سه شنبه, ۶ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 27 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به تازگی در نامه ای اعتراف کرد که شرکت او توسط دولت «جو بایدن» برای سانسور محتوای کاربران، به ویژه درباره کرونا در سال 2021 تحت فشار قرار گرفته بود. زاکربرگ این نامه را درحالی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشته است، که دستگیری «پاول دورف»، بنیان گذار تلگرام به موضوع مهمی درباره آزادی بیان در رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.

مارک زاکربرگ در نامه خود می نویسد: «در نهایت، این تصمیم ما بود که محتوا را حذف کنیم یا نه، و ما صاحب این تصمیم ها هستیم ... من معتقدم که فشار دولت اشتباه بوده است و متأسفم که ما بیشتر درباره آن صریح نبودیم. همچنین فکر می کنم ما تصمیم هایی گرفتیم، که با نگاه به گذشته و اطلاعات جدیدی که در اختیار داریم، امروز آن ها را انجام نمی دهیم.»

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور محتوای کاربران متا

او در نامه اش می گوید که مقامات ارشد دولت بایدن بارها متا را تحت فشار قرار دادند تا برخی از محتوای مربوط به کووید 19 از جمله محتوای طنز را سانسور کند. زمانی هم که این کار انجام شد، تیم های متا با این کار موافق نبودند و ابراز ناامیدی زیادی کردند.

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور محتوای کاربران متا

مارک زاکربرگ در نامه خود می گوید: «در حال حاضر صحبت های زیادی درباره نحوه تعامل دولت ایالات متحده با شرکت هایی مانند متا وجود دارد و من می خواهم موضع خود را روشن کنم. پلتفرم های ما برای همه است.»

از روز شنبه که پاول دورف توسط فرانسه دستگیر شد، بحث آزادی بیان و عدم سانسور محتواها به یکی از موضوع های مهم رسانه ها تبدیل شده است. برای مثال «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس ضمن حمایت از پاول دورف، بر دفاع از آزادی بیان تأکید کرده است.

ماسک همچنین گفت که در اینستاگرام نشانه هایی از سوءاستفاده از کودکان دیده می شود ولی کسی مارک زاکربرگ را دستگیر نمی کند. او گفته بود که زاکربرگ آزادی بیان را سانسور می کند و به دولت ها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را می دهد.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KSyBuIyO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتو
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه