یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اخـتـتـامـیـه چهارمین کنفرانس جهانی مدیریت ارزش‌آفرین دانش نوآوری و سرمایه فکری MAKE با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری، رییس‌جمهور و رییس بنیاد علمی نخبگان؛ پرفسور لی؛ ریاست پنل سالانه جایزه جهانی MAKE و تعدادی دیگر از چهره‌های اقتصادی و دانشگاهی برگزار شد و در این اختتامیه بانک‌پاسارگاد فولاد مبارکه و پتروشیمی بندر امام، به‌عنوان سه شرکت برتر این دوره از ارزیابی‌ها انتخاب شدند.

برندگان این دوره پس از کسب این موفقیت، به‌عنوان نماینده ایران در جایزه سازمان دانشی برتر آسیا که از سوی بنیاد جهانی جایزه در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. در این مراسم همچنین مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به‌عنوان رهبر دانشی برتر در سال گذشته، جوایز منتخبین این دوره را اهدا کرد. ارزیابی جهانی MAKEکه بانک پاسارگاد موفق به دریافت جایزه آن شد، معتبرترین ارزیابی بین‌المللی در حوزه مدیریت دانش، نوآوری و سرمایه فکری است.

هر ساله هزاران سازمان از بیش از 100‌کشور جهان به‌طور مستمر در ارزیابی جهانی MAKE شرکت می‌کنند و مجموعه فعالیت‌های خود را در حوزه مدیریت دانش‌محور براساس 150 شاخص ارزیابی بهره‌مند می‌سنجند. این سازمان‌ها همچنین از گزارش‌های تحلیلی جامع و نیز تجربیات سازمان‌های برتر دنیا در این ارزیابی بهره‌مند می‌شوند. این جایزه در ایران از سوی دانشگاه صنعتی شریف و زیرنظر مستقیم بنیاد جهانی MAKE اهدا می‌شود.

نوآوری در اختیار شرکت های کوچک است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوردر این کنفرانس گفت: میلیاردرهای آینده ایران قطعا باید از سیستم‌های دانشگاهی و نه سیستم‌های زیرزمینی بیرون بیایند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به الزامات ایجاد فرهنگ و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: متاسفانه بخش زیادی از زندگی ما برمبنای اقتصاد نفتی بنیان گذاشته شده است، بنابراین مغز دانش را نمی‌بینیم و در این فرهنگ منابع زیرزمینی است. برای فرار از فرهنگ مبتنی بر اقتصاد نفتی تلاش زیادی باید کرد. برای نوآوری باید شرکت‌های بزرگ را به شرکت‌های کوچک وصل کنیم، زیرا نوآوری و ایده در اختیار شرکت‌های کوچک است و اقتصاد در دست شرکت‌های بزرگ است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور تاکید کرد: دانشگاهیان ما منابع طلا هستند و شرکت‌های بزرگ از طریق مراکز نوآوری با نخبگان و ایده‌پردازان جوان ارتباط برقرار کنند و روی آنها سرمایه‌گذاری کنند. از طریق این تعامل است که ایده و منابع انسانی به بازار می‌رسد یا به صنعت تبدیل می‌شود و این موضوعی است که در معاونت علمی و فناوری مطرح است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افزود: اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصادی است که به حل مشکلات مردم، بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب و محیط‌زیست منتهی می‌شود. جای تاسف است که بچه‌های ما بعد از سرمایه‌گذاری 20‌ساله در کشور و تحصیل در دانشگاه به کشور دیگری بروند و با یک سرمایه‌گذاری چهار ساله در کشور دیگر برای آنها درآمد کسب کنند و جای بسی تاسف دارد که کشور ما به علت اینکه پایه فکری‌اش نفت است، احتیاجی به این جوانان نخبه ندارد و حتی احتیاجی به صنعت هم ندارد، بلکه آن صنعت را با اقتصاد نفتی‌اش می‌خرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه فرهنگ دانش‌بنیان باید از زندگی روزمره ما آغاز شود گفت: چهار سال وقت گذاشتن دانشجویان برای پروژه‌هایی که هیچ چیز جز کاغذ و مدرک از آن در نمی‌آید، با اقتصاد دانش‌بنیان کاملا متفاوت است و آموزش‌وپرورشی که 99.5 درصد آن برای مزایای فرهنگیان صرف می‌شود، تنها با نیم درصد نمی‌تواند در این راه گام بردارد.

ستاری همچنین با انتقاد از اقتصاد نفتی و روند واگذاری پروژه‌ها در کشور تاکید کرد: باید از روش‌های نوین برای تزریق تکنولوژی به زندگی مردم بهره جست و در این راه از درآمد حاصل از پژوهش‌ها و سرمایه‌گذاری روی ایده و منابع انسانی نباید چشم‌پوشی کرد.

بانک پاسارگاد؛ بانکی متکی به دانش سازمانی

دکتر مجید قاسمی؛ مدیرعامل بانک پاسارگاد هم در این اختتامیه طی سخنانی گفت: مدیریت دانش بدون برنامه‌ریزی سازمانی امکان‌پذیر نیست. مدیریت دانش باید هم از سرعت زیادی برخوردار باشد و هم مستمر باشد. بانک پاسارگاد به‌عنوان سازمانی متکی به مدیریت دانش یک سازمان یادگیرنده تند آموز است و بیش از 85‌درصد از همکاران جوان ما در این بانک، شوق سرآمدی را ‌در موضوع دانش دارند و پیشرفت‌های حاصله در این بانک با اتکا به نیروی جوان و شوق آنها فراهم آمده است که امیدواریم در سال آینده بانک پاسارگاد از نظر دانش در سطح آسیا سرآمد باشد.

وی افزود: مدیریت دانش تنها از راه هماهنگی اعضای یک سازمان به دست می‌آید. مطمئنا کسب جایزهMAKE سرعت مجموعه بانک پاسارگاد را در حرکت به‌سمت تعالی سازمانی افزایش خواهد داد.

دکتر قاسمی در حاشیه این کنفرانس در گفت‌وگو با «فرصت امروز» با اشاره به کسب جایزه MAKE توسط بانک پاسارگاد گفت: وجود همکاران خوب در بانک پاسارگاد باعث شد که مجموعه ما این جایزه را کسب کند. مطمئنا سرمایه انسانی با انگیزه و صبوری که اشتیاق فراوانی به یادگیری و ارتقای علمی خود دارند، سرمایه بزرگی برای یک سازمان است و همکاران ما در این زمینه بدون اغراق، بی‌نظیرند.

وی در پــاسـخ بــه «فرصت‌امروز» در مورد نقش مدیریت بانک پاسارگاد در کسب این موفقیت‌ها تاکید کرد: مدیریت به‌عنوان عضو کوچک خانواده بانک پاسارگاد نقش پشتیبانی دیگر همکاران را داشته است و آنچه به دست آمده محصول کار و تلاش همگانی بوده است.

دکتر قاسمی درباره کسب رتبه برتر بانک پاسارگاد به لحاظ خدمات و مشتری‌مداری هم اظهار کرد: انگیزه همکاران ما واقعا بالاست و به همین دلیل اسم بانک پاسارگاد را بانک عشق به مردم گذاشته‌اند. از همین رو، کارکنان بانک پاسارگاد در تواضع و خدمت‌گذاری به مردم پیشرو هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ae4i3T7Z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه