سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر راه‌ و شهرسازی:

بخش‌خصوصی وارد شهرسازی شد

8 سال پیش ( 1394/6/7 )
 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ورود بخش‌خصوصی در زمینه احداث نسل نو شهرهای جدید استقبال می‌کنیم، گفت: شهرک توسان با رویکرد رونق گردشگری در مازندران و شهریار در تبریز توسط بخش‌خصوصی ساخته شد. به گزارش ایلنا، محسن نریمان با بیان اینکه چندین شهر جدید با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی وارد فاز عملیاتی شده است، ادامه داد: سیاست دولت بر احداث شهرهای مردم محور و نه دولت محور است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه احداث 9 شهر جدید در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: طبق طرح جامع مسکن 5 میلیون نفر در شهرهای جدید اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 17شرکت عمران شهر جدید تاسیس شده است، گفت: برخی از این شرکت‌ها چندین شهر را مدیریت می‌کنند و تعداد شهرهای جدید بیش از شرکت‌های تاسیس شده است. وی با بیان اینکه هدف از طراحی نسل نو شهرهای جدید جلوگیری از ایجاد سکونت‌های غیررسمی در محدوده شهرهاست، ادامه داد: دولت برای جلوگیری و مقابله با معضل حاشیه‌نشینی که عمدتا در کنار شهرهای مادر شکل می‌گیرد اقدام به تاسیس شهرهای جدید کرده است.

نریمان با اشاره به تاسیس چندین شهر جدید که در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: علاوه بر شهرهایی که در حال حاضر فعال هستند مانند پرند، پردیس، گلبهار، امیرکبیر و... احداث شهرهای دیگری هم در دستور کار دولت قرار دارد که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به همدان تاسیس شهر جدید کورا کلید خورد. معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان جزییات احداث شهرهای جدید گفت: نسل نو شهرهای جدید در حال تاسیس است که علاوه بر کورا در همدان، شهرهای جدید کنارک، جاسک، تابناک، پارسیان، پارس، سیراف و چهارمین شهر جدید در اصفهان و شهر جدید شریف‌آباد در تهران به‌زودی تاسیس می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شهرهای جدید و نسل نو برای پذیرش چه جمعیتی طراحی شده‌اند گفت: طبق طرح جامع مسکن که بخش‌هایی از آن رونمایی شد، شهرهای جدید در برنامه پنج‌ساله برای اسکان 5میلیون نفر طراحی شده‌اند. مدیرعامل شرکت شهرهای جدید با تاکید بر احداث شهرک‌های تخصصی در شهرها گفت: ساخت شهرک‌های تخصصی مانند شهرک توسان در مازندران با ماموریت رونق گردشگری و رویکرد توریستی-تفریحی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این شهرک‌ها با منابع مالی غیردولتی و توسط بخش‌خصوصی به اجرا درمی‌آیند، گفت: ایجاد این شهرک‌ها مردم‌محور است و نه دولت محور. اولویت برای احداث با بخش‌خصوصی است مانند شهرک تخصصی شهریار در تبریز و شهرک ایرانیان در استان مرکزی که توسط بخش‌خصوصی ساخته شدند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JK1kPS0z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه