دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها باید بستر لازم را در جهت ارتقای جایگاه زنان ایجاد کنند، اظهار داشت: رسانه‌ها با توجه به برنامه‌های دولت، مطالبات و نیازهای جامعه می‌توانند کمک زیادی به جریان‌سازی در ارتقای جایگاه اجتماعی زنان داشته باشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع «نقش رسانه در عدالت جنسیتی» با بیان اینکه رسانه‌ها باید بی‌طرفانه به انعکاس اخبار بپردازند، گفت: رسانه‌ها باید طوری عمل کنند که اعتماد ایجاد شده در جامعه نسبت به دولت را حفظ کرده و در جهت ارتقای آن تلاش کنند. وی گفت: برای ارتقای سرمایه‌های اجتماعی زنان برنامه‌هایی مدنظر قرار گرفته و رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی را در موفقیت این طرح ایفا کنند.

3546569708 8 9

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده در دو سال گذشته تلاش کرده شناخت کاملی از وضعیت موجود و عملکرد گذشتگان به دست آورد و با آگاهی از واقعیت‌ها به برنامه‌ریزی و فعالیت در این حوزه پرداخته است، گفت: در این مدت 12 تفاهم‌نامه، هشت‌موافقت‌نامه اجرایی و 24پروژه مشترک در حوزه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها منعقد شده و برخی از آنها به مرحله اجرا رسیده است. مولاوردی با بیان اینکه در جامعه تبعیض نانوشته جنسیتی وجود دارد، گفت: این امر مانع بسیاری از تحرکات و فعالیت‌ها و همچنین مانع شکوفایی جامعه زنان می‌شود و این وضعیت باید اصلاح شود. وی با بیان اینکه به دنبال یک رابطه اثربخش در استان‌ها هستیم تا فعالیت‌ها در دفاتر استان‌ها به‌طور شاخص تغییر کند، خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ساختاری، نیاز به ظرفیت‌سازی به‌صورت علمی در دستگاه‌های اجرایی و دفاتر استانی هستیم تا میزان اثربخشی برنامه‌ها را بالا ببریم.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش‌هایی جهت خنثی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه زنان در حال شکل‌گیری است، گفت: افزایش سرمایه اجتماعی زنان در اجرای برنامه‌های دولت سهم بسیار مهمی دارد و برخی درصدد هستند معاونت امور زنان و خانواده را در اجرای این برنامه‌ها به چالش بکشند تا با هدررفت وقت و نیرو برنامه‌ها و اهداف معاونت مغفول بماند. معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: این امر مانع از شکوفایی و پیشرفت زنان جامعه خواهد شد و در نهایت کل جامعه و نظام متضرر خواهند شد. معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در زمینه انتخاب زنان به‌عنوان استاندار و وزیر اظهار کرد: تلاش‌های ما برای حضور زنان در مناصب بالای مدیریتی ادامه دارد و در این جهت چندین راهکار ارائه داده‌ایم که یکی از آنها پیشنهاد افزایش سالانه 10درصد به تعداد مدیران زن در پیش‌نویس اصلاح قانون نظام اداری کشور است.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده درباره تشکیل وزارت زنان گفت: تشکیل این وزارتخانه در برنامه‌های مکتوب دکتر روحانی نبود. بررسی‌های ما نیز نشان می‌دهد که تشکیلات اداری کشور بسیار بزرگ است و اجازه اضافه شدن یک وزارتخانه جدید را به دولت نمی‌دهد به همین علت تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش نیز منتفی شد. در حال حاضر نیز سیاست‌ کوچک‌سازی و چابک‌سازی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

60 درصد خبرنگاران، زن هستند

یک استاد ارتباطات دانشگاه با اشاره به شرایط جامعه، حضور اکثریت زنان را در مشاغل یقه صورتی دسته‌بندی کرد و گفت: مشاغل یقه صورتی از دید جامعه حتی از مشاغل خدماتی نیز در جایگاه پایین‌تری قرار دارد. اعظم رادورراد، استاد ارتباطات در نشست نقش‌ رسانه در عدالت جنسیتی با اشاره به آخرین اطلاعات آماری درخصوص حضور زنان در عرصه رسانه و مطبوعات گفت: از 6هزار خبرنگار رسمی ثبت شده 60درصد را زنان در این عرصه به خود اختصاص دادند با وجود اینکه خبرنگاران زن بخشی از تصویر‌سازی زنان را بر عهده دارند و از نظر تعداد نسبت به مردان دراین حوزه فزونی دارند، نتوانستند این تصویر را به واقعیت تبدیل کنند. وی ادامه داد: زنان به‌عنوان کارگزاران رسانه، بازنمایی زنان در رسانه‌ها و زنان به‌عنوان مخاطبان رسانه همواره مورد توجه بوده‌اند.

این استاد ارتباطات گفت: تحقیقی که درخصوص حضور زنان در روابط عمومی‌ها انجام شده نشان می‌دهد تعداد زنان شاغل در روابط عمومی‌ها از مردان بیشتر است. وی ادامه داد: مشاغل به سه دسته مشاغل کارگری به‌عنوان یقه سیاه و مشاغل خدماتی به‌عنوان یقه سفید در نظر گرفته می‌شوند در حالی‌که مشاغلی که اکثرا زنان در آن حضور دارند مشاغل یقه صورتی نامگذاری می‌شوند که نشان صورتی در ادبیات نظری به مشاغلی اطلاق می‌شود که پایگاه و جایگاه آن از مشاغل یقه سفید پایین‌تر است.

وی ادامه داد: نگاه ما نگاه فرهنگ حاکم است، نه نگاهی که می‌خواهد چیزی را تغییر دهد. متاسفانه در سینما و تلویزیون امروز بازنمایی کلیشه‌ای از زنان وجود دارد به‌طوری که حتی این بازنمایی در مورد زنان فعال اجتماعی نیز صادق است و هنوز تصور می‌کنند زنان خانه‌دار همانند زنان 30سال پیش هستند.

رادور راد ادامه داد: در سینما و تلویزیون ما زن خانه‌دار را زنی ساده‌اندیش و زودباور تصویر می‌کنند که از صبح تا شب در منزل در حال شستن و تمیز کردن است و با خرید یک انگشتر یا یک هدیه ناچیز گول می‌خورد درحالی‌که این موضوع مربوط به 30سال پیش است و شامل زنان خانه‌دار امروز نیست. وی ادامه داد: 60درصد ورودی دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند در حالی‌که تنها 16درصد از زنان مشغول به کار هستند. بنابراین بسیاری از زنان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها خانه‌دار باقی می‌مانند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZW5XlAd6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه