دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رييس مرکز ملي مطالعات راهبردي کشاورزي و آب اتاق بازرگاني ايران از برگزاري همايش مديريت بحران منابع آب زيرزميني خبر داد و گفت: موضوع آب مساله اساسي دنيا و کشور ماست. بنابراين دفتر ساماندهي و توانمندسازي امور کشاورزي، با انجام مطالعات دقيق به نتايجي در اين تحقيقات رسيده که بايد به اطلاع عموم ذي نفعان، کشاورزان و سياست‌گذاران کشور برسد.

محمدحسين شريعتمدار، در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون بهبود فضاي کسب‌وکار در اواخر سال 90 گفت: اين قانون در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و بر اساس ماده‌اي از آن اتاق بازرگاني موظف مي‌شد در مسائل کشاورزي و به خصوص آب ورود کند. به گزارش «فرصت امروز»، وي اظهار کرد: از زماني که اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران تغييرنام يافت (ظرف سه سال) مسائل کشاورزي و آب را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داد. بر اين اساس مرکز ملي مطالعات راهبردي و کشاورزي آب (غيردولتي) تشکيل شد و بعد از تصويب قانون دفتري به عنوان سامان‌دهي و توانمندسازي کشاورزي و آب در اتاق ايران ايجاد شد که در آن به مسائل کشاورزي و آب پرداخته مي‌شود.

رييس مرکز ملي مطالعات راهبردي کشاورزي و آب اتاق ايران اظهار کرد: بر اين اساس گردهمايي فردا با حضور برخي مسئولان وزارت جهاد کشاورزي، وزارت نيرو و اتاق بازرگاني برگزار مي‌شود و در نخستين همايش به بحراني‌ترين بخش آب يعني آب‌هاي زيرزميني خواهيم پرداخت. وي ادامه داد: مطالعات گوناگون ميداني و مشورت‌هاي داخلي و بين‌المللي و مطالعات علمي و نظرسنجي‌هاي گسترده در مدت سه سال در دفتر مطالعات صورت گرفته بود و مقرر شد تا آن مطالعات از طريق همايش به سياست‌گذاران آب کشور ارائه شود. بنابراين جمع‌بندي از مطالعات انجام شده در همايش تقديم مسئولان خواهد شد و در اين همايش آمادگي اتاق بازرگاني هم براي همکاري اعلام مي‌شود.

مشاور عالي وزير جهاد کشاورزي، گفت: در اولين همايش مديريت بحران منابع آب زيرزميني سه نشست با عنوان چالش‌ها و برنامه‌هاي آب زيرزميني، آسيب‌شناسي دشت‌هاي ممنوعه و بحراني و نگاهي به آينده مديريت آب‌هاي زيرزميني برگزار مي‌شود. در پايان اين همايش بيانيه بخش کشاورزي اتاق خوانده مي‌شود و يکي از جنبه‌هاي خاص اين گردهمايي ترکيب شرکت‌کنندگان و حضور بيش از 200نفر از کشاورزان، ذي نفعان، محققان و کارشناسان بخش کشاورزي و آب است. شريعتمدار همچنين از حضور وزير نيرو در اين همايش خبر داد و افزود: حضور آقاي مهندس حجتي به‌دليل مسافرت به خارج از کشور در اين همايش منتفي است اما آقاي دکتر بخشنده، معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير جهاد کشاورزي حضور خواهد يافت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hDA2wr46
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه