پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بین سال‌های 2010 تا 2014 چیزی حدود 440 فروند هواپیمای بدون سرنشین توسط 35 کشور خریداری شده است. از بین این 340 هواپیمای بدون سرنشین تنها 11 فروند از آنها مجهز به تسلیحات نظامی و ادوات جنگی بوده‌اند.

در میان کشورهایی که بیشترین تعداد هواپیماهای بدون سرنشین را وارد کرده‌اند، کشور انگلیس در رتبه اول قرار دارد، به‌طوری که حدود 34 درصد هواپیماهای بدون سرنشین فروخته شده در طول چهار سال گذشته توسط انگلیس خریداری شده است.

***

سودوکو

گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد تورم بخش مسکن طی 11 ماهه سال 93 تنها کمی بیشتر از متوسط نصف نرخ تورم در این مدت بوده است. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود در سال 94 هم نرخ تورم مسکن همچنان کمتر از نرخ تورم باشد. آمار بانک مرکزی از بررسی تحولات قیمت و تعداد معاملات بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال 1393 نشان می‌دهد «متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در تهران نسبت به بهمن ماه سال قبل حدود 8.4 درصد افزایش داشته است. تعداد معاملات واحدهای مسکونی در بهمن ماه سال جار ی نیز با افزایش 6.8 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به 15.6 هزار فقره رسید».

به این ترتیب می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که دو اتفاق همزمان رخ داده است؛ از یک‌سو با افزایش تعداد معاملات، نشانه‌های بازگشت رونق به بازار مسکن اندک اندک هویدا شده و از سوی دیگر هم با وجود افزایش تعداد معاملات، شاهد جهش قیمتی نبوده‌ایم. بخش دیگری از این گزارش نیز تحلیل فوق را تقریبا تایید می‌کند؛ شاخص نسبت عرضه واحدهای مسکونی جدید به تعداد معاملات در شهر تهران در سه ماهه دوم سال‌جاری (آخرین آمار موجود) معادل 86.8 درصد بوده است.

هرچند نسبت مزبور در مقایسه با عملکرد سال 92 یعنی معادل 160.7 درصد، موید بهبود تعداد معاملات در نیمه اول سال‌جاری است. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در بهمن ماه سال 93 حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا پنج سال ساخت با سهم 58 درصد بیشترین فراوانی از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده است. در بهمن ماه سال 93، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 39.6 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.8 و 8.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

برچسب ها : فرصت آزاد سودوکو
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XiQqOax9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه