شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

«بایدو» به دنبال بازار آمریكا و اروپا

8 سال پیش ( 1395/4/13 )
 

مدیرعامل شركت بایدو كه اغلب با نام گوگل چین از آن یاد مى‌كنند، مى‌گوید این شركت بالاخره به بازار ایالات متحده و اروپا هم راه پیدا خواهد كرد. این شركت چینى به دنبال ورود به وادى‌هاى دیگرى مثل خودروهاى بدون راننده و سرمایه‌گذارى چنین تصمیمى را اتخاذ كرده است. رابین لى، مدیر عامل بایدو در نشست «زنده باد فناورى» در پاریس با اشاره به حتمى بودن گسترش حوزه فعالیت این شركت گفت: ما در نهایت به آمریكا، اروپا و بعد نقاط دیگر دنیا مى‌رویم.

ما در حال حاضر در چند كشور فعالیت داریم، اما به دنبال بسترهاى جدید هستیم. جست‌وجوى اینترنتى به بلوغ رسیده و گوشى‌هاى همراه هم مثل كامپیوترهاى خانگى نیستند. ما باید براى دستیابى به این شكل جدید بازار راهكارهایى پیدا كنیم. بایدو در چین سرویس جست‌وجوى گوشى‌هاى همراه و كامپیوترهاست. بازار جست‌وجوى اینترنتى چین را در دست دارد و بیش از ٩٠درصد درآمدش را از تبلیغات به دست مى‌آورد. تا به حال تلاش‌هاى بایدو در راستاى گسترش فعالیت در سطح جهانى روى بازارهاى نوظهور متمركز بوده است؛ بازارهایى كه گوشى‌هاى همراه در آن خواهان زیاد دارد و اتصال به اینترنت به تدریج در حال پیشرفت است؛ مثل برزیل، اندونزى و تایلند. این موتور جست‌وجوگر حتى در ژاپن هم كه خود بازار گوشى همراه به مراتب پیشرفته‌ترى دارد، فعال است.

بایدو در هر بازارى كه تا به حال به آن قدم گذاشته تمركز خود را روى طراحى نسخه موتور جست‌وجوگرى با استفاده از زبان بومى آن منطقه گذاشته، اما بحث آمریكا و اروپا مجزاست؛ این دو منطقه در قبضه غول جست‌وجوگرهاى اینترنتى گوگل هستند كه خودش شركتى است آمریكایى. به‌خصوص به واسطه سیستم عامل اندروید كه تقریبا بازار گوشى‌هاى هوشمند را در دست دارد. به علاوه اینكه چین به‌خصوص در آمریكا مجبور است با قوانین متفاوتى كنار بیاید كه پیش از آن به مذاق سایر شركت‌هاى چینى خوش نیامده است. البته هنوز مشخص نیست بایدو چه سیاستى را براى رسیدن به این هدف جاه‌طلبانه‌اش در پیش خواهد گرفت. تا به حال در شركت آمریكایى مثل اوبر سرمایه‌گذارى كرده كه شاید بتواند از طریق آن به بازارهاى آمریكا و اروپا راه پیدا كند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VNKvZaG9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه