جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

توجه به مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار کشاورزی مانند افزایش حاصلخیزی خاک، حفاظت از منابع آبی، کاهش خطر آب شوری خاک، تجمع نیترات‌ها، گازهای گلخانه‌ای و بازگشت مواد اولیه خاک و همچنین مشارکت در تجزیه کربن از مزیت‌های کشاورزی ارگانیک است. در کشاورزی ارگانیک که انرژی کمتری مصرف می‌شود، بهره‌وری بیشتری نسبت به کشاورزی مرسوم دارد و بسیاری از کشورها به این مهم دست یافته‌اند.

در کشاورزی ارگانیک مبارزه با آفت‌ها و بیماری‌ها به‌صورت بیولوژیک انجام می‌شود و مصرف نهاده‌های شیمیایی (کود و سم) جایی ندارد. این مسئله رکن اصلی و مطرح در کشاورزی پایدار به‌شمار می‌رود. هزینه‌های پایین، راندمان بالا و بهره‌وری مطلوب کشاورزی ارگانیک معیشت کشاورزان را افزایش می‌دهد و از سلامت انسان‌ها و حیوانات دفاع می‌کند. همچنین سوددهی اقتصادی کشاورزی ارگانیک در سیستم خرده‌مالکی است. بنابراین کشاورزی ارگانیک می‌تواند نقش مهمی در تحول اقتصاد کشاورزی ما ایفا کند.

شوربختانه به طور نامحسوس فعالیت‌هایی در زمینه محصولات تراریخته یا همان GMO در کشور در حال انجام است. مصرف محصولات تراریخته در جهان مخالفان بسیاری دارد؛ در آمریکا که چند دهه است در تولید این محصولات پیشقدم بوده، مخالفت‌ها هر روز بیشتر می‌شود. در ژاپن ممانعت‌هایی ایجاد و در روسیه تولید محصولات تراریخته ممنوع شده است. همچنین کشورهای اروپایی نیز اجازه کشت این محصولات را ندارند.

حال با این تفاسیر باید ببینیم دولت ما در قبال این محصولات چه کاری می‌کند؟ انجمن ارگانیک ایران به‌شدت با واردات و تولید محصولات تراریخته مخالف است. ما معتقدیم که سلامت جامعه را باید با تولید محصولات ارگانیک تامین کنیم.

* رییس انجمن ارگانیک ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q1AMX6D0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه