سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هر ساله جشنواره ابداعات و اختراعات لِپین در نمایشگاه پاریس بهترین مخترعان را برمی‌گزیند. این جشنواره در سال 1901 توسط بخشدار منطقه سِن لویی لپین، برای ترویج صنایع‌دستی برگزار شد و سکوی پرشی برای بسیاری از اشیای روزمره ما، مانند خودکار، لنز چشم و اتو شد.

هیأت داوران این رقابت، به ویژگی‌هایی نظیر خلاقانه بودن اختراعات، امکان دسترسی سریع برای تولید آنها و کارایی اقتصادی آنها نیز توجه می‌کنند. در صد و پانزدهمین برگزاری این جشنواره به ابداعات قابل‌توجه می‌پردازیم.

بهترین مخترعان 2016 چه کسانی هستند؟

امسال، 556 اختراع با هم رقابت می‌کردند که اهدای جوایزشان تمام طول شب به درازا کشید. هدیه رئیس‌جمهوری که معتبر‌ترین هدیه است، گلدانی از جنس چینی ظریف فرانسوی (چینی سِور) بود که در میان 556 اختراع حاضر در رقابت، به نرم‌افزاری تعلق گرفت که به افراد مبتلا بابه دیت امکان ادامه روند درمان‌شان را به‌صورت مطمئن‌تر می‌دهد. 

«نرم‌افزاری برای دیابتی‌ها»، توسط بنوآ میرامبو، مدیر 48 ساله یک سوپرمارکت طراحی شده که مادرش سال‌ها از این بیماری رنج می‌برد. در این نرم‌افزار، پروتکل درمانی (رژیم غذایی مورد نیاز، فعالیت‌های بدنی، میزان قند خون و...) توسط پزشک معالج بیمار ثبت می‌شود.

هنگامی که پزشک قندخون را اندازه‌گیری می‌کند، نرم‌افزار میزان دقیق دز انسولینی را که باید تزریق شود، نشان می‌دهد. بنوآ میرامبو می‌گوید: «همه چیز از آنجایی شروع شد که مادرم برای تعطیلات نزد من آمده بود و ناگهان دچار هیپوگلیسمی (پایین افتادن قند خون) شدید شد، آنجا متوجه مشکلی که دیابتی‌ها برای کنترل درمان خود دارند، شدم.»

او پس از آن روز، چالشِ یافتن و راه‌اندازی راه‌حلی برای این گونه افراد را آغاز کرد و تصمیم گرفت طی چند ماه نرم‌افزار خود را توسعه دهد.

در این نرم‌افزار علاوه بر نظارت بر درمان، به ایجاد رابطه بین بیمار، بیمارستان، پزشکان و خانواده تاکید زیادی شده است. او امیدوار است این جایزه‌ای که هرگز انتظار دریافتش را نداشت، برای کسب مجوز تولید اختراعش کمک کند. در این صورت به جمعیت سه میلیونی دیابتی‌های فرانسه کمک بزرگی خواهد شد. با توجه به آمار سازمان بهداشت جهانی، دیابت بیش از 422 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

مبلمان ارگونومیک، پاشنه‌های قابل تعویض

در زمینه سلامت، جایزه بزرگ یا همان جایزه مجلس سنا، به «اِرگومبل» تعلق گرفت که توسط مخترعی از غرب کشور فرانسه، تیه ری گوری، طراحی شده است. بدون نیاز به خم شدن یا بالا رفتن روی یک صندلی برای برداشتن یک شیء، این کمد بزرگ دارای مکانیسم کنترل از راه دور است که کشویی که قرار است باز شود را به ارتفاع مناسب شخص تنظیم می‌کند؛ راه‌حل هوشمندانه‌ای برای عملیات بایگانی در شرکت‌ها و البته برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند. 

«گرگوری گنون»، با در دست داشتن جایزه لئوناردو داوینچی برای طراحی کفش‌هایی با پاشنه‌های قابل تعویض و در ارتفاع‌های مختلف، از جشنواره خارج شد؛ در حالی‌که جایزه اتاق بازرگانی و صنعت پاریس به «Watchhelp» تعلق گرفت. ساعت مچی‌ای که با برقراری ارتباط بین مادر و کودک مبتلا به اوتیسم، به کودکان هشداری مبنی بر یادآوری استفاده از داروهایشان یا دیگر کار‌های روزانه‌شان می‌فرستد. همانند سال گذشته اختراعات «سبز» نیز، همانند به دست آوردن سوخت از پسماند‌های کشاورزی و دستگاه جمع‌کننده بطری و قوطی، هیأت داوران این جشنواره را به خود جذب کرد.

جایزه مجلس شورای ملی به انجمن Cévennes Club Car تعلق گرفت که متشکل از 80 دانشجو از مدرسه عالی «مین دلس» است که اتومبیلی الکتریکی به نام همرا Hemera طراحی کرده بودند. در همین راستا، یک توربین بادی شش پره، اتومبیل الکترونیکی بدون راننده و دستگاه فشرده‌ساز برای زباله‌های خانگی نیز هرکدام یکی از 250جایزه را به خود اختصاص دادند.

منبع : AFP
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QnoO5HA2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه