یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران گفت: طبق آخرین آمار 91 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق سیستم بانکی است که حدود 50 هزار میلیارد تومان آن متوجه 600 شخص حقیقی یا حقوقی است. درحالی که 20 هزار میلیارد تومان این رقم به صنایع کوچک و متوسط مربوط می‌شود. محمد مهدی رییس‌زاده، درباره کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی که به تازگی در شورای پول و اعتبار تصویب شده است، اظهار کرد: این اقدام تصمیم بجا و درستی بود. در ماه‌های اخیر تورم کاهش یافته است هرچند بخشی از این کاهش ناشی از رکود بوده و تنها به دلیل عوامل اثرگذار نبوده است.

6846

وی با بیان اینکه سیاست دولت توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط است، ادامه داد: تورم کاهش پیدا کرده پس ایجاب می‌کرد نرخ سود سپرده نیز کاهش پیدا کند اما شرایط فعلی در کشور شرایط ویژه‌ای است، به این معنا که هنوز تحریمی برداشته نشده و رونقی پدیدار نشده است که مردم بتوانند آن را احساس کنند. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کاهش ناگهانی نرخ سود بانکی باعث می‌شود که پول‌ها و نقدینگی‌های کوچک مردم به مجموعه‌های دیگر سوق پیدا کند، گفت: این پول بعد از خروج از بانک می‌تواند به راه‌های دیگر وارد شود؛ یک راه بازار بورس است. بورس این روز‌ها چندان ثبات ندارد. باید ثباتی در اقتصاد‌مان داشته باشیم تا شاهد روند با ثبات در شاخص‌های بورس‌ نیز باشیم. در بورس معمولا صاحبان رقم‌های کوچک متضرر می‌شوند و برای شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: طلا و ارز محل‌های دیگری هستند که این پول می‌تواند در آنجا سرمایه‌گذاری شود اما طلا در چند ماه گذشته نوسان زیادی داشته و این نوسانات باعث شد عده‌ای متضرر شوند. رییس‌زاده همچنین با اشاره به میزان معوقات بانکی عنوان کرد: از سوی دیگر بانک‌ها هم مطالبات معوقی دارند و طبق آخرین آمار 91 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق سیستم بانکی است که اگر به ترکیب این معوقات توجه کنیم، می‌بینیم این مقدار متوجه تعداد اندکی استفاده‌کننده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که از 91 هزار میلیارد تومان حدود 50 هزار میلیارد تومان متوجه 600 شخص حقیقی یا حقوقی است و درحالی که 20 هزار میلیارد این رقم برای صنایع کوچک و متوسط است.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: سیاست درست این است که بتوانیم این معوقات را وصول کنیم و به صنایع کوچک و متوسط‌ تنفس دهیم و کمک‌ کنیم آنهایی که تعطیل شده‌اند راه‌اندازی شوند و آنهایی که کمتر از ظرفیت‌شان کار می‌کنند ظرفیت‌شان را بالا ببرند، چرا که اشتغال در این بخش نهفته است و رونق نیز از اینجا شکل می‌گیرد چون تقاضا افزایش می‌یابد. بنابراین سیاست کاهش 2درصدی نرخ سود سپرده سیاست بجا و مناسبی بود.

برچسب ها : پول و بانک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pIAxj8vn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه