برای فعالیتهای آنلاین برندتان، بهتر است از اصول و ارزشهایی که در سایر بخشها آنها را مدنظر قرار میدهید پیروی کنید. در حین فرآیند انجام کارها ارزشها و هویت برند خود را مدام یادآوری کنید. در دهه 1990 میلادی زمانی که کمتر از یک درصد جمعیت انگلستان به اینترنت دسترسی داشتند، تعدادی وبسایت نامناسب و آزاردهنده در فضای وب ساخته شد، برخی از این سایتها به برندهای معروف تعلق داشتند. اما با گذشت زمان پیشرفتهای شگرفی در این زمینه اتفاق افتاد و در حال حاضر دیگر بهانهای برای عدم حضور یا حضور ضعیف در فضای وب وجود ندارد.
وبسایت شما باید لایههای جدیدی را به آنچه برندتان در بازار ارائه میکند اضافه کرده و بهنوعی تبلور ارزشهای برند شما باشد. چنانچه وبسایت شما و محتوای موجود در آن با ارزشها و اصول برندتان در تضاد است باید آن را در نخستین فرصت تغییر دهید. چنانچه برند شما به دلیل ارائه خدمات مناسب و عالی به مشتریان زبانزد است، بهتر است به ایمیلهایی که دریافت میکنید در نخستین فرصت پاسخ داده و زمینه را برای تماس آسان مشتریان با مجموعه تجاری تحت مدیریت خود فراهم کنید.
ایده
یک ویژگی عالی وبسایتها این است که شما هر زمان که نیاز باشد میتوانید طراحی و محتوای موجود در آن را تغییر دهید. ویژگی دیگر یک وبسایت اینترنتی این است که در صورت امکان میتوانید با دریافت هزینهای ناچیز حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دهید. این دو ویژگی بزرگترین مزیت وبسایتها نسبت به بروشور و کاتالوگهای چاپ شده است اما این به معنای جایگزینی کامل کاتالوگ و بروشور با وبسایت نیست. به هنگام مشاهده یک سایت شما میتوانید با جستوجو در صفحههای مختلف به اطلاعاتی دسترسی داشته باشید که به دنبال آنها نبودهاید اما ممکن است به آن دادهها علاقهمند باشید. این در حالی است که در بیشتر موارد شما وبسایتهای موردنظرتان را میشناسید و میدانید که به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستید.
در ابتداییترین حالت ممکن، وبسایت شما به مثابه نسخه آنلاین کارت تبلیغاتی شما است، این وبسایت در واقع تأییدی است بر اطلاعاتی که ارائه کرده و به واسطه آن خودتان را معرفی کردهاید. همه ما به خوبی میدانیم که فضای مجازی به ما اجازه میدهد تا هویتی غیرواقعی داشته باشیم، اما چنانچه حضور شما در فضای مجازی در ارتباط با برند و فعالیتهای تجاریتان است بهتر است که هویت واقعی خود را انتخاب کنید. از طریق انتخاب هویت واقعیتان، شما قادر خواهید بود تا از مزایایی که فضای مجازی در اختیار شما قرار میدهد استفاده کرده و به شبکهای از افراد جدید دسترسی داشته باشید و خودتان را به آنها معرفی کنید.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• سعی کنید تا با حضور در اینترنت از طریق راهاندازی یک وبسایت نمایانگر ارزشهای برند خود باشید.
• از رنگهای لوگوی برندتان در طراحی وبسایت خود استفاده کنید، اما در استفاده از این رنگها زیاده روی نکنید. فراموش نکنید که وبسایت شما باید به آسانی قابل دسترسی بوده و محیطی جذاب داشته باشد. در طراحی وبسایت برندتان از لوگو و سایر طرحهایی که در فرآیند بازاریابی به کار گرفته میشود، استفاده کنید.
• نحوه برخورد و صحبت کردن با مشتریانتان را روی کاغذ بنویسید، وبسایت شما به ادامه این روش تعامل با مشتریان کمک خواهد کرد.