شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ریـیـس اداره تـرویـج جهاد کشاورزی مرند، در کارگاه آموزشی خاک‌ورزی حفاظتی، اظهار کرد: آشنایی بیشتر کشاورزان به اهمیت خاک‌ورزی حفاظتی و نقش آن در کشاورزی پایدار و تاثیر کاشت به موقع کشت پاییزه در افزایش عملکردها نقش به‌سزایی دارد.
غلامرضا پورمند، گفت: در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار کشاورزی، خاک‌ورزی حفاظتی یک امر ضروری است.

مدیریت خشکسالی با خاک ورزی حفاظتی
در این نشست آموزشی، عادلی، کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با بیان مزایای کشت مکانیزه بر لزوم استفاده از خاک‌ورزی حفاظتی به منظور مدیریت خشکسالی در راستای نگهداری آب در زمین و همچنین کاهش هزینه‌های تولید در کشاورزی و افزایش مواد آلی خاک تاکید کرد.
وی افزود: این نوع خاک‌ورزی متشکل از مجموعه عملیاتی است که از کاهش تعداد عبور و مرور وسایل و ادوات کشاورزی در مزرعه تا پرورش محصول بدون خاک‌ورزی اولیه و ثانویه را دربرمی‌گیرد. این کاهش عبور و مرور وسایل و ادوات کشاورزی در مزرعه، باعث حفظ بقایای گیاهی در خاک می‌شود.
وی تاکید کرد: این امر نیز به نوبه خود باعث کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و کاهش میزان مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی  مستلزم ارائه الگوی کشت
راضی، یکی دیگر از کارشناسان اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی مستلزم ارائه الگویی از کشاورزی است که از نظر محیطی غیرمخرب، از لحاظ تکنولوژیکی مناسب، از نظر اقتصادی کارآمد و از دیدگاه اجتماعی قابل پذیرش باشد.
گفتنی است، شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی کشت پاییزه و خاک‌ورزی حفاظتی، به‌صورت میدانی با نحوه کار و تنظیم دستگاه کشت مستقیم دیم به‌صورت عملی آشنا شدند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wf1wtqyh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه