جمعه, ۱۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 2 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

هرچند که به تازگی و در سالیان اخیر توجه بسیاری از شرکت‌ها معطوف برند و برندینگ شده است و این امر تب‌وتاب زیادی بین صاحبان صنایع و سازمان‌ها به‌وجود آورده ولی در این میان هستند شرکت‌هایی که از سالیان دور در این حوزه فعالیت‌هایی انجام می‌دادند. از این دسته می‌توان به شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) که بعدها در سال 1360 به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تغییر نام داد اشاره کرد. نام هما علاوه بر اینکه برگرفته از هواپیمایی ملی ایران است، ریشه در تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران‌زمین نیز دارد همچنین می‌توان آن را استعاره از پرنده‌ای نیرومند و بلندپرواز که نشانی از خوشبختی و اقبال و برگرفته از داستان‌های اساطیری این مرز و بوم است دانست.

این نام در تلفیق با لوگوی خود که الهام گرفته از طراحی‌های باستانی در تخت‌جمشید است به زیبایی تداعی‌کننده صمیمیت این برند ملی با جامعه ایرانی است که این خود، یکی از گزینه‌های پنج‌گانه تشکیل‌دهنده شخصیت یک برند است. با در نظر گرفتن نام هما که بازتاب‌دهنده صنعت خدمات گردشگری و مسافرت هوایی کشور در ذهن هر شنونده است می‌توان از هویت این برند آگاه شد که از تلفیق شخصیت و هویت این برند با یکدیگر، این برند توانسته است تصویر ذهنی مطلوبی درجامعه ایرانی بسازد.

بر خلاف نام و لوگوی شرکت که با درهم‌آمیزی بسیار زیبا توانسته به خوبی به تصویر‌سازی ذهنی مخاطبان و مشتریان بالقوه شرکت یاری برساند، شعار تبلیغاتی برند نتوانسته است به‌رغم تحقق در سالیان نخستین، این توفیقات را کماکان برای خود حفظ کند و آرام آرام رنگ ز رخساره زدود و آن شعار این بود: on time.همچنین عملکرد این برند در راستای تبلیغات داخلی و بین‌المللی بر خلاف گذشته که سعی می‌کرد خود را به‌عنوان یک برند جهانی مطرح کند و سهمی در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا به‌دست آورد چندان رضایت‌بخش نبوده و چنگی به دل نمی‌زند که از آن نمونه تبلیغات می‌شود به تبلیغات محیطی، تیزرهای تبلیغاتی، پوسترها و... اشاره کرد که به‌صورت بین‌المللی انجام می‌شده است.

همین موضوع در تعامل با برخی کاستی‌های موجود در خدمات، نوسازی و بهسازی ناوگان نه تنها دست شرکت را از رقابت در بازارهای جهانی کوتاه کرده بلکه عرصه حضور رقبای داخلی و حتی بین‌المللی را در بازار داخلی فراهم آورده و می‌بینیم برخی برندهای بین‌المللی همچون قطرایرویز برای برندینگ و به‌دست گرفتن بازار ایران در حیطه گردشگری و مسافرتی بسیار تلاش می‌کنند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به طراحی وب‌سایت کاملا فارسی، ارائه خدمات پرداخت از طریق شتاب و ایجاد کمپین‌های بازاریابی ویروسی اشاره کرد.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد؛ هرچند که نمی‌توان از ضعف‌های موجود چشم‌پوشی کرد ولی نباید اوضاع و شرایط نامطلوب شرکت‌های هواپیمایی داخلی را که بخشی از آنها ناشی از تحریم‌های ناعادلانه و نامنصفانه غرب است از نظر دور نگاه داشت ولی با این وجود قطعا استفاده از نیروهای مدیریتی کارآزموده، جوان و بلندپرواز در بخش‌های مختلف به‌ویژه با ضعف‌های موجود در بخش بازاریابی شرکت‌های هوایی داخلی می‌تواند بسیار راهگشا بوده و نوید‌دهنده آینده‌ای رضایت‌بخش‌تر باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NH4rZsLc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه