پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
میانگین هزینه بزرگ کردن بچه در آمریکا رکورد شکست

بچه‌های 245 هزار دلاری

8 سال پیش ( 1394/12/13 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

هشدار به پدر و مادرهایی که تازگی‌ها فرزنددار شده‌اند: هزینه بزرگ کردن بچه در آمریکا به حدود ربع میلیون دلار رسیده است. این هزینه‌ها تازه بدون درنظرگرفتن خرج و مخارج دانشگاه رفتن‌شان محاسبه شده است. براساس آخرین آمارهایی که وزارت کشاورزی آمریکا در سال 2013 منتشر کرده است، برای بزرگ کردن یک بچه در خانواده‌های قشر متوسط جامعه و رساندنش به سن 18 سالگی، پدر و مادر باید 245 هزار دلار هزینه کنند. این هزینه‌ها از سال قبل‌تر از آن 4260 دلار، معادل 2 درصد بیشتر شده است.هزینه‌های بزرگ کردن بچه البته بسیار بستگی به این دارد که کجا زندگی کنید و چقدر درآمد داشته باشید.

برای مثال، خانواده‌های دارای درآمد بالا که در مناطق شهری شمال شرق زندگی می‌کنند، رقمی نزدیک به 455 هزار دلار برای بزرگ کردن بچه‌های خود و رساندن‌شان به سن 18 سالگی هزینه می‌کنند. این درحالی‌است‌که خانواده‌های روستایی دارای درآمد پایین خیلی کمتر از اینها خرج می‌کنند و براساس گزارش‌ها هزینه بزرگ کردن بچه در این خانواده‌ها 145500 دلار است.

این ارقام با احتساب هزینه‌هایی چون مسکن، خوراک، رفت‌وآمد، پوشاک، بهداشت و درمان، آموزش، مراقبت از کودکان و سایر هزینه‌های متفرقه مانند آرایشگاه، تلفن همراه و... است. اما این هزینه‌ها، خرج دانشگاه را شامل نمی‌شود. هزینه دانشگاه از جمله خرج‌هایی است که اگر محاسبه شود، عدد بزرگ کردن بچه بسیار بیشتر از اینها می‌شود.

مارک لینو اقتصاددان و مسئول نوشتن گزارش سالانه وزارت کشاورزی آمریکا از سال 1987 تاکنون، خبر خوب برای آمریکایی‌ها دارد. به گفته لینو، در سال‌های اخیر هزینه‌های کلی خانواده‌ها چندان بالا نرفته و این عدم افزایش بالا را باید مدیون تورم پایین دانست. اما بسیاری از خانواده‌های آمریکایی هنوز هم مجبورند استفاده بهینه را در دستور کار خود قرار دهند و از کمترین پول، بیشترین استفاده را ببرند.درآمد متوسط آمریکا همچنان بیش از 8درصد کمتر از زمان قبل از بحران اقتصادی جهانی است.

این‌درحالی‌است‌که هزینه‌های مراقبت از فرزندان و بهداشت و درمان با سرعت بیشتری نسبت به نرخ تورم رشد کرده‌اند. مراقبت از فرزندان در این میان خرج و مخارج بیشتری روی دست خانواده‌ها می‌گذارد که این هزینه‌ها اغلب برابر با خرج کلی خانه و خانواده است. براساس تازه‌ترین گزارش مرکز «مراقبت آگاهانه از کودکان آمریکا»، در سال 2012 هزینه‌های اصلی مراقبت از نوزاد بیشتر از متوسط پرداخت اجاره در نزدیک به نیمی از ایالت‌های این کشور است.

برای مثال، بریتا گیدیکان و همسرش 1380 دلار در ماه هزینه مراقبت روزانه از پسر 17 ماهه‌شان می‌کنند.این رقم تنها 20 دلار کمتر از هزینه‌هایی است که آنها برای مسکن در ماه می‌پردازند. گیدیکان که شغلش مدیریت روابط عمومی است، دراین‌باره می‌گوید: «وقتی باردار بودم، می‌دانستم که هزینه‌ مراقبت از فرزند زیاد است. اما انتظار نداشتم هردوماه اجاره مسکن پرداخت کنم.»افزایش هزینه‌های رفت‌وآمد و خوراک نیز بخش زیادی از بودجه خانواده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

براساس گزارش‌های رسمی قیمت بنزین از سال 2004 به این سو تقریبا دوبرابر شده است. دراین‌حال، هزینه‌های مربوط به خوراک بیش از 13 درصد از سال 2008 افزایش یافته است که در بخش مراقبت از کودکان سومین بخش پرهزینه آن به‌شمارمی‌آید. کیم بلکهام، مادر چهار فرزند است که به‌صورت پاره‌وقت به‌عنوان درمانگر در حوزه ازدواج و خانواده کار می‌کند. او می‌گوید هزینه‌های خورد و خوراک خود و خانواده‌اش در دهه گذشته به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

امروزه او و همسرش در ماه 1000 دلار خرج خوراک می‌کنند چون یکی از پسرهایش حساسیت غذایی دارد و او تلاش می‌کند در خانه غذاهای سالم‌تری را برای خانواده تهیه کند. او می‌گوید: «من قبلا از فروشگاه‌های کوپن‌دار خرید می‌کردم اما مشکل اینجاست که کوپن‌ها معمولا برای غذاهای فرآوری‌شده هستند. خیلی کم پیش می‌آید کوپنی برای میوه یا گوشت تازه داده شود.»

برای خانواده‌هایی که مثل خانم بلکهام با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، راهکارهایی وجود دارد.این راهکارها مسلما مختص آمریکایی‌ها نیست و همه مردم در جای جای دنیا می‌توانند از این راهکارها برای کمک به بزرگ کردن فرزندان‌شان استفاده کنند.

از امکانات جامعه استفاده کنید

خیلی از خانواده‌ها هستند که دیگر نیازی به وسیله‌های‌شان ندارند، از کالسکه‌های فانتزی گرفته تا زین دوچرخه. کیت لاکرویکس مادر دو فرزند است که می‌گوید خیلی‌ها هستند که نیازی به وسیله‌های استفاده شده‌شان ندارند. این وسیله‌ها اغلب چندان استفاده نشده‌اند و می‌توانند برای چند کودک مناسب باشند.

برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی هدفمند

پدر و مادری که فرزند در راه دارند، می‌توانند از همان زمان بارداری به فکر بچه باشند. یکی از راهکارها افتتاح حسابی مختص کودک است که به کنترل خرج‌هایش کمک می‌کند. چون فرزند داشتن مسئولیت بزرگی است و تغییر زیادی در زندگی زن و مرد ایجاد می‌کند، پدر و مادر باید آینده‌نگر باشند. وقتی در زمان بارداری پولی برای بچه کنار گذاشته شود، این پول‌ها به داد پدر و مادر می‌رسد.

منبع : منبع: cnnmoney
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iOWVJfDa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه