جمعه, ۱۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 2 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیر‌کل دفتر صادرات صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی:

تجارت با تونس دورخیز برای بازارهای افریقاست

9 سال پیش ( 1393/10/9 )
 

 تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت و صنایع‌دستی کشور تونس در حالی امضا شد که هنر شیشه‌گری ایران در بازار صنایع‌دستی تونس توجه علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. برگزاری چند روزه دوازدهمین اجلاس مشترک ایران و تونس در تهران در روزهای اخیر همکاری‌های مشترکی را در زمینه صنعت و تجارت میان این دو کشور کلید زد. صنایع‌دستی کشور هم که به تازگی بعد از دوره‌ای رکود با شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی در حال بازیابی دوران شکوهش است از این اجلاس دور نماند. 

مدیرکل دفتر صادرات صـنـایـع‌دسـتی سازمان میراث فرهنگی از مسئولان شرکت‌کننده در این اجلاس با بیان اینکه محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی می‌تواند، در استحکام و تقویت روابط میان کشورها نقش موثری داشته باشد درخصوص موضوعات مطرح شده در نشست آغازین این اجلاس به «فرصت امروز» گفت: صادرات صنایع‌دستی کشور ما به تونس قابل توجه است و تجربه صادراتی ما نشان داده است آنها به صنایع شیشه ایران علاقه‌مند هستند.

پویا محمودیان به امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه قرار است، مراوداتی بین ایران و تونس با رعایت قوانین دو کشور انجام شود. به گفته وی، همکاری‌ها شامل برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، همکاری در زمینه آموزشی، برگزاری کارگاه‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان و مربیان می‌شود. مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی در توضیح چگونگی ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه گفت: در راستای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همکاری مشترک ما تشکیل یک کارگروه را پیشنهاد دادیم و تونسی‌ها هم از آن استقبال کردند. 

محمودیان این کارگروه را یک گروه متخصص و حرفه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: ما در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی، چوبی، فلزی و شیشه همکاری خواهیم کرد و کارگروه یاد شده نظارت‌کننده بر این همکاری‌ها خواهند بود و روند آن را ارزیابی خواهند کرد و نتایج آن را به‌تدریج به اطلاع ما و همتایان تونسی خواهند رساند. 

به گفته این مقام مسئول سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هر دو کشور به سرمایه‌گذاری‌های مشترک تمایل دارند. وی زمان اعتبار تفاهم‌نامه را دوساله عنوان کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در این مدت قابل اجرا خواهد بود و متناسب با نظر طرفین قابل تمدید است. 

به گفته مدیر کل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی اگرچه تشکیل کارگروه یک روند معمول میان کمیسیون مشترک بین کشورهاست اما کارگروه اخیر را متفاوت از دیگر کارگروه‌ها عنوان کرد و گفت: در کارگروه اخیر به روند مبادلات کالایی و آموزشی و همکاری مشترک نگاهی جدی خواهیم داشت و آنها در فاصله‌های زمانی مشخص ملزم می‌شوند حجم و نتایج فعالیت‌های انجام شده را به اطلاع ما و تونسی‌ها برسانند. پویا محمودیان صنعت شیشه را در بازار تونس بسیار پرمخاطب عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که تجارت با تونس بتواند راه صنایع‌دستی ایران را به افریقا باز کند. 

در ماه‌های گذشته چندین هیات تجاری از کشور تونس به کشورمان آمدند و در ملاقات با بازرگانان و تجار ایرانی ظرفیت‌های موجود را برای بستر‌سازی تجارت بین دو کشور ارزیابی کردند. ماه گذشته نیز اتاق بازرگانی ایران میزبان یکی از این هیات‌ها بود. تونس بیشترین حجم تجاری را با اتحادیه اروپا دارد و دروازه‌ای برای ورود به بازار افریقا به شمار می‌رود. 

به گزارش «فرصت امروز» این اجلاس به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران هفتم دی‌ماه آغاز شده و با حضور بازرگانان و مقامات دولتی و کارشناسان این حوزه تا روز دهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت. 

تونس کشوری عربی و مسلمان است که در شمال افریقا و درکرانه دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور از غرب با الجزایر و از شرق و جنوب با لیبی هم‌مرز است. این کشور ۷۳۰ هتل مجهز و مجلل در شهرهای مختلف دارد و از جاذبه‌های گردشگری در افریقا به شمار می‌آید. به گفته کارشناسان، اقتصاد این کشور هنوز ثبات لازم را به دست نیاورده است. فرانسه، ایتالیا، آلمان، لیبی، بلژیک و اسپانیا رقبای جدی صادرات به این کشور هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XIRoJhPt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه