در آستانه برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب برخی از هنرمندان گرافیک اقدام به طراحی آگهیهایی با موضوعات فرهنگسازی در حوزه کتاب کردند. برخی از این طرح آگهیهای تبلیغاتی با رویکرد طنزگونه طراحی و در شبکههای اجتماعی بهخصوص کانالهای تلگرامی منتشر شدهاند.
رویکرد طنزگونه این طرح آگهیها باعث شده مخاطبان زیادی از آنها استقبال کنند. این استقبال به ویروسی شدن آنها در شبکههای اجتماعی کمک کرده است.
در این آگهیها طراح سراغ موضوعاتی رفته که خریداران کتاب باید حین خرید به آنها دقت کنند و کتابی با سلیقه، سن و موقعیت اجتماعی خود خریداری کنند. مطمئناً اقدامات اینچنینی مخاطبان بسیاری را ترغیب به بازدید از نمایشگاه بینالمللی کتاب خواهد کرد.