مشتریان انتظار دارند تا اطلاعات مناسبی را در مورد شرکت و محصولاتی که به بازار عرضه میکنید، در وب سایت تان بیابند. بنابراین باید این اطلاعات در وب سایت شما و در دسترس آنها قرار گیرد. چنانچه شما میتوانید بهصورت روزانه اخباری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، راهاندازی یک وبلاگ شخصی ممکن است بهترین کار باشد. وبلاگها این امکان را برای شما فراهم میکنند تا نظرات و اطلاعات خود را بهصورت روزانه در اختیار مخاطبان، مشتریان یا سایر افراد علاقه مند به حوزه فعالیت خود قرار دهید. در صورت به روزرسانی مداوم، وبلاگ شما به مکانی بدل خواهد شد که افراد برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات به آنجا مراجعه میکنند.
ایده
بسته به میزان محتوایی که میتوانید تولید کنید، شرکت تجاری شما میتواند یک یا چندین وبلاگ داشته باشد. نویسندگان وبلاگ شما که محتوای مورد نیاز مخاطبان را تولید میکنند باید به ارزشهای برند شما پایبند بوده و در عین حال میتوانند خود را با انتظارات و خواستههای مخاطبان نیز همگام سازند. وبلاگهایی وجود دارند که در مورد موضوعات گوناگون نظیر موضوعات زیست محیطی، محصولات جدید، یافتن منابع جدید، تحقیقات و سایر حوزهها که مورد علاقه مخاطبان و نویسندگان این وبلاگها است، خبررسانی میکنند.
وبلاگ سبب میشود تا مشتریان شما همواره به روز باشند، بنابراین بهتر است تا آنها را برای ماندن در کنار خود متقاعد کرده و آنان را تشویق کنید تا درگیر مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی شما شوند. حضور مخاطبان در کنار شما و تولید محتوا از سوی آنها سبب به روزرسانی مداوم وبلاگ شما شده و زمینه را جهت صعود آن در لیست نتایج موتورهای جستوجوی اینترنتی فراهم میکند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* امکان ارسال نظرات مخاطبان را در وبلاگ شخصی تان ایجاد کنید. ممکن است نکات بسیار آموزندهای در نظرات مخاطبان شما که در پاسخ به مطالب ارسالی شما مطرح میشود وجود داشته باشد.
* در قوانین و شرایط وب سایت یا وبلاگ تان حق حذف نظرات نامناسب را برای خود حفظ کنید، اما در عین حال از حذف نظرات انتقادی خودداری کنید، چرا که این نظرات میتواند به شکلگیری یک گفتوگوی سازنده کمک کنند.
* سعی کنید وبلاگ یا وب سایت شما مفید و سرشار از اطلاعات کاربردی باشد. همچنین بهتر است روی محتوای تولید شده نظارت کنید و از انتشار مطالبی که مطابق ارزشهای برند شما نیستند جلوگیری به عمل آورید.