جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تئوری سازمان مجموعه‌ای از واقعیت‌ها نیست بلکه شیوه‌ای از اندیشیدن در مورد سازمان‌هاست. در واقع تئوری سازمان راهی برای مشاهده و تجزیه و تحلیل سازمان‌ها به صورتی دقیق‌تر و عمیق‌تر است. تئوری سازمان می‌تواند به مدیران کنونی و آینده کمک کند تا ژرف نگر شده و مسائل را بهتر درک کنند و در نتیجه مدیران بهتری باشند. تئوری سازمان بر صلاحیت، شایستگی و اثربخشی مدیر می‌افزاید. آگاهی و درک و شیوه عمل سازمان باعث می‌شود تا مدیر بتواند واکنش مقتضی و درست و مناسب نشان دهد. مطالعه روی سازمان‌ها فرد را قادر می‌سازد تا چیزهایی را ببیند که دیگران نمی‌توانند.

در کتابی به نام «تئوری سازمان؛ مدرن، نمادین، تفسیری و پست مدرن» نوشته ماری‌جو هچ و ترجمه دکتر حسن دانایی‌فرد، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، تئوری سازمان از دیدگاه‌های مختلف چون دیدگاه عقلانی اقتضایی، دیدگاه بنیادگرا - مارکسیسم و دیدگاه مبادله – هزینه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. در این کتاب 12 فصله، همه مفاهیم مرتبط با تئوری سازمان، مفاهیم محوری، استعاره‌ها و دیدگاه‌ها، راهبرد و اهداف و... به تفصیل شرح داده شده است.

نویسنده در قسمتی از این کتاب با مقایسه اولویت داشتن اهداف بر راهبرد یا برعکس اذعان داشته است که اهداف را می‌توان به‌عنوان یکی از عناصر درگیر در فرآیند راهبرد درنظر گرفت، خواه آن فرآیند به‌عنوان فرآیندی عقلانی تعریف ‌شود یا خودجوش یا نمادین. در پیچیده‌ترین سازمان‌ها، تدوین راهبرد بر‌عهده مدیریت عالی است، در حالی که اهداف در همه سطوح سازمان نفوذ می‌کند. این امر منجر به شکل‌گیری نوع تصویر ذهنی می‌شود که جایگاه راهبرد را بالاتر از اهداف قرار می‌دهد و به طور نمادین آن را برتر می‌سازد. این کتاب دارای 500 صفحه و قیمت 17هزار و 500 تومان است و توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xd3DW6S0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه