سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روغن روان کننده، ترکیبی ضروری برای موتور های احتراقی داخلی به شمار می روند. از خودرو های کوچک مسافر بری گرفته تا خودرو های مسابقه ای فرمول یک، از کامیون های سنگین تا کشتی های حمل بار، از ماشین های چمن زنی تا خودرو های پر سرعت، روغن موتور کاسترول مخصوص آنها طراحی شده است.

در واقع محصولات کاسترول در ابعاد مختلف زندگی روزانه ما، نقش بسزایی ایفا می کنند. روغن های مکمل، روغن های خنک کننده، زده  یخ، روغن ترمز و... برای پوشش دهی به نیاز های مختلف در سراسر دنیا تولید شده اند. آنها با به کارگیری بیش از 100سال تجربه در این زمینه، بهترین عملکرد ماشین آلات و خودرو ها را برای صاحبان کسب و کار و افراد فراهم می آورند.

کاسترول عضوی از گروه BP بوده و شعبه ای از یک کمپانی نفتی بین المللی است. از سوی دیگر، کاسترول نماد یک برند بریتانیایی است که توانسته در بازار جهان نفوذ پیدا کند.

ساخت میراث کاسترول

در 19 مارس سال 1899، چارلز چییرز ویکفیلد، یک کمپانی نفتی در انگلستان راه اندازی کرد. او 10 سال بعد، روغن جدیدی تولید کرد که این قابلیت را داشت که در صنعت حمل و نقل آن دوره انقلابی بر پا کند. او این روغن جدید را کاسترول نام نهاد. تا به امروز این نام یادآور کیفیت بالا، عملکرد بهتر و به کارگیری فناوری روز بوده است.

موفقیت کاسترول مدیون فلسفه مبتکرانه موسس آن بوده است. ویکفیلد از کمک و تشویق مصرف کنندگانش برای توسعه محصولات جدیدش بهره برد، زیرا او پیش بینی کرده بود که همکاری و مشارکت، بهترین راه برای کسب موفقیت خواهد بود.

این کمپانی، با ادامه استراتژی قدیمی خود مبنی بر تمرکز بازار توانست بهترین جایگاه را با وجود چالش ها در بازار پویای جهانی به خود اختصاص بدهد؛ با شناسایی جهت بازار،

تغییر فضای بازاریابی

تمام کسب و کار ها در بستری از تغییرات پیش برده می شوند. یکی از مهم ترین اجزای تغییر، تغییر در جایگاه بازار است که همزمان با افزایش تقاضای مشتریان به وجود می آید.

بازاریابی فرآیندی است که شامل شناسایی تقاضا و نیاز های مصرف کنندگان بوده و تغییرات احتمالی آینده سازمان را پیش بینی می کند. بنابراین می توان این استراتژی را همراه با یک نظم پویا و رو به رشد در نظر گرفت. فضای بازاریابی برای اکثر محصولات به طور منظم در حال تغییر است. چالشی که بازاریابان با آن مواجه هستند، درک این تغییرات است تا به این ترتیب کسب و کار به روشی مناسب پاسخگوی این تغییرات باشد و خود را با آن سازگار کند.

از آنجایی که محصولات کاسترول برای موتور های با کیفیت طراحی شده، کمپانی باید از نزدیک با تولید کنندگان اصلی موتور ها (OEM) به عنوان مثال، BMW، Audi، Ford و Jaguar همکاری داشته باشد، تا به این ترتیب بتواند روغن های مناسب موتور های مدرن تولید کند. بنابراین تحقیق بازار کاسترول شامل تلاش برای کسب اطلاعات دقیق از مصرف کنندگان موتور های خودرو های سنگین است. نتایج مورد انتظار این تحقیقات، تولید محصولات و مکمل هایی است که بالا ترین کیفیت و فناوری را برای به کار گیری در موتور های مدرن داشته باشند.

تقسیم بندی بازار

در دنیای رقابت محور امروز، شرط پیروزی در میان رقبا در گرو به کار گیری بهترین روش برای درک و پاسخ به نیاز  بازار است. کاسترول می داند که بهترین راه برای رسیدن به موفقیت، تولید محصول برای قسمت های مختلف بازار است. یکی از این راه ها، تقسیم بندی بازار از طریق طبقه بندی محصولات است. یک روش دیگر، تقسیم بندی براساس مناطق مختلف جغرافیایی است. بنابراین شرکت کاسترول به بازار های جغرافیایی متعددی تقسیم بندی شده است.

هدف تحقیقات کاسترول انتخاب بهترین نوع روغن برای قسمت های مختلف بازار است. این تحقیقات در کنار همکاری با تولید کنندگان اصلی موتور صورت می گیرد.

قانون اصلی کاسترول تولید روغن هایی است که اطمینان خاطر مصرف کنندگان مختلف را فراهم آورد. برای مثال، میزان توان موتور در شرایط مختلف ازجمله مسافت های طولانی و رانندگی داخل شهر برای خریداران خودرو، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه، استفاده از یک روغن موتور مناسب، تضمین کننده سالم ماندن موتور خودرو خواهد بود.

توسعه دائمی پورتفولیوی محصول

چالش امروز کاسترول تولید محصولات مطابق با بازار است. به همین دلیل، این شرکت به طور دائم پورتفولیوی محصولاتش را با فناوری پیشرفته امروز هم راستا می کند.

اکثرا می دانیم روغن موتور ها از مواد معدنی که از درون زمین یا از کف دریا استخراج می شود، ساخته می شوند، اما به روغن موتور های مدرن با عملکرد بالا ترکیبی اضافه شده که میزان اثر بخشی آنها را بالا می برد. میزان اضافه کردن مواد با کیفیت به این روغن ها به تدریج در حال افزایش است و کاسترول به دلیل تکیه و تمرکز برای تولید محصولات مطابق با فناوری روز، در این زمینه نسبت به سایرین پیشرو بوده است. کاسترول بهترین راه حل ممکن را برای نیاز های بخش های مختلف بازار فراهم می آورد.

در گذشته تاکید این شرکت روی ساخت روغن هایی بود که از موتور  خودرو ها محافظت کند، اما امروزه تمرکز کاسترول بر تولید محصولاتی است که نه تنها عملکرد موتور را بهبود ببخشد بلکه عمر آنها را نیز افزایش دهد.

با پیشرفت فناوری به ویژه در سطح مولکولی، کاسترول نسل جدیدی از روغن موتور های محافظتی را معرفی کرده است. از جمله این محصولات جدید می توان به  GTX Magnatec، GTD Magnatec و GTX High Mileage  اشاره کرد.

در زمینه تغییرات بازار، کاسترول نه تنها روی به روز کردن پورتفولیوی محصولاتش تمرکز کرده، بلکه از طریق استراتژی تبلیغاتی به نحوه ورود به بازار نیز توجه خاصی دارد. برای ارائه محصولات بهتر لازم است که کاسترول بیش از پیش شیوه های بازاریابی خود را بررسی کند. به این ترتیب که محصولاتی تولید کند که دقیقا نیاز و خواسته مصرف کنندگان را پوشش دهد.

در این راستا، کاسترول بازاریابانی را به خدمت گرفته که نسبت به بازاریابان عادی، چشم انداز و روش های متفاوتی دارند. با این کار نیاز های مصرف کنندگان را در بخش های مختلف جغرافیایی و فرهنگی پاسخگو خواهد بود.

نتیجه گیری

کاسترول به دلیل بهره گیری از فناوری پیشرفته، طی سال ها، همیشه مورد توجه و ستایش قرار گرفته است. این شرکت، در نتیجه سرمایه گذاری قابل توجه در صنعت موتور و آزمایش محصولاتش در پیست های مسابقه، روغن موتور هایی تولید کرده که تمام مصرف کنندگان را برای خرید آنها ترغیب می کند.

علت کلیدی موفقیت کاسترول، درک درست این برند از رابطه مصرف کنندگان با خودرو های شان است، از عملکرد مورد انتظار موتور گرفته تا مصرف کنندگانی که به امنیت و اطمینان یک روغن موتور اهمیت می دهند. کاسترول با تولید انواع محصولات مربوط به موتور، نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان این بخش از بازار ایفا می کند. ترکیبات تمام محصولات نیز بسته به شرایط محیطی مختلف، متفاوت است.

فرمول برنده کاسترول، ترکیب فناوری روز، بازاریابی فوق العاده، استراتژی فروش، سازگاری با تغییرات بازار و توجه به نیاز مشتریان بوده است.

ارتباط با نویسنده:elham.mashouf@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kzN1beop
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه