در دنیای رقابتی امروز شرکتها برای رشد و توسعه و حتی بقا نیازمند یک طرح کسبوکار و اجرای بسیار دقیق آن هستند. طرح کسبوکار در حقیقت یک ابزار برنامهریزی و نقشه راه برای دستیابی به موفقیت است. برنامهای که میتواند موجب سازماندهی اندیشهها، تنظیم هدف و افزایش فروش شود. نوشتن یک طرح کسبوکار، کار آسانی نیست.
این حقیقت را میتوانید از کسانی که آن را تهیه کردهاند بپرسید. نوشتن آن نیازمند دقت و انرژی فراوان است، حتی اگر تصویر خوبی از آنچه میخواهید انجام دهید، داشته باشید باز مشکلترین قسمت این است که نمیدانید از کجا شروع کنید. کتاب برنامه کسبوکار در یک روز، تالیف روندا ابرامز و ترجمه مهرداد پرچ و فاطمه فرجی این مشکلات را مورد توجه قرار داده و به شما کمک میکند بتوانید یک طرح کسبوکار حرفهای تهیه کنید. این کتاب برخلاف کتابهای دیگر که به نظریههای کسبوکار اشاره کردهاند، بیشتر جنبه کاربردی داشته و به نحوی به رشته تحریر در آمده که نوشتن یک طرح صحیح برای کسبوکار را گامبهگام آموزش دهد. در بخشی از این کتاب میخوانیم: «خلاصه اجرایی مهمترین قسمت طرح تجاری شماست. حین تنظیم خلاصه اجرایی از خودتان بپرسید چه کسی طرح تجاری را خواهد خواند.
با در نظر گرفتن خوانندگان بالقوه هنگام نوشتن طرح، میتوانید شانس بیشتری برای دریافت بازخورد مثبت داشته باشید. به خاطر داشته باشید که خواننده تنها دقایقی را صرف خلاصه اجرایی شما خواهد کرد. آنها مستقیما به سراغ مقولاتی میروند که بیش از همه دغدغهاش را دارند. چنانچه شما اولویتهای آنها را بدانید، میتوانید به تکخال بزنید.» این کتاب در 208 صفحه به قیمت 5500 تومان توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است.