمدی آیین‌نامه‌های عمومی شرکت
- راه‌اندازی فروش سرد
- ایجاد هم‌افزایی تولید و فروش در مجموعه شرکت‌های پاک
- تمرکز در عملیات تامین در مجموعه شرکت‌های پاک
- ایجاد تنوع در محصولات تولیدی، برون سپاری و سایر برندها در جهت استفاده از حد اکثر ظرفیت ناوگان توزیع سراسری
- توسعه صادرات و...

تاریخچه افزایش سرمایه شرکت

سرمایه شرکت هنگام تاسیس بالغ بر 28‌میلیون‌ریال، منقسم به 2800 سهم 10000‌ریالی با نام بوده که در 17 مرحله افزایش سرمایه در نهایت به مبلغ 177545376000‌ریال منقسم به سهام 1000‌ریالی با نام پرداخت شده افزایش یافته است.

برنامه افزایش سرمایه

200درصد از محل آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی‌ها

نکات مهم و سودآور شرکت:

*‌ با نگاهی به پیش پرداخت و سفارشات مواد اولیه در سال 94 مبلغ 445076‌میلیون‌ریال بابت واردات کره بلوکه شده که با بازگشایی سوییفت و رفع تحریم‌ها مبلغ 120000‌میلیون‌ریال با احتساب سود بانکی به حساب شرکت برگشت داده خواهد شد سودی بالغ بر 670‌ریال به ازای هر سهم!

*‌ با فرض فروش 4070 تن کره بسته‌بندی شده و افزایش 6درصد کالاهای اساسی (به قیمت 207935‌ریال) مبلغ 41191‌میلیون‌ریال به سود شرکت اضافه می‌شود 232‌ریال به ازای هر سهم!

*‌ افزایش سرمایه 100درصد از محل آورده نقدی سهامداران مبلغ 49712‌میلیون‌ ریال با احتساب سود بانکی به سود شرکت اضافه می‌شود 280‌ریال به ازای هر سهم!

*‌ بالاترین خرید شیر خام در بین شرکت‌های لبنیاتی به مبلغ 14190‌ریال

نکات پر ریسک شرکت

افزایش نرخ شیر خام با توجه به نرخ افزایش محصولات باعث کاهش سطح تقاضا و کاهش قدرت خرید مردم.  افزایش نرخ بهره بانکی موجب افزایش هزینه مالی خواهد شد.

تصمیمات مجمع عمومی و موضوعات مورد بحث در مجمع

طرح توسعه و انتقال کارخانه به زمین جدید 45 هکتاری که بر مبنای فروش 2000 تن ارزیابی شده در نامه‌ای که هیات مدیره تصویب کرده و در کدال منتشر شده مراحل قانونی را طی کرده و تغییر کاربری زمین کشاورزی به صنعتی انجام شده است. یکی از شرکت‌های تابع (پاک پی) افزایش سرمایه‌اش انجام شده است و طی فرآیند و مراحل قانونی برای عرضه در فرابورس در دست اقدام است. شرکت با توجه به گزارش هیات مدیره سال 93 موفق به خرید و تهیه 208 عدد کامیون برای توسعه و فروش محصولات در شهر‌های خراسان و آذربایجان غربی و شرقی شده است. لبنیات پاک با توجه به خرید حجم قابل توجه 5000 تن کره در سال 93 توانست نمایندگی انحصاری واردات کره را از استرالیا دریافت کند.

534675768976

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A12gLpmZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
امير :
8 سال پیش
دستت درد نكنه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه