یك كمپین جدید تبلیغاتی، هر بطری كوكاكولای رژیمی را به یك اثر سفارشی هنری تبدیل میكند. امروزه شما احتمالا كوكاكولای رژیمی را به خاطر برندینگ نقرهای و قرمز آن به یاد میآورید كه كم و بیش از زمان عرضه نخستین كوكاكولای بدون قند در سال 1982 میلادی چندان تغییری نكرده بود اما به زودی در بازاری كه شاهد كاهش میزان فروش نوشابه رژیمی هستیم، برای نخستینبار در قالب كمپین «It’s Mine» میلیونها بطری نوشابه با طراحی منحصر به فرد را خواهید دید كه در فروشگاههای آمریكا عرضه میشوند.
بنابراین در چند ماه آینده، دیگر هیچیک از بطریهای كوكاكولای رژیمی 340 گرمی دیگری دقیقا شبیه هم نخواهند بود. به گفته رافائل آسیودو، مدیر گروه کوکاكولای رژیمی در آمریكای شمالی، شخصی و سفارشیسازی آشكارا یك روند بزرگ به شمار میرود. با راهاندازی نخستین كمپین شخصیسازی بزرگ كوكاكولا موسوم به «Share a Cok» در سال 2014، این شركت اسم هزاران نفر را روی بطریهای نوشابه ثبت كرد. ایده انجام این كار نوشتن نام یك شخص منحصر به فرد روی یك بطری نوشابه و عرضه آن، مخصوص او بود كه البته با رشد مشخص آمار فروش و میزان وفاداری مشتریان نسبت به برند، مفید واقع شد. در رابطه با كوكاكولای رژیمی، ایده فوق جواب داد.
در این مورد، اتفاق شخصیتر است. با دریافت بطری نوشابه جدید كوكاكولای رژیمی انگار چیزی را دریافت میكنید كه شخص دیگری نمیتواند به آن دسترسی یابد. همانطور كه «It’s Mine» قابلیت تاثیرگذاری روی برند كوكاكولای رژیمی در آینده را خواهد داشت، بسیاری از تصمیمات بزرگ نیز هنوز قطعی نشدهاند. این برای نخستینبار است كه بطریهای 340 گرمی منحصر به فرد كوكاكولا برای كوكاكولای رژیمی به كار گرفته شدهاند. آینده این بطری نوشابه مبهم است.
آیا موفقیت طرح شخصیسازی بطریهای كوكاكولا در گذشته تكرار میشود؟ هنوز هیچ چیز قابل پیشبینی نیست. به عقیده آسیودو، سفارشیسازی یك روند اصلی است و كوكاكولا قصد استفاده از این ابزار برای بازاریابی بیشتر محصولات خود را دارد اما مشخص است كه این برند از تجربه قبلی خود بهره میبرد.