جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بررسی صنعت لاستیک و پلاستیک

8 سال پیش ( 1394/8/26 )
پدیدآورنده : محمدرضا گیوکی  

صنعت لاستیک و پلاستیک دارای سه طبقه محصولات پلاستیکی، تایر و تیوپ و قطعات لاستیکی است. در حال حاضر حدود هفت شرکت فعال در این صنعت در بورس تهران فعالند، همچون شرکت‌های کویر تایر، ایران تایر، صنایع لاستیکی سهند و.... گفتنی است صنایع مرتبط با این صنعت، صنعت خودروسازی، صنعت پتروشیمی و صنعت حمل‌و‌نقل هستند. با این وجود وضعیت صنایع مرتبط و محرک‌های مؤثر بر آنها طبیعتا بر صنعت لاستیک و پلاستیک نیز تأثیر‌گذار خواهد بود.

در بررسی ارتباط این صنعت و صنعت خودروسازی شایان ذکر است که تایر یکی از پرمصرف‌ترین قطعات در تولید خودرو است، علاوه بر این با توجه به دوره زمانی مشخص استفاده تایر، این قطعه باید در دوره‌های زمانی معین در استفاده خودرو جایگزین شود بنابراین رشد صنعت خودرو‌سازی به طور قابل ملاحظه‌ای بر این صنعت تأثیر‌گذار خواهد بود به طوری که افزایش تولید خودرو موجب تقویت تقاضا در طبقه تایر و تیوپ صنعت مورد بررسی می‌شود.

235131624262472472613613624724

و اما در بررسی طبقه محصولات پلاستیکی این صنعت گفتنی است که صنعت پلاستیک از رشد بسیار سریعی برخوردار بوده است، پلاستیک محصولی است که به منظورهای مختلفی به کار می‌رود. این طبقه از صنعت لاستیک و پلاستیک در ارتباط با صنعت پتروشیمی است و توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهم‌ترین عوامل در رشد پلاستیک محسوب می‌شود. بنابراین تأثیرات ضعف پتروشیمی‌ها نیز به طور محسوس بر این صنعت قابل مشاهده است.

همچنین بررسی گزارشات شش ماهه این گروه حاکی از تعدیل منفی در این شرکت‌ها است به‌طوری که لاستیک سهند پیش‌بینی سود خود را برای سال منتهی به 29 اسفند 1394 کاهش داده است. همچنین شرکت کویر‌تایر نشان می‌دهد سود هر سهم بر اساس عملکرد واقعی شش ماهه 1803 ریال است که نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی کاهش یافته است.

بر این اساس شرکت موفق شده 43 درصد از پیش‌بینی‌ سالانه را در شش ماه پوشش دهد. در نهایت در بررسی چشم‌انداز سهام شرکت‌های این گروه قابل ذکر است که اخیراً با اقداماتی همچون اعطای تسهیلات خودرو پیرو اجرای بسته اقتصادی خروج از رکود مواجهیم که با توجه به وابستگی لاستیک و پلاستیک و صنعت خودرو‌سازی همان طور که بیان شد، منطقی است که رشد صنعت خودرو و افزایش تقاضا در آن موجب تقویت تقاضا در صنایع وابسته از جمله صنعت لاستیک و پلاستیک شود.

* مدیر مالی و اداری كارگزاری بانك شهر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lAeTOnim
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه