افراد این توانایی را دارند که در مواقع لازم برای ایجاد موقعیت و اعتباری مناسب از حرکت رو به جلو دست بکشند. جدا از نیاز کارکنان به ایجاد انگیزه برای انجام بهتر کارهایشان، آنان از اهمیت بسزایی برخوردارند به علت آنکه بیرون از محیط کار با مردم درارتباط هستند و از این منظر نمایندگان شرکت به حساب میآیند به همین خاطر رفتار ناشایست با کارکنان عملا به وجهه شرکت ضربه میزند.
مطالعات نشان میدهد که مردم زمان زیادی از عمر خود را نه فقط با انگیزه مادی (که در این صورت سراغ کارهای خلاف قانون میرفتند) به کار اختصاص میدهند. انگیزههای دیگری نظیر آبرومند بودن شغل، کسب احترام متقابل، موقعیت اجتماعی بهتر و خودشکوفایی در این امر موثر است.راههای بسیاری برای ارتباط کارکنان با هیاتمدیره وجود دارد. خبرنامه یکی از مناسبترین و احتمالا بهترین این راهها است که نوعی دلگرمی و ارزش برای کارکنان محسوب میشود.
ایده
خبرنامه مختصر توضیحی از آخرین تحولات شرکت است که به دو صورت دستی و کامپیوتری بر حسب شرایط منتشر میشود. کارکنان باید برای فعالیت در این زمینه تشویق شوند. در نگاه اول شاید اینگونه به نظر برسد که اخبار منتشره توسط کارکنان چندان ارتباطی با کار و مدیریت شرکت نداشته باشد اما درنهایت به همبستگی بیشتر میانجامد که در شرکتهای بزرگتر این اتفاق به شکلی حرفهایتر و گستردهتر رخ میدهد.
این طرح منبعی باارزش برای مدیران در جهت شناخت بهتر کارکنان خود است.در آخر باید گفت که اخبار منتشره توسط مدیریت باید چیزهایی را شامل شود که برای کارکنان خوشایند است مانند دریافت سفارشی جدید، موفقیت در یک طرح، راهاندازی خط تولید جدید، افزایش حقوق و امثال این. نکته مهم در این بخش آن است که از انتشار اخبار ناخوشایند بهشدت باید پرهیز کرد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
-خبرنامه را به طور منظم هفتهای یا ماهی یکبار منتشر کنید.
-اجازه ندهید خبرنامه جنبه تبلیغاتی به خود گیرد.
-اخبار را براساس یک اولویتبندی مناسب منتشر کنید تا خبرنامهای کارآمد داشته باشید.
-در خبرنامه فقط از جملات امیدوارکننده و روحیهبخش استفاده کنید و بحث پیرامون مشکلات را به زمانی دیگر موکول کنید.