پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
فرصت‌سوزی

بیایید ما هم امیدوار باشیم

8 سال پیش ( 1394/5/11 )
پدیدآورنده : احسان ابراهیمی  

سلام خوانندگان عزیز. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در دنیا مردم کدام کشورها به پیشرفت اقتصادی خود و کشورشان امید دارند و کدام کشورها از این مهم ناامیدند. در همین راستا. . . جان؟ برای‌تان جالب نیست؟ یک ذره هم؟ جدی می‌گویید یا ما را سر کار گذاشته‌اید؟ جالب است ها! بگذارید حالا تعریف کنم شاید خوشتان آمد. ها! دمتان گرم؛ پس گوش کنید:

در نظرسنجی که مؤسسه تحقیقاتی پیو انجام داده، مشخص شده که امیدوارترین مردم نسبت به اوضاع اقتصادی‌شان، نه در آمریکا، نه در اروپا و نه در آسیای شرق متمایل به غرب (ژاپن و کره)، بلکه اول در نیجریه هستند با 92 درصد و بعد در بورکینافاسو و اتیوپی! مردم این سه کشور خیلی امیدوارند که وضع اقتصادی آنها بسامان شوند. ما قصد داریم واقعیت‌هایی از این کشورها برای‌تان بر ملا کنیم که خیلی یاد یک کشور خاص و آشنا در دنیا بیفتید. همین‌طوری الکی:

1- گولاخ جاناتان یک خرده‌فروش در مصاحبه با ما اذعان کرد: «از وقتی بوکوحرام حمله کرده، هی قیمت اجناس زیاد می‌شه. الان دیگه بوکوحرام هم که حمله نمی‌کنه ما خودمون قیمت اجناس رو زیاد می‌کنیم. وقتی هم از ما می‌پرسن چرا زیاد شده، می‌گیم «قراره» بوکوحرام حمله کنه!» او پیش‌بینی می‌کند تا سال آینده بتواند تا 300 درصد روی قیمت اجناس بکشد و از این حیث نسبت به وضعیت اقتصادی رضایت دارد.

2- بورکو باما، یک کاسب همه کاره، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی «فرصت امروز» گفت: «در شرایط بحران اقتصادی که کشورهای دیگر از ما چیزی نمی‌خرند، ما از دولت جنس می‌گیریم و آن را در بازارهای جهانی می‌فروشیم. بعد شیتیل خودمان را برداشته و بقیه پول را به دولت می‌دهیم.» وی در پاسخ به این سوال که «شیتیل شما چقدر است؟ » گفت: «ناقابل؛ 20 درصد قیمت جنس! » وی در پاسخ به خبرنگار متعجب «فرصت امروز» که گفته بود: «دهنت صاف، خیلی بی‌شرفی!» پاسخ داد: «یقه رو ول کن! خودشون راضی‌ان. به تو چه؟ اگه ناراحتن خب من دیگه براشون نمی‌فروشم.»

3- زلاتان عبدلی، قائم مقام وزیر صنعت این کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: «بله! قطعاً وضع اقتصادی بهتر می‌شود.» وقتی خبرنگار ما دلیل این مدعا را از ایشان خواسته بود پاسخ شنیده بود: «اون اجناسی بود که نفر بالایی می‌فروخت 20 درصد برمی‌داشت، یادته؟ وقتی پولش رو به من می‌داد منم 10 درصد برای خودم برمی‌داشتم. از سال دیگه 20 درصد برمی‌دارم که قطعاً در اوضاع اقتصادی من تأثیر داره و من چون نماینده مردمم، پس خودبه‌خود وضعیت اونا هم بهتر می‌شه!»

4- خبرنگار ما درحالی‌که به دنبال یکی از شهروندان می‌دوید و به او نمی‌رسید (چون اصولاً هر کدام از نیجریه‌ای‌ها در مسابقات دوومیدانی شرکت کنند قطعاً جزو 3 نفر اول هستند)، دلیل خوشحالی او را پرسید که طرف گفت: «تورم از 60 درصد شده 52 درصد! ولی در انگلیس تورم دو برابر شده! » وی در پاسخ به خبرنگار ما که گفت: «خب! در انگلیس تورم نیم درصد بوده، شده یک درصد! نه 50، 60 درصد!» پاسخ داد: «هان؟ » خبرنگار ما گفت: «میگم تورم انگلیس کمه.» مصاحبه شونده محترم گفت: «صدات نمیاد. من رفتم توی جشن کاهش تورم شرکت کنم. فعلاً خداحافظ.»

* طنزنویس

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vgm0ukbc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه