سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آسیای شرقی و پاسیفیك

4.6درصد میانگین نرخ رشد بدون محاسبه چین در سال 2015

در منطقه آسیای شرقی و پاسیفیك، انتظار می‌رود كه نرخ رشد آرام شود و به 6.3درصد برسد. نرخ رشد در این منطقه در سال2015 میلادی 6.4درصد بود كه همین میزان هم پایین‌تر از حد انتظار بود. پیش‌بینی می‌شود رشد در چین به 6.7 درصد برسد.

نرخ رشد سال گذشته در چین به زیر 7 درصد رسید و 6.9 درصد بود. میانگین نرخ رشد در این منطقه در سال 2015، وقتی چین را محاسبه نكنیم، 4.6 درصد بوده است كه تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. این منطقه را بحران‌هایی مانند رشد كمتر از حد انتظار در چین و همینطور بازگشت بحران به بازارهای مالی تهدید می‌كند.

***

جنوب آسیا

7.3درصد پیش‌بینی رشد هند، بزرگ‌ترین رشد دنیا  در سال 2016

در جست‌و‌جوی اقتصادهای در حال رشد و پیشرفت، این منطقه نقطه روشنی خواهد بود؛ نرخ رشد در این منطقه در سال 2016 بیشتر خواهد شد و از 7‌درصد در سال قبل از آن، به 7.3‌درصد خواهد رسید. این منطقه واردکننده نفت است و از کاهش قیمت جهانی نفت بهره فراوانی خواهد برد.

در همین حال، به خاطر ادغام سطح پایین اتفاقات جهانی، این منطقه در برابر بحران‌های اقتصادی در دیگر مناطق مصون خواهد بود. نرخ رشد هند، ‌بزرگ‌ترین قدرت این منطقه، تا 7.8‌درصد بالا خواهد رفت و پاکستان به رقم 4.5‌درصد خواهد رسید.

***

خاورمیانه و آفریقای شمالی

5.1درصد میانگین نرخ رشد خاورمیانه در سال 2016

پیش‌بینی می‌شود که رشد از 2.5‌درصد در سال گذشته به 5.1‌درصد در سال حدید جهش پیدا کند. یک دلیل آن برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است که اجازه می‌دهد این کشور دوباره نقشی مهم در بازار جهانی انرژی داشته باشد.

انتظار می‌رود رشد در دیگر کشورهای صادرکننده نفت هم افزایش یابد با این پیش‌فرض که قیمت‌های نفت به ثبات خواهند رسید. این منطقه به خاطر احتمال بالاگرفتن تنش‌های منطقه‌ای، کاهش بیشتر قیمت نفت و شکست در بهبود شرایط زندگی که می‌تواند نارضایتی‌های اجتماعی را به همراه داشته باشد، به‌شدت در معرض تهدید است.

***

منطقه زیرصحرای آفریقا

1.4درصد میانگین نرخ رشد آفریقای جنوبی  در سال 2016

پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد در این منطقه، از 3.4‌درصد در سال 2015 به 4.2‌درصد در سال جدید برسد، دلیل آن هم ثبات در قیمت کالاهاست. فعالیت‌های اقتصادی در سراسر این منطقه تنوع زیادی دارد، در کشورهای صادرکننده نفت رشد مصرف همچنان به خاطر پایین بودن قیمت جهانی نفت پایین خواهد ماند، در حالی که در کشورهای واردکننده نفت تورم کمتر به افزایش قدرت خرید مردم کمک خواهد کرد.

نیجریه بعد از اینکه در سال گذشته نرخ رشد 3.3‌درصد را ثبت کرد، در سال جدید به نرخ 4.6‌درصد خواهد رسید. در همین حال نرخ رشد در آفریقای جنوبی چنان متفاوت نخواهد بود و از 1.3‌درصد در سال گذشته به 1.4‌درصد در سال جدید خواهد رسید.

***

آمریکای لاتین و حوزه دریای کاراییب

0.9درصد میانگین  نرخ تورم منطقه  در سال 2015

این منطقه احتمالا موفق خواهد شد در سال جدید از رکود فرار کند. نرخ تورم در سالی که تازه به پایان رسید به 0.9‌درصد رسید. با این حال این منطقه همچنان درگیر قیمت‌های بالای کالاست و در تقابل با قدرت‌های بزرگ اقتصادی این منطقه، چالش‌های داخلی دارد.

با این حال تفاوت شرایط اقتصادی بین کشورهای ضعیف حوزه کاراییب و کشورهای قوی آمریکای لاتین در حال کم شدن است. رکود فعلی در برزیل احتمالا در سال 2016 هم ادامه خواهد داشت اما در سال 2017 از بین خواهد رفت. احتمالا اقتصاد در مکزیک هم رشد خواهد داشت. دلیل آن اعمال اصلاحات ساختاری و همین‌طور افزایش عرضه در بازار‌های آمریکا خواهد بود.

***

اروپا و آسیای مرکزی

3درصد میانگین  نرخ رشد منطقه  در سال 2016

در منطقه اروپا و آسیای مرکزی، انتظار می‌رود که در سال 2016، رشد اقتصاد از 2.1‌درصد در سال قبل به 3‌درصد برسد. در سال جدید، اقتصاد فدراسیون روسیه رشد خواهد کرد و اوکراین از زیر فشارهای شدید اقتصادی تا حدی خارج خواهد شد و پیشرفت خواهد داشت.

نرخ رشد در دوره دو ساله 2016 تا 2018 احتمالا در بخش شرقی منطقه که شامل اروپای شرقی، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی می‌شود، با رشد محسوسی مواجه خواهد شد. دلیل آن کاهش قیمت‌ها در حوزه‌های خاصی مانند كالا و همین‌طور افزایش نرخ رشد در فدراسیون روسیه است. بخش غربی این منطقه که بلغارستان، ترکیه و بالکان غربی را شامل می‌شود رشد آرامی در سال 2016 خواهد داشت.

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R19CTbOJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه