دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

٢٠١٦ براى گیشه هالیوود سال عجیبى بود. استودیوهاى والت دیزنى گیشه را قبضه كرد و كمپانى برادران وارنر دوباره جان گرفت. چند شگفتى جدید رقم خورد و نام جدید وارد میدان شد.

نگاهى به تعدادى از برندگان سینماى هالیوود در ١٢ ماه گذشته از نگاه مجله وكس می اندازیم:

استودیوهاى والت دیزنى

به لطف سوبسید دهندگانى چون پیكسار، مارول استویوز و لوكاس فیلم، استودیوهاى والت دیزنى توانست در سال ٢٠١٦ در ایالات متحده بیش از 2/5 میلیارد دلار و در سطح جهانى ٧میلیارد دلار درآمد داشته باشد و تا به امروز چهار فیلم از پنج فیلم پرفروش سال میلادى جارى متعلق به این كمپانى بوده است.

والت دیزنى بخش زیادى از این فروش را مدیون آثارى چون زوتوپیا، كاپیتان آمریكا: جنگ داخلى و پسر جنگل بوده است. حالا انتظار می رود با فیلم هایى چون دیو و دلبر، نگهبانان كهكشان (قسمت دوم) و تازه ترین قسمت جنگ ستارگان در سال ٢٠١٧ هم همین طور در صدر باقى بماند.

ایمى آدامز

هالیوودى ها این چیزها را عمومى نمى كنند اما هستند مدیربرنامه هایى كه در خفا می گویند هالیوود بازیگر زن ستاره بفروش زیاد ندارد؛ یعنى بازیگرانى كه نام شان بالاتر از فیلم قرار می گیرد و واضح است كه بازار فیلمسازى روى دست همین ها می چرخد.

١٢ماه پیش در میان بازیگران زن آمریكایى فقط چند نام ضامن فروش فیلم ها بودند، جنیفر لارنس (بازیگر برنده اسكار سرى فیلم هاى عطش مبارزه) و مریل استریپ (بازیگر برنده اسكار فیلم شكارچى گوزن). فقط كافى بود شارلیز ترون (بازیگر برنده اسكار فیلم مدمكس)، ساندرا بولاك (بازیگر برنده اسكار فیلم جاذبه) و اسكارلت جوهانسون (بازیگر نامزد اسكار فیلم لوسى) هم به این میدان اضافه می شدند تا گیشه طلایى شود.

اما یك بازیگر زن دیگر خودش را به این فهرست اضافه كرد: ایمى آدامز؛ این بازیگر كه تا به حال پنج بار نامزد دریافت جایزه اسكار شده، در كارنامه هنرى خود یك عالم فیلم پرفروش دارد، از افسون زده گرفته تا مبارز و حقه بازى آمریكایى. اما اینها فیلم هایى نبودند كه فروش شان صرفا مدیون حضور آدامز بوده باشد.

اما همه چیز با «ورود» دنى ویلنو كه آدامز نقش اولش را ایفا می كند، عوض و توجه ها و استراتژى هاى تبلیغاتى معطوف به او شد. این فیلم علمى و تخیلى تحسین شده از سوى منتقدان در ایالات متحده تا به حال ٨٩ میلیون دلار فروخته و در سطح جهانى ١٤٤ میلیون دلار. آدامز هنوز به اندازه لارنس و استریپ ستاره گیشه نشده اما فاصله زیادى هم با آنها ندارد.

تقریبا هر كسى كه فیلم ترسناك ساخت

ژانر وحشت می فروشد. فروش معمولى هم نه، خیلى خوب می فروشد. سینماى هالیوود امسال هم (مثل سال هاى دیگر) پر بود از فیلم هایى كه با بودجه كم ساخته شده و در گیشه پرفروش بودند. احضار ٢ (كه هزینه ساختش تنها ٤٠میلیون دلار بود اما در دنیا 320/3میلیون دلار فروخت)، نفس نكش (با ٩/٩میلیون دلار ساخته شد، ١٥٣میلیون دلار فروش جهانى داشت) و چراغ خاموش (با 4/9میلیون دلار هزینه ساخت و 148/9میلیون دلار فروش جهانى) از جمله فیلم هاى ژانر وحشت سال ٢٠١٦ بودند كه گیشه را داغ نگه داشتند.

بن افلك

بن افلك امسال از دو طرف برد داشت. حضورش در قالب شوالیه سیاه در فیلم بتمن علیه سوپرمن به اندازه اى موفق یا محبوب بود كه این بازیگر/ كارگردان برنده جایزه اسكار تصمیم بگیرد خودش یك بتمن بسازد.

افلك دومین موفقیتش را در سال ٢٠١٦ مدیون حضورش در «حسابدار» محصول كمپانى برادران وارنر بوده است؛ این فیلم با بودجه اى بالغ بر ٤٤میلیون دلار، 148/3 میلیون دلار فروخت. هم كمپانى وارنر دو برابر سود كرده هم معلوم است كه بن افلك هنوز می تواند در اندازه یك ستاره ظاهر شود.

بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت

خیلى ها فكر می كردند كه این فیلم در گیشه زیاد موفق نباشد اما رودرویی بتمن و سوپرمن چیزی نیست که آمریکایی ها به راحتی ازش بگذرند. فیلم  بازیگرهای زیادی از جمله امی آدامز، لارنس فیشبرن، دایان لین، جسی آیزنبرگ، جرمی آیرونز و هالی هانتر دارد که در فروشش بی تاثیر نبوده است. گفته می شود كه با بودجه اى ٢٥٠میلیون دلارى فروشى بالغ ٨٧٣میلیون دلار در اكران جهانى فروش داشته است.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fk41IVMd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه